کد خبر 1406810
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
کوییک

پس از سایپا، حالا ایران خودرو هم اعلام کرده که دو مدل خودروی هایما S۵ و S۷ را چرخه فروش از طریق قرعه کشی خارج کرده است.

به گزارش مشرق، سه شرکت سایپا، ایران خودرو و بهمن موتور در حال حاضر بخشی از محصولات خود را بدون قرعه کشی به فروش می‌رساند. در این رابطه شرکت سایپا اخیرا اعلام کرد که تولیدات این شرکت به میزانی رسیده که دیگر مشمول قرعه کشی نباشند؛ بنابراین ثبت نام و پرداخت وجه برای مشتریان کافی است تا به خودروی دلخواه شان در سبد محصولات این شرکت برسند. پس از آن هم ایران خودرو و بهمن موتور اعلام کردند که بخشی از محصولات خود را بدون قرعه کشی می‌فروشند.

بررسی سامانه فروش سایپا نشان می‌دهد که می‌توان بدون قرعه کشی و با ثبت نام و پرداخت وجه، خودروهایی همچون سایپا ۱۵۱ (پراید وانت)، شاهین، وانت پادرا، وانت نیسان آبی تک و دوگانه سوز، ساینا S، کوییک با رینگ فولادی، کوییک S، کوییک دو رنگ، کوییک دو رنگ اتوماتیک را خریداری کرد.

البته نارنجی پوشان جاده مخصوص سایپا ۱۵۱ (پراید وانت)، شاهین و کوییک با رینگ فولادی را به دو صورت فروش فوری و پیش فروش، وانت پادرا، وانت نیسان آبی تک و دوگانه سوز به صورت فروش فوری و ساینا S، کوییک S، کوییک دو رنگ و  کوییک دو رنگ اتوماتیک را صورت پیش فروش عرضه کرده است.

اما با این وجود بخشی از خریداران به انتقاد از طرح تازه سایپا پرداخته و مدعی اند که این شرکت هنوز خودروهای قبلی که در فرایند قرعه‌کشی فروخته را تحویل آن‌ها نداده است.

خودروهای بدون قرعه کشی ایران خودرو

پس از سایپا، حالا ایران خودرو هم اعلام کرده که دو مدل هایما S۵ و S۷ را چرخه فروش از طریق قرعه کشی خارج کرده است. این شرکت قرار است که هایما S۵ و S۷ را از طریق بورس کالا به فروش برساند. اما فعلا خبری از عرضه محصولات پرطرفدار ایران خودرو بدون قرعه کشی نیست.

سه خودروی بهمن موتور در بورس کالا

در نهایت هم پس از خودروسازان دولتی، نوبت به خصوصی سازها رسید. در این رابطه بهمن موتوری‌ها اعلام کردند که مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کرده اند. براین اساس قرار است که این شرکت فیدلیتی پرایم تیپ یک (پنج نفره)، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (هفت نفره) و دیگنیتی را از تاریخ ۲۶ مردادماه سال جاری از مسیر بورس کالا در دسترس مشتریان خود قرار دهد.

تا پیش از این متقاضیان برای خرید این سه محصول بهمن موتور باید به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه می‌کردند، اما حالا خرید این سه خودروی مونتاژی چینی از طریق بورس کالا فراهم شده است.

در مورد قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این سه محصول نیز، بهمن موتور اعلام کرده است که برای فیدلیتی تیپ ۱ پنج نفره ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت قیمت عرضه این خودرو در آخرین فروش سامانه صمت افت حدود  ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به خود دیده است.

فیدلیتی تیپ ۲ هفت نفره نیز با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان در بورس کالا قابل خریداری است. قیمت این خودرو نیز به نسبت فروش در سامانه یکپارچه کاهش ۸۷ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. دیگنیتی نیز با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خرید خواهد بود.

منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    هههه ایران خودرو
  • US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    6 0
    عالیه . من چهار میلیون تومن دارم و دنا مینویسم
  • محمد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    5 0
    شم اون چیزی که میخرن و نمیزارید بدون قرعه کشی عین تیبا.بزودی توافقتان امضا میشود که اگر بشود باید ماست خود را کیسه کنید و اگر نشود بدتر.
  • فرشاد IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    2 0
    هه‌هه‌ایرانخودرو،هایما‌که‌بدون‌قرعه‌کشی‌بود‌از‌قبل،کی‌میخره‌هایما‌4تا‌پولدار‌فقط‌همین‌امیدوارم‌که‌روزی‌ برسه‌بمونه‌رو‌دستون‌باد‌کنه
  • کامی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    با سلام خدمت دوستان.نبود قدرت خرید و گرانی بیش از حد خودرو و منتظر ماندن برای تکلیف برجام همگی خودرو سازها رو به تکاپو انداخته که زود بارشون رو بفروشم.دوستان فعلا نخرید.ممنون
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    3 0
    بزارید یه مسلمونی که با کارگری پول جمع کرده که یه ماشین بخره واسه عروسیش بخره خدا نمیگذره ازتون بمولا من هشت ساله کارکردم همه رو باید بدم یه پراید بخرم این درسته؟ مثل شما با حقوق ماهیانه ام که نمیتونم ۲ تو ۱۱۱ بخرم والا اگه مثل شما بودم اعتراضی نداشتم نمیفهمی من و امثال منه جوون چی میکشیم نمیفهمی عامو اگه میفهمیدی به حال ما جوونا زار میزدی نه اینکه طلبکارباشی خدا میزنتتون فقط صبر داشته باشید یا حق
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    1 0
    بازار به مسئولین میگوید چه نیازی دارد ولی کارخانجات یا بهتر بگویم مدیریت تولید مسیر دیگری میرود.گوش شنوایی هست ؟ مردم خودروی ارزان با کیفیت میخواهند. توان خرید مردم کم است انوقت میروید خودروهای میلیاردی تولید میکنید ؟
  • مهسا IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    ای کاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس