کد خبر 1407082
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

طبق گزارش Tech Transparency Project، این شبکه اجتماعی در بخش جستجو، تبلیغاتی را مربوط به گروه های افراطی حامی برتری سفید پوستان منتشر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ورج، این درحالی است که چنین محتوایی در پلتفرم ممنوع شده است.

این گزارش نخست توسط واشنگتن پست منتشر و در آن اشاره شد ۱۱۹ صفحه و ۲۰ گروه فیس بوکی مربوط به سازمان های حامی برتری سفید. پوستان، در این پلتفرم فعال هستند. محققان با استفاده از منابع مختلف، حضور ۲۲۶ گروه نفرت پراکنی یا سازمان های خطرناک را در فیس بوک جستجو کردند و متوجه شدند بیش از یک سوم گروه های مذکور در پلتفرم فعالیت می کنند.

این تحقیق نشان داد با وجود اصرار فیس بوک بر آنکه از محتوای نفرت پراکنی درآمدزایی نمی کند، اما تبلیغات این شبکه اجتماعی در ۴۰ درصد جستجوهای مربوط به گروه های مذکور مشاهده می شدند.

میان گروه های حامی برتری سفید پوستان که در این گزارش شناسایی شدند، حدود ۲۴ صفحه توسط فیس بوک و به طور خودکار ایجاد شده بودند. هنگامیکه کاربران علایق، محل کار یا کسب و کارخود را بدون یک صفحه خاص فهرست می کنند، پلتفرم به طور خودکار صفحاتی می سازد. چالش ایجاد خودکار صفحات حامیان برتری سفید پوستان قبلاً در یک تحلیل سال ۲۰۲۰ Tech Transparency Project نیز مطرح شده بود.

دنی لور سخنگوی متا ادعا می کند ۲۷۰ گروه از سوی شرکت سازمان حامی برتری سفیدپوستان شناسایی و از فیس بوک حذف شده اند. همچنین این شرکت مشغول سرمایه گذاری در فناوری، استخدام نیرو و تحقیق برای ایمن نگه داشتن پلتفرم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس