مردم استان تهران در شب تاسوعا فریاد یا ابوالفضل سر دادند

مردم استان تهران همزمان با شب تاسوعای حسینی با حضور در هیئات، مساجد، تکایا و دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی به یاد سقای کربلا و پاسداشت رشادت‌های علمدار دشت نینوا، فریاد یا ابوالفضل سر دادند.

به گزارش مشرق، تاریخ هر لحظه ورق می‌خورد و نسل‌ها می‌آیند و می‌روند ولی آنچه که هر لحظه در صفحه دل‌ها مواج‌تر می‌شود عشق به حسین(ع) و اولاد حسین(ع) است.

دوستداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در شهرستان های استان تهران همزمان با شب تاسوعای حسینی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برادر با وفایش علمدار و سقای دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

شور حسینی در جای جای استان تهران در شب تاسوعای امام حسین(ع) به چشم می‌خورد و نوای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) به همراه صدای حزن‌انگیز طبل و سنج در فضای پایتخت طنین انداز شده بود.

مردم مومن استان تهران اعم از پیر و جوان، زن و مرد و نوجوانان و خردسالان بعد از دو سال دوری و محدودیت های کرونایی، امشب با حضور در مساجد ، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، عزاداری و سوگواری کردند تا این شعار را مخابره کنند که "باد و طوفان می‌خوابد پرچم حسین نمی‌خوابد."

مردم استان تهران در شب تاسوعا فریاد یا ابوالفضل سر دادند

همچنین عزاداران در قالب دسته‌های زنجیرزنی و سینه زنی یاد پرچمدار ارتش حسین(ع) را زنده نگه داشتند و به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا اشک ماتم ریختند. 

بنابر رسم عزاداران، شب نهم ماه محرم به نام علمدار کربلا حضرت ابالفضل(ع) نامگذاری شده است و مداحان در این شب در وصف ادب و شعور، غیرت و جوانمردی و رشادت و دلیری پسر ام‌البنین(س) مداحی و مرثیه‌سرایی کردند و نوای "ای اهل حرم میروعلمدار نیامد، سقای حسین سیدوسالار نیامد" سر دادند.

همچنین تعدادی از کارشناسان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه در سخنانی با تسلیت ایام محرم و تاسوعا و عاشورا، با زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه حسینی، بر ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه تاکید کردند.

مردم استان تهران در شب تاسوعا فریاد یا ابوالفضل سر دادند

قبله تهران غرق در عزا و ماتم شد

مکان‌های مذهبی ازجمله امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نیز در این شب رنگ ماتم گرفته و میزبان عزاداران حسینی بودند. 

کربلای ایران، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نیز مانند هر ساله پذیرای عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شب تاسوعای حسینی بود. 

طبق سنتی دیرینه، هیئات و دسته‌جات سینه‌زن و زنجیرزن سوگوار در ماتم شهادت حضرت سیدالشهداء و یاران باوفای ایشان در شب تاسوعا با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن‌ها و رواق‌های مطهر به اقامه عزا پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس