کد خبر 1404644
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کوربین خواستار قطع ارسال سلاح به اوکراین شد

جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با یک شبکه لبنانی خواستار توقف ارسال سلاح‌های غربی به اوکراین شد.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که پیش از این به دلیل موضع‌گیری درباره حقوق مردم فلسطین از سوی گروه‌های افراطی یهودی مورد انتقاد قرار گرفته بود، در سخنانی از کشورهای غربی خواست تا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند.

جرمی کوربین چند پیش  از رهبری حزب کارگر بریتانیا کناره‌گیری کرد و کر استارمر با رای اعضای حزب و اتحادیه‌های کارگری و هواداران حزبی به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شد.

کوربین در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین گفت: ارسال سلاح به اوکراین برای مقابله با روسیه راه‌حلی به همراه نخواهد داشت و تنها به طولانی کردن جنگ کمک می‌کند. ممکن است سال‌ها درگیری جنگ اوکراین شویم. چیزی که من را نا امید می‌کند این است که هیچ یک از رهبران دنیا از کلمه صلح استفاده نمی‌کنند و تنها از جنگ بیشتر استقبال می‌کنند.

وی افزود: این جنگ برای مردم اوکراین، روسیه و برای امنیت کل جهان فاجعه آمیز است و بنابراین باید تلاش بیشتر برای برقراری صلح شود. کوربین پیشنهاد کرد سازمان ملل نقش بیشتری در صلح ایفا کند و اگر قادر به انجام این کار نیست سازمان‌های دیگری مثل اتحادیه آفریقا یا اتحادیه کشورهای عربی دخالت کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس