کد خبر 1405348
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
اعتراف رژیم صهیونیستی به ضعف در برابر حزب الله لبنان

عاموس هرئیل خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به فروپاشی برتری نیروی هوایی رژیم متبوع خود بخاطر حزب الله لبنان اذعان کرد.

به گزارش مشرق،  تارنمای خبری لبنانی العهد، هرئیل با انتشار مقاله ای در هاآرتص ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که رژیم اسراییل و لبنان به دستیابی به توافقی درخصوص ترسیم مرزهای دریایی نزدیک می شوند.

از سوی دیگر سرلشکر «عمیکام نورکین» فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز در آوریل گذشته در مصاحبه با شبکه رادیوی رسمی " کان " اسراییل اعتراف کرد که آزادی فعالیت نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس بر فراز لبنان در معرض خطر قرار گرفته است.

در همین رابطه «آساف اوریون» ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی نیز در ماه گذشته میلادی با انتشار مقاله ای در تارنمای دانشسرای واشنگتن در اینترنت نوشت : شرایط عملیاتی نیروی هوایی به ضرر اسراییل تغییر یافته است.

آساف اوریون تاکید کرد : این امر تلاش ما را برای جمع آوری اطلاعات دشوارتر کرده است و احتمال شعله ور شدن جنگ با حزب الله را افزایش می دهد.

به دنبال انتشار فایل ویدئوی هشدار آمیز اخیر مقاومت اسلامی لبنان، منابع امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کردند که حزب الله لبنان می تواند همه سکوهای گازی این رژیم در دریا را هدف قرار دهد.

شبکه تلویزیونی المیادین چهارشنبه گذشته به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: منابع امنیتی تل آویو به سطوح سیاسی اسرائیل این ارزیابی را اطلاع داده اند که حزب الله می تواند واردات کالاها به اسرائیل از طریق دریای مدیترانه را فلج کند.

این رسانه ها افزودند: این ارزیابی امنیتی همچنین به سطوح سیاسی اسرائیل منتقل شده که حزب الله قادر است همه سکوهای گاز طبیعی این رژیم در دریا را هدف قرار دهد.

 ارزیابی محافل امنیتی رژیم صهیونیستی در پی آن صورت می گیرد که مقاومت اسلامی لبنان یکشنبه گذشته در پیامی ویدئویی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اهداف این رژیم در تیررس مقاومت قرار داد و نباید وقت کشی کند. ستاد اطلاع رسانی جنگ مقاومت اسلامی لبنان این ویدئو را منتشر کرد که تصاویر و مختصات کشتی ها و سکوهای استخراج نفت و گاز در ساحل فلسطین اشغالی و اطلاعاتی درباره آن را نشان می داد.

شبکه المنار لبنان با انتشار این ویدئو، پیام آن به دشمن اسرائیلی را "در تیررس (هستید) ... بازی با زمان مفید نیست"، اعلام کرد.

نگرانی در میان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی پس از تهدیدها و هشدارهای اخیر دبیرکل حزب الله لبنان درباره میدان گازی کاریش افزایش یافته است.

به گفته رسانه های صهیونیستی، «فشارها (پس از هشدارهای سید حسن نصرالله درباره میدان گازی کاریش) به درجه‌ای رسید که کابینه سیاسی و امنیتی رژیم اسرائیل تصمیم به برگزاری یک جلسه فوق العاده برای بررسی اختلاف ها بر سر مرزهای دریایی گرفت".

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با شبکه المیادین که دوشنبه گذشته منتشر شد، اعلام کرد مقاومت لبنان اجازه استخراج نفت و گاز به رژیم صهیونیستی را نخواهد داد، حتی اگر این مسئله به جنگ منجر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا همچنین در دیدار سالیانه عاشورایی با شماری از خطیبان و مرثیه سرایان بر این معادله تاکید کرد که اگر لبنان حق خود را نگیرد، رژیم صهیونیستی نیز نخواهد توانست نفتی (از سراسر اراضی اشغالی فلسطین) استخراج کند.

«آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی هفته گذشته بار دیگر به لبنان سفر کرد تا پاسخ رژیم صهیونیستی را به مطالبات دولت لبنان درباره ترسیم مرز دریایی به مقام های این کشور منتقل کند.

او سپس با گرفتن دیدگاه مقام های لبنانی در این باره سه شنبه گذشته به جای بازگشت به واشنگتن، سفری محرمانه به فلسطین اشغالی داشت و با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره موضوع ترسیم مرزها گفت وگو کرد و هم اکنون توپ در زمین این رژیم است که یا باید حق و حقوق لبنان را مدنظر قرار دهد و در روزهای آینده به مطالبات لبنان پاسخ مثبت بدهد یا در مسیر افزایش تنش و رویارویی حرکت کند.

دبیرکل حزب الله لبنان هفته گذشته نیز در سخنانی با هشدار به آمریکایی‌ها، گفت: آمریکایی‌ها مراقب بازی با زمان باشند و بدانند موضع دولت و مقاومت در مساله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی یکی است.

وی افزود: به پرونده ترسیم مرزهایی دریایی کمی فرصت خواهیم داد تا ببینیم مسائل به کدام سمت پیش خواهد رفت.

سید حسن نصرالله پیش تر گفته بود: تنها چیزی که حزب الله در موضوع ترسیم مرزهایی دریایی می‌خواهد این است که به کشورمان کمک کنیم و به دولت عنصر قدرت در مذاکرات بدهیم.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز شنبه گذشته تاکید کرد که این کشور از حقوق دریایی خود عقب نشینی نخواهد کرد و هیچ سازشی با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.

نبیه بری در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص پرونده ترسیم مرزها و سفر «آموس هوکشتاین» میانجی آمریکایی در پرونده تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی گفت: به زودی پاسخ قاطعی دریافت خواهید کرد.   

وی افزود: لبنان کل میدان گازی قانا را می‌خواهد، یا همه‌اش یا هیچ.  

نبیه بری تاکید کرد: عملیاتی که مقاومت با سه فروند پهپاد انجام داد، به پیشبرد پرونده ترسیم مرزها کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس