افزایش تمرینات دریایی تل‌آویو در سایه تهدیدات نصرالله/ بزرگترین ناو جنگی اسرائیل؛ مسئول حفاظت از میدان گازی کاریش

گسترش رزمایش‌های دریایی رژیم صهیونیستی پس از عملیات پهپادی مقاومت نشانگر هراس این رژیم در برابر تهدیدات جدیدحزب الله در آبهاست.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر مانورهای متعددی را بر مبنای سناریوهای حملات پهپادی و موشکی حزب الله در آبهای داخلی خود انجام داده است.

سایت والای رژیم صهیونیستی روز گذشته به نقل از یکی منابع امنیتی این رژیم مدعی شد تمرینات اخیر نیروی دریایی اسرائیل بیش از هر چیز با هدف آمادگی در برابر تهدیداتی است که سید حسن نصرالله در هفته های اخیر تحت عنوان حمله به میادین گازی اسرائیل در مدیترانه مطرح کرده و در روزهای نخست ماه جاری میلادی با عملیات پهپادی حزب الله بر فراز میدان گازی کاریش به مرحله اجرا درآمد.

این سایت مدعی شد دستگاه‌های امنیتی اسرائیل به دلیل عدم حصول توافق میان لبنان و این رژیم در جریان مذاکرات ترسیم خطوط مرزی با میانجیگری آمریکا به حال آماده باش درآمده اند. گفته می شود هیئتی از وزارت داخلی، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل تشکیل شده است که مسئولیت آمادگی در برابر عملیات نظامی احتمالی حزب الله علیه این تاسیسات گازی را برعهده دارند.

هر ساله بیش از 53 هزار کشتی در سواحل سرزمین‌های اشغالی پهلو می‌گیرند. در این بین بندر حیفا که در فهرست اهداف عملیاتی حزب الله نیز جای دارد به تنهایی 53 درصد از حجم واردات کالا به فلسطین اشغالی را به خود اختصاص داده است.

رسانه‌های عبری زبان همچنین از برنامه ریزی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای ماه‌های آتی به منظور برگزاری رزمایش دریایی بزرگ با هدف آمادگی در برابر بدترین سناریوهای احتمالی مواجهه با حزب الله در دریای مدیترانه و همچنین آزمایش سیستم‌های جدید فناورانه در حوزه امنیت دریایی خبر می‌دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از عملیات پهپادی حزب الله و ضرب الاجل 6 هفته‌ای سید حسن نصرالله به اسرائیل، ناو جنگی «لاهاو»، مهم ترین و بزرگ‌ترین ناو جنگی این رژیم به صورت تمام وقت در مجاورت میدان گازی کاریش مستقر شده و مسئولیت تامین امنیت این میدان گازی را در برابر تهدیدات احتمالی حزب الله عهده دار شده است.

هراس مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از مواجهه با تهدیدات امنیت دریایی در شرایطی است که 99 درصد واردات کالاهای اسرائیل از مسیر دریا صورت می پذیرد. به گفته مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی سالانه بیش از 300 هزار خودرو از طریق بنادر دریایی وارد اسرائیل می شود. علاوه بر این 90 درصد واردات گندم سرزمین‌های اشغالی نیز از مسیر دریایی صورت می پذیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    3 0
    صهیونیست ها هر چقدر هم تمرین و رزمایش انجام بدهند به محض اینکه صدای غرش موشک های حزب الله را بشنوند سریع خودشون رو خیس می کنند
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      آره
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 0
    کاریه موشک ازمیلیون هاموشک حزب الله است اگه هم برداشتی صورت بگیره صدهزاربرابرش بایدقیمت هزینه های امنیتی کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس