هشدار روسیه درباره توجیه استفاده از سلاح هسته ای توسط ناتو

معاون هیئت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی «ان پی تی» درباره توجیه استفاده از سلاح هسته ای توسط کشورهای عضو ناتو هشدار داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «آندری بلوسوف» معاون هیأت روسیه در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) گفت که می‌توان انتظار داشت که کشورهای عضو ناتو در آینده هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای را توجیه کنند.

بنا بر این گزارش، بلوسوف خاطرنشان کرد که سرانجام ناتو از جایگاه یک بلوک سیاسی - نظامی هسته‌ای برخوردار شده و این همان چیزی است که در بیانیه نهایی اجلاس سران ناتو در مادرید به طور مستقیم به آن اشاره شد.

وی افزود: این مسئله ما را مجبور می‌کند به وضعیت اعضای غیرهسته‌ای ائتلاف به‌ویژه کشورهایی که اجازه استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود را می‌دهند، متفاوت نگاه کنیم. در این مورد، این سوال واقعاً فوری به نظر می‌رسد که حضور سلاح‌های هسته‌ای خارجی در خاک کشورهای اروپایی و مشارکت آنها در یک اتحاد هسته‌ای چگونه با تعهدات آنها بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای مطابقت دارد؟

این دیپلمات روس تأکید کرد: مسکو همچنین مدت هاست که در مورد «مأموریت‌های هسته‌ای مشترک» اجرا شده توسط ناتو در زمینه آزمایش استفاده از تسلیحات هسته‌ای که اعضای غیرهسته ای این ائتلاف فعالانه در آن مشارکت دارند، سؤالاتی را مطرح کرده است.

وی خاطرنشان کرد که مسکو بارها ادعاهایی شنیده است مبنی بر اینکه این اقدامات با تعهدات مندرج در معاهده مغایرت ندارد و افزود: ما این استدلال‌ها را چیزی جز بهانه‌هایی برای توجیه اقدامات مغایر با مفاد اصلی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به عنوان رکن اصلی امنیت بین المللی نمی‌دانیم. وقتی همه این حقایق در نظر گرفته شود، می‌توان نتیجه گرفت که می‌توان انتظار داشت که کشورهای عضو آینده ناتو هرگونه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را توجیه کنند.

آن دری بلوسوف در پایان توضیح داد که اسناد دکترین نظامی آمریکا امکان استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را به بهانه تهدید علیه منافع حیاتی این کشور یا متحدانش پیش بینی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    کاملا درست میگه. منع گسترش سلاح هسته ای در اصل بمعنی معاهده پنج کشور آمریکا، روسیه، چین، انگلستان و فرانسه هست که نبایست تکنولوژی هسته ای در اختیار دیگر کشورها قرار گیرد، اما آمریکا این قرار داد را دور زده و سلاح هسته ای خود را کشورهای دیگر مثل ژاپن، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا و ترکیه قرار داده. حرف روسیه اینست که اینکار چه فرقی با گسترش سلاح هسته ای دارد.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    2 0
    من فقط منتظر ظهور آقا امام زمان مهدی موعود عج هستم و میدانم که ابر قدرتهای مثلا دنیائی امروز در روز قیام آقا مانند پشیزی به حساب نخواهند آمد. روسیه هم اگر میخواهد از نجات یافته گان آخرالزمان باشد باید باور کند که اسلام ناب محمدی شیعی تنها راه نجاتش است . از ما گفتن. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس