کد خبر 1405635
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
سیل

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سیلاب اخیر به ۲۴ استان، یک هزار و ۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش خسارت وارد کرده است.

به گزارش مشرق، محمد حسن نامی گفت: میزان خسارت وارد شده از سیل در کشور هنوز مشخص نشده، زیرا باید کارشناسان جهاد کشاورزی، باغات، زمین‌های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها و احشام را برآورد خسارت کنند و یک کار زمان بری است که به احتمال زیاد ۲ هفته طول می‌کشد.

رییس سازمان مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: برای برآورد خسارات خانه‌های مردم که تخریب شده نیز کارشناسان بنیاد مسکن باید اعلام کنند، راه و شهرسازی باید خسارات راه‌ها و پل‌های روستایی را توسط کارشناسان اعلام کند و سایر بخش‌ها نیز به همین منوال باید توسط دستگاه‌های مربوطه با کار کارشناسی برآورد خسارت شود.

نامی اظهار داشت: آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد و در استان مرکزی نیز اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم از وقوع سیل مطلع بودند.

وی گفت: در برخی استان‌ها هدایت اجباری وجود داشت که آن‌ها را از مسیر سیل خارج کند و برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودروهای خود را ترک کنند، اما با همکاری مردم و نهادهای مسئول به نقطه امن منتقل شدند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مدیریت خوب باعث شد که خیلی خسارت نبینیم و برای ما جان یک انسان هم مهم است.

نامی گفت: در این سیل تاکنون ۷۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که البته آمار داده می‌شود، اما به نوعی درست نیست و خیلی‌ها تلاش می‌کنند افرادی که در جاهای دیگر برای آن‌ها مشکل پیش آمده را در این آمار اضافه کنند که خیلی دقت می‌شود و آمار زمانی با دقت اعلام می‌شود که به تایید پزشکی قانونی برسد که فرد در سیل یا تخریب بر اثر سیل فوت کرده است و دقت در آمار اهمیت بالایی دارد.

وی یادآور شد: هفته گذشته در غرب اروپا سیلابی جاری شد که طبق آمار اعلام شده ۱۸۴ نفر فوتی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مفقودی برجا گذاشت که این آمار از خبرگزاری‌های غربی تنها یک‌بار اعلام شد، اما خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری‌های کشور با دقت و درایت اخبار را منتقل کردند، آمار مهم نیست بلکه مهم این است که اخبار به موقع به مردم منتقل شود و در بسیاری از مواقع خواسته‌های مردم به مسولان منتقل شده است.

نامی گفت: هدف از این سفر اطلاع بیشتر از میزان خسارت وارده به استان مرکزی است.

وی تاکید کرد: برای خانه‌هایی که تخریب شده، اسکان موقت در نظر گرفته می‌شود و تا زمانی که مسکن مناسب و با مقاومت بالا برای مردم ساخته شود هزینه کرایه مسکن پرداخت خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس