شیخ نعیم قاسم: توافق هسته‌ای ایران ربطی به مذاکرات لبنان ندارد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل این جنبش، تأکید کرد که توافق هسته‌ای ایران ربطی به مذاکرات ترسیم مرزها در لبنان دارد.

به گزارش مشرق،شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (شنبه)، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر هر گونه ارتباط میان توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی لبنان را تکذیب کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله در این باره گفت: «مواضعی که سید حسن نصرالله آن‌ها را اعلام می‌کند، فهم سیاسی را درست می‌کند.»

شیخ نعیم قاسم در ادامه تصریح کرد: «میان توافق هسته‌ای یا عدم توافق و مهلت زمانی برای زیربار رفتن اسرائیل و آمریکا و دست برداشتن آن‌ها از حق لبنان در مرزهای دریایی، حفاری و استخراج گاز و نفت هیچ ارتباطی وجود ندارد.»

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود تأکید کرد که هیچ ارتباطی میان توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات ترسیم مرزها لبنان وجود ندارد.

دبیرکل حزب‌الله در این باره گفت: «ما چیزی نداریم که با توافق هسته‌ای [ایران] مرتبط کنیم. موضوع مرزهای دریایی، میدان کاریش، نفت، گاز و حقوق لبنان هیچ گونه ارتباطی با توافق هسته‌ای [ایران] ندارد، خواه این توافق امضاء شود یا نشود.»

سید حسن نصرالله همچنین، روز گذشته، بیان کرد: «اگر میانجی آمریکایی بیاید و آنچه که دولت لبنان مطالبه کرده، اعطا کند در آن صورت ما نیز به سمت آرام‌سازی می‌رویم؛ اما اگر مطالبات دولت را پاسخ ندهد، ما نیز به سمت تشدید (مقابله با رژیم صهیونیستی) پیش می‌رویم؛ چشم‌ها باید به میدان کاریش و مرزهای لبنان و میانجی آمریکایی باشد که تاکنون نیز وقت تلف کرده و زمان نیز تنگ است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس