کد خبر 1405305
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
1

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح شناسایی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه» اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، داریوش ابوحمزه» در نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه گفت: تشکیل و تقویت پایگاه «اطلاعات رفاه و بهره‌مندی ایرانیان» در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل سه زیربخش است.

وی گفت: یکی از این زیربخش‌ها، بانک اطلاعات خدمات حمایتی به منظور انسجام‌بخشی به خدمات حوزه حمایتی، شامل سطح‌بندی خدمات، گروه هدف، معیارهای مشمولیت، دستگاه ارائه خدمت و نوع خدمت است.

ابوحمزه دومین زیربخش را بانک اطلاعات رفاه افراد و خانوارها مشتمل بر اطلاعات مورد نیاز برای تشکیل پرونده رفاهی برای افراد و خانوارها دانست و در تشریح سومین زیربخش تصریح کرد: بانک اطلاعات بهره‌مندی رفاهی نواحی شهری و روستاهای دارای سکنه به منظور تشکیل پرونده رفاهی در مقیاس پهنه‌های جغرافیایی هدف در نواحی شهری و آبادی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه به طور مشترک در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) اجرا می‌شود و دستورالعمل اجرایی طرح با امضای سه‌جانبه دستگاه‌های مذکور لازم‌الاجراست.

ابوحمزه تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط نسبت به تکمیل اطلاعات مربوط به وضعیت شغلی و کسب‌وکارهای تمامی ایرانیان اعم از نیروهای مسلح، کارمندان، کارگران، دانشجویان و … اقدام و آن را در قالب شناسنامه الکترونیک رفاه و تأمین اجتماعی تلفیق و به‌روزرسانی کند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همه دستگاه‌های دخیل موظف هستند در این زمینه مشارکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس