کد خبر 1406408
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
توصیه وزیر کشور به دختر شهیده فاطمه اسدی/ جنایات گروهک تروریستی دموکرات بازگویی شود

احمد وحیدی، وزیر کشور امروز در راسی هیئتی به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و آخرین وضعیت زیرساخت های اربعین حسینی به ایلام سفر می کند.

به گزارش مشرق، «احمد وحیدی» وزیر کشور، صبح امروز ۱۸ مرداد به منظور بازدید از پایانه مرزی مهران و آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرز مهران و استان ایلام به این استان سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش در همین راستا نشست دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان ایلام به ریاست «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در خصوص آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های اربعین با حضور معاونین مسئولین ستادی، فرماندار مهران، شهردار مهران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اربعین حسینی در استان شب گذشته در محل استانداری ایلام تشکیل شد.

ایلام و مرز بین‌المللی مهران یکی از مهم‌ترین کانون‌های اصلی و مهم تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی است و پیش بینی می‌شود که در اربعین حسینی سال جاری بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین حسینی از طریق این مرز بین المللی تردد کنند.

با توجه به فروکش کردن شرایط کرونایی در کشور و عشق و ارادت مردم ایران اسلامی و سایر کشورهای مسلمان جهان برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین حسینی پس از دو سال، به طور قطع در اربعین ۱۴۰۱ شاهد حضور گسترده تردد زوار در مرز مهران خواهیم بود.

در این راستا و از آنجا که اربعین امسال در فصل گرم سال برگزار می‌شود، ایجاد زیرساخت‌های متناسب از جمله ایجاد سایه بان، تأمین آب شرب، وسایل خنک کننده، تسهیل در تردد زوار و پیش بینی وسایل حمل و نقل زوار از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که در دستور کار استاندار ایلام و اعضای ستاد قرار گرفته است تا زوار بتوانند در این شرایط سفر راحتی را داشته باشند.

استاندار ایلام همچنین در چند روز گذشته سفری به کشور عراق داشت که در این سفر با استانداران و مسئولان استان‌های واسط و کربلا در خصوص تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی و هماهنگی‌های لازم در مرز زرباطیه عراق دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدارها با ابراز رضایت از تعامل و همکاری خوب مسئولان کشور عراق و استان‌های واسط و کریلا در ایام تردد زوار اربعین حسینی و فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم، گفت: این همکاری‌ها، موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زوار می‌شود.

تکمیل چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران، تکمیل ساخت و احداث سایه بان در پایانه مرزی مهران، ایجاد ایستگاه‌های آب سرد کن در مسیر تردد زوار در پایانه مرزی مهران، خط انتقال آب به پایانه مرزی، جانمایی موکب ها و ایجاد توقفگاه‌ها برای استراحت زوار اربعین در استان و فراهم کردن شرایط برای انتقال زوار به مرز و پیش بینی اتوبوس به تعداد کافی از جمله اموری است که به همت مسئولان استان ایلام در دست اقدام است و بسیاری از طرح‌های زیرساختی اربعین در استان تا قبل از اربعین ۱۴۰۱ تکمیل و در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس