سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عاشورایی به آخرین تحولات منطقه پرداخت و گفت که مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی کربلاست.

به گزارش مشرق، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه)، در سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود ضمن تسلیت به همه مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از حضور گسترده مردم لبنان در مراسم عاشورایی امسال تشکر و قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت: «بار دیگر پیمان خود را با سید الشهداء ابی عبدالله تجدید می‌کنیم و به او می‌گوییم ما همراه تو هستیم و ندای تو را لبیک می‌گوییم، [دین] اسلام جد شما را که برای حفظش به شهادت رسیدی، حفظ می‌کنیم. ابی عبدالله، ما مردان و زنان و سالخوردگان و جوانان عهدمان با شما را تجدید می‌کنیم و پایبندی خود به این راه را بار دیگر اعلام می‌کنیم. همان‌طور که در چهل سال گذشته و در تمامی میدان‌ها و در مواجهه با تمامی چالش‌ها می‌گفتیم، بار دیگر می‌گوییم لبیک یا حسین.»

حزب‌الله در خط مقدم مبارزات آرمان فلسطین است

دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: «ما با شهروندان نیجریه که هنگام برگزاری مراسم عاشورا به سمت آن‌ها تیراندازی می‌شود، ابراز همدردی می‌کنیم. ما در عاشورای حسین (ع) به شهیدان و مقاومت‌کنندگان خود در فلسطین که همواره با پایداری اسطوره‌ای در حال مبارزه هستند، افتخار می‌کنیم. بار دیگر -همچون چهل سال گذشته- پایبندی خود به این آرمان مقدس را اعلام می‌کنیم و تأکید می‌کنیم که در کنار این ملت مبارز هستیم. یک بار دیگر بر پایبندی‌مان به آرمان فلسطین تأکید می‌کنیم. ما همواره در خط مقدم هستیم. فلسطین مسئله محوری است و ما از آمریکایی‌ها یا مستبدان انتظار رحمت و عدالت نداریم؛ اما به آن‌هایی که ادعای عربیت می‌کنند می‌گوییم که شما چه موضعی در قبال خون‌های ریخته‌شده در کرانه باختری، قدس و غزه دارید؟»

رژیم بحرین یکی از بدترین عادی‌سازان است

وی همچنین اشاره کرد: «یکی از بدترین عادی‌سازان، رژیم بحرین است؛ رژیمی که در روزهای قبل نشان داد پرچم‌های سیاه برافراشته شده در منامه یا دیگر مناطق این کشور را تحمل نمی‌کند. مظلومیت مردم بحرین در برابر یک حکومت فاسد خائن را یادآور می‌شویم که آن‌ها را از حقوق اولیه‌ و طبیعی‌شان محروم ساخته و در مقابل دشمنان این مردم را به آغوش می‌گیرد و عادی‌سازی روابط را بر این ملت تحمیل می‌کند.»

مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی کربلاست

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «بر ایستادگی خود در کنار مردم مجاهد و تحت‌محاصره یمن که چند سال است برای دفاع از عزت و میهنشان در حال تقابل با اشغالگران، متجاوزان و ذلت و استکبار هستند، تأکید می‌کنیم. یمنی‌ها خستگی نمی‌شناسند و به‌رغم محاصره و درد و زخم‌هایشان جبهه‌ها و میدان‌های [نبرد] را با حضورشان پر می‌کنند. مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی پایداری، سربلندی، پیروزی خون بر شمشیر و نمود حقیقی کربلاء و سید الشهداء ابی عبدالله است.»

تحریم‌های سوریه باید رفع شود

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری بیان کرد: «عراق سرزمین مقدس است، امیدواریم همه عزیزان بتوانند در راه نجات عراق به خاطر عراق و به خاطر همه امت و در مبارزه ملت در مواجهه با مسائل بزرگ دوراندیشانه عمل کنند. سوریه که جنگ جهانی را پشت سر گذاشت و اما اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌هاست. این تحریم‌ها باید رفع شوند.»

سید حسن نصرالله افزود: «ایران به رهبری امام خامنه‌ای در طلیعه اسلام قوی، باقی خواهد ماند. ما همچنین در عاشورای سید الشهداء از محور مقاومت، قاسم سلیمانی و برادرش فرمانده ابو مهدی المهندس یاد می‌کنیم.»

هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود

دبیرکل حزب‌الله همچنین اظهار داشت: «تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما مردم [لبنان] در چهل سال گذشته با محاصره، جنگ و ترورها دست و پنجه نرم کردیم. به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده  برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد. در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستاها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «هر دستی که به سمت منابع لبنان دراز شود، قطع می‌شود همانند دستانی که به سمت خاکش دراز شد و قطع شد. انتظار می‌رود مقامات لبنانی درد مردم را درک کنند. در ارتباط با مسئله نفت و مرزهای دریایی، ما چشم انتظار پاسخ‌هایی هستیم که به خواسته‌های کشور لبنان داده خواهد شد؛ اما من به شما در عاشورا می‌گویم که باید آماده هر گونه احتمالی باشیم. ما خواهان تشکیل دولتی واقعی و با اختیارات کامل هستیم که مسئولیت‌پذیر باشد»

دبیرکل حزب‌الله خطاب به دشمن هشدار داد: «لبنان و مردم این کشور دیگر سرقت منابع خود را بر نمی‌تابند و ما آماده تمام احتمال‌ها هستیم. ما در جنگ غزه پیام‌های موردنظر را دریافت کردیم و شاهد پایداری غزه بودیم؛ اما حساب ما در لبنان با شما چیز دیگری است. مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است. هر گونه تعرض به هر فردی در لبنان بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.»

سید حسن نصرالله در بخش دیگری بیان کرد: «رسالت ما امروز این است که یادآور شویم ما دوستداران، عاشقان و یاران آن امامی هستیم که در چنین روزی ایستاد و گفت: «أَلا إِنَّ الدَّعِی  بْنَ الدَّعِی  قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» (آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی  شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم). دشمن باید بداند که چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و لبنان مقاومتی دارد که ثابت کرده آن ارتشی را که گفته می‌شد شکست‌ناپذیر است، شکست می‌دهد. ما نمی‌پذیریم که منابع‌مان سرقت شود و حاکمیتمان نقض شود و اراده دیگران بر ما تحمیل بشود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    13 6
    درود برسید مقاومت لبنان
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    9 3
    درودسیدشجاع وبزرگ.. خارچشم غرب لیسان وکفاران نجس
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    5 3
    جانم به فدای سید مقاومت
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 3
    اسرائیل نابود خواهد شد شک نکنید
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    7 3
    دست دشمنت شکسته و چشمش کور باد . آقا سید حسن نصرالله . در پناه خداوند محفوظ و سلامت بمانی . ای نماد بارز حکمت عزت و کرامت و مقاومت مسلمانان
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    2 2
    درود خدا براین سید شجاع و بزرگوار ستم ستیز که الحق سرباز امام علی (ع) به این مرد میگن. الگوی شیعه علی برای همه شبعبان و ازادگان جهان .
  • ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 2
    خداوند شما را از شر و گزند این وحشی های آدم نمای صهیونیست حفظ فرماید ان شاا...
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 2
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس