اطلاعیه راه آهن درباره مشاجره مسافر بی حجاب در قطار تهران-یزد

روابط عمومی راه آهن درباره مشاجره یکی از مسافران بی حجاب با یکی از بانوان محجبه در قطار مسافری تهران-یزد اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، پیرو انتشار خبری مبنی بر مشاجره بین مسافران قطار مسافری تهران - یزد متعلق به شرکت ریل ترابر سبا به دلیل عدم رعایت حجاب توسط یکی از مسافران، روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران لازم می‌داند به منظور تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد.

یکی از بانوان محترم حاضر در قطار (فرزند شهید بزرگوار جعفری) با مشاهده عدم رعایت حجاب در داخل سالن مسافری، به درستی و از باب وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، از مهماندار و همچنین رئیس قطار که خود از خانواده محترم شهدا و ایثارگران بوده، درخواست ارائه تذکر می‌کند که هر دو نفر نیز اقدام به تذکر به فرد,بی حجاب کرده اند.

متاسفانه با ادامه‌دار شدن موضوع و گرفتن عکس از مسافر، مشاجره و در پی آن درگیری ایجاد شد که با دخالت پلیس، ماجرا مدیریت شد و در ایستگاه مسافری یزد نیز با حضور مدیر کل منطقه، نیروهای پلیس، حراست و دیگر نیروهای نظارتی، جلسه‌ای با مسافران یاد شده برگزار و تذکرات لازم نیز به خاطیان داده شد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بر خود لازم می‌داند تا در تمامی بخش‌ها حجاب اسلامی و عفت عمومی به طور کامل رعایت و پیاده‌سازی شود و در این باب همواره آمر به معروف و ناهی منکر می‌باشد.

 تاکید می شود رعایت حجاب به عنوان یک‌ واجب شرعی و الزام قانونی مورد اهتمام جدی راه آهن است و عوامل اجرایی قطارهای مسافری اعم از مهمانداران و روسای قطارها در صورت مشاهده مظاهر بی‌حجابی، موظف به ارائه تذکر بوده و در صورت لزوم، برخورد قانونی و قضایی صورت می پذیرد.

مواردی از این دست، مورد بررسی قرار گرفته و عواقب قانونی، گریبانگیر افراد قانون‌شکن خواهد بود. در این راستا ملاحظاتی در خصوص نحوه رفتار مسافران محترم، ماموران قطار و پلیس وجود داشته است که در حال بررسی است، همچنین با توجه به اهمیت این اتفاق، موضوع به مراجع قضایی منعکس شده و در حال رسیدگی است و در حال حاضر رئیس قطار از خدمت تعلیق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ولش کن IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    29 1
    مهم این است که این اتفاق در ماه محرم و در مسیر دارالعباده ی یزد اتفاق افتاده است!! ببین سایر جاهای مملکت مثل شیراز و ... چه خبر است.
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      1 0
      فضولیش به تو مربوط نیست تو به کار خودت بدس
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      سلام فرمانده یزد عالی بود اما طاعون بیحجابی و بی عفتی و فحشا همه جا رخنه کرده و فقط فرشته مرگ انها را دیر یا زود از غلطی که در دنیا کردند اگاه میکند
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
      0 0
      شرکت راه آهن با آن که می داند آن زنان بی حجاب مقصر بوده و رئیس قطار هم از آنان حمایت کرده و تقصیرکار است. باز یواشکی و زیرپوستی از مقصرین حمایت کرده است.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    8 2
    غلط کردید و در صورت واقعیت آن رئیس و کارکنان مربوط اخراج باید شوند
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    12 0
    چقدر قشنگ ماست مال می کنند اهانت رییس قطار ظاهرا مشهود بوده
  • وطن پرست DE ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    همین که ماجرا رو از ضرب و شتم تا حد مشاجره تقلیل دادید یعنی قرار نیست هیچ کاری بکنید. مضافا این مشکل رو جوری بیان کردید کهانگار ریس قطار و نیروی انتظامی هیچ نقشی نداشتند!!
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    مهم تر این است که اتفاقا اول باید اداره ها و مراکز دولتی حجاب را الزام کنند که نمی کنند.یک نگاه به بانکها و بیمارستانها و شهرداریها و... کافی است تا بفهمیم چه خبره؟ وزارت راه اگر صداقت دارد مجموعه زیر نظر خودش را اصلاح کند. یک واقعیت تلخ وجود دارد. زنهای ضعیف الحجاب از جذابیتهای خودشون برای پیشبرد اهداف و اغراض خودشون در جامعه بهره مند هستند.مردان مریض ( دولتی و غیر دولتی) هم بهره خودشون رو دارند.
  • جواد IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    حجاب یه قانون هست و نقص قانون جرم وقتی که مجری قانون برخورد با قانون رو سست میگیره و حوصله نداره یا دوست نداره یا از روی رفع مسئولیت یه حرکتی میزنه میشه این حال مملکت بی حجابی تو ایران بی داد میکنه اینا گوشه هاشه و صداش در میاد همه ماها میدونیم ولی برخورد درستی نمیکنن مخصوصا نیروی انتظامی که مجری قانونه و قوه قضائیه باید مجازات سخت گیرانه تری در پیش بگیره . توی خونه یا فضای خصوصی لخت بگردید ولی به مردم و کشورتون احترام بزاری ابتضال در مردها بیشتر هم شده که به زن و دخترشون تذکر نمیدن
  • DE ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    حالا یک سری هم به حجاب و هفت قلم آرایش بعضی ازخانمهای کارمند در دفاتر فروش بلیط قطارو هواپیمایی و خیلی جاهای دولتی بزنید تا ببینید بلای استخدام خانم های مجرد که ۳۴ سال اصلاحطلبها زور زدند و مردها رابیکار کردند در اذای بیکاری جوانان معذب چه بلایی سر کشور آورده نسلمان در حال انقراض است چون نیمی از کارکنان خانمها هستند و لابد انتظار دارند مردها وضع حمل کنند .البته مردها دهها بار زیر فشار زندگی میزایند تا یکسال پایان یابد.
  • بافقی IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    چه اطلاعیه سراسر ابکی بی مزه شلی که حتی پشه هم ازان حساب نمی برد . حقیقت غیر از ان چیزی است که از قول دختر شهید نقل شده.رییس قطار و پلیس قطار کوتاهی می کنند .باید خاطیان و حتی این ادمی که این اطلاعیه را صادر کرده مواخذه بشن.
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    این تقابل چیز خوبی نیست از این تقابل پرهیز کنی چون دودش اول از همه تو چشم حجاب میره
  • بشیر IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    اول چند لیتر آب توی کل ماجرا ریخته تا سطح قضیه را آبکی کنه و بگه ای بابا چیزی نبوده و خودش رو هواخواه جلوه بده . خوب اگه موضوع اینقدر آبکی هست چرا در آخر داستان میگویید رییس قطار از شغل خود تعلیق شده؟ معلوم نیست چرا برخی برای ماست مالی کردن تخلفات مجموعه خود آسمون و ریسمون به هم می‌بافند . همین ملاحظه کاری ها کار مملکت رو به اینجا کشونده اگر از اول قاطعیت به خرج داده میشد کسی جرات سرکشی نداشت نه بیگانه و نه عوامل داخلی آن و نه افراد بی مسیولیت.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    اقایی رئیسی مدیران دولت قبلی رو اخراج کنید. که هر روز دارن همان پروژه غرب و منافقین رو در کشور پیاده سازی میکن! الان باید رئیس اهن و معاونینش و .. اخراج بشن. فقط به یک عذر خواهی بسنده میکند! همین؟! تمام؟! والله چیزی که ما در حرف دادیم و متوجه شدیم،که ظاهرا یک حکومت منافق در لایه ها پنهان و نیم پنهان به صورت مخفیانه در کشور داره شکل میگیره! رئیس قطار فرد که تذکر حجاب میده رو توبیخ میکنه!. بنده خودم دیروز سوپر مارکتی بودم،یک دختر بین 15 تا 18 سال دیدم،که کشف حجاب شده اومده مغازه،بعد که شرش رو کند،به مغازه دار گفتم،جریان این چیه،دوجسنه یا .. بود!؟ گفت نه،موهاش رو تازه کوتاه کرد!(جمله رو توجه کنید! یواش یواش بگذره دیگه در رابطه با .. صحبت خواهند کرد!) دوست داره اینطوری بگرده! .. منم وقتی کالا رو ازش خریدم،گفتم،تویه خونش باید اینطوری بگرده،من به پلیس اطلاع میدم،به پلیس اطلاع دادم(زیاد تمایل نداشت،گفت ما بریم به کی تذکر بدیم،گفتم به مغازه دار،گفت باشه!میفرستم.) در کوچه و محله هم یواش یواش تعداد دختران واقعا بی شرم و بی حیا داره زیاد میشه(گفتم محدود نه خیلی،تک توک)بخصوص بین سن 12 تا 18 سال، بدون روسروی رفت اماد میکن،معلوم نیست،صاحب دارن،انسان یا ..! پلیس و دادگاه و .. طوری رفتار میکن،که به قول اقایی وفسی،همه جا گل بلبل!
  • ایمان IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    2 0
    رییس قطار و رییس ایستگاه هر دو باید برکنار بشن
  • محمدحسین IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    2 0
    خبرگزاری حوزه مصاحبه کردند با خانوم آمر معروف، اطلاعیه راه آهن خلاف واقع و به دور از انصاف صادر شده، مدیر قطار تذکری نداده و با بی حجاب همراه بوده، از نام شهید استفاده میکنند که دفاع کنند از عملکرد خودشون به کام رئیس قطار
  • محمدرضا IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    1 0
    اگر کسی یک مورد ، تکرار می کنم فقط و فقط یک مورد ! دیده که رییس یا یک مهماندار قطار خودشون دغدغه دارندو نسبت به کشف حجاب ،(نمی گیم بد حجابی ) تذکر داده اند بدون اینکه مسافری تذکر داده باشه به ما هم بگه بدونیم.... آخه چرا دروغ می گید ؟!! مهماندار ورییس یک قطار چند بار سالن قطار رو میرن و برمی گردن ،می بینن وهیچی نمی گن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس