کد خبر 1406362
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
هواشناسی نمایه

سازمان هواشناسی هشدار سطح نارنجی برای تشدید باران، وزش باد و گردوخاک در برخی استان‌های کشور تا پایان هفته صادر کرده است.

به گزارش مشرق، امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ، رگبار باران، رعد وبرق و وزش باد در شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی فارس، خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان صادر شده است.

جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی از مخاطرات این هشدار است.

سازمان هواشناسی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، لایروبی و پاک‌سازی نهرها و کانال‌های انتقال آب، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، عدم محلول‌پاشی و سم‌پاشی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران را توصیه کرده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، هشدار دیگری درباره افزایش گرادیان فشاری همراه با تشدید بادهای ۱۲۰ روزه هم در شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان صادر شده که به موجب آن شاهد خیزش گردوخاک، وزش باد شدید و توفان گردوخاک در این مناطق خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس