کد خبر 1404629
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
سایپا ۱۰ هزار خودرو به ونزوئلا صادر می‌کند

وزیر حمل و نقل ونزوئلا در بازدید از گروه سایپا، خواستار تولید ۱۰ هزار خودرو سایپا به صورت CKD (قطعات منفصله) و CBU (خودروی کامل) شد.

به گزارش مشرق، وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا بازدید و در جلسه ای مشترک با مدیرعامل این گروه خودروساز در خصوص انجام همکاری‌های مشترک و تولید خودرو در ونزوئلا به تبادل نظر پرداخت.

«محمدعلی تیموری»، مدیرعامل سایپا در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید محصولات جدید گفت: سایپا در حوزه تولید محصولات جدید و مدرن برنامه های خوبی در دست انجام دارد و به‌زودی محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد.

وی افزود: سایپا آماده است در خصوص همکاری با ونزوئلا، به صورت مشترک محصولات خود را تولید و روانه بازار آن کشور کند.

احیای کارخانه سایپا در ونزوئلا

در این نشست وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز گفت: امروز در بازدیدی که از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا داشتم چندین مدل خودرو جدید را مشاهده کردم که به‌زودی وارد خط تولید سایپا خواهند شد و محصولات مدرن و به روزی هستند.

«رامون بلاسکز» ابراز امیدواری کرد: به زودی بتوانیم با همکاری گروه خودروسازی سایپا کارخانه سایپا در ونزوئلا را مجدد احیا کنیم.

وی افزود: کارخانه «ونیراتو» که پیشتر به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود در حال حاضر وارد زیان شده و عملکردی ندارد و هر کمکی برای احیای این کارخانه نیاز است انجام خواهیم داد.

بلاسکز خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو مورد نیاز است که به زودی از سایپا خریداری خواهیم کرد و این خودروها به صورت CKD و CBU به ونزوئلا خواهد آمد و در آنجا مونتاژ و وارد بازار این کشور خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا ادامه‌داد: اگر این مهم انجام شود محصولات سایپا می تواند از این طریق به سایر کشورهای منطقه هم صادر شود و بر این اساس می توانیم به توسعه و شکوفایی کشورها در راستای منافع دو کشور کمک کنیم.

وی تصریح‌کرد: این ارتباط باعث توسعه و شکوفایی صنعت خودروسازی ونزوئلا می شود که کمک بزرگی در راستای صنعتی شدن این کشور و در نهایت باعث تقویت هرچه بیشتر دوستی بین دو کشور خواهد خواهد شد.

برپایه این گزارش، وزیر حمل و نقل ونزوئلا و هیات همراه پیش از این نشست از مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    4 1
    برا مردم ایران با قرعه کشی و چندین برابر قیمت واقعی میدهید به رفیقانتان مغت و بی معطلی!
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 4
      دروغ که حناق نیست!!! مفت ؟؟!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    احتمالا یک چهارم قیمت هم میفرستن وگرنه این لگن ها مفت نمیرزن
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 2
      خود مردم ونزوئلا خودرو های مدل دهه هفتاد و شصت را سوار می‌شوند .حداقل این خودرو ها مدل دهه نود و اوایل قرن 21 است .
  • DK ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    محصولات مدرن و به روزی هستند؟ واقعا؟ کارخانه «ونیراتو» که پیشتر به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود در حال حاضر وارد زیان شده و عملکردی ندارد و هر کمکی برای احیای این کارخانه نیاز است انجام خواهیم داد... تو ایرانم زیان ده هستن چه برسه اونجا ... اینجا کم داریم صادر هم کنیم؟!!چ دلم به حالشون میسوزه که کارشون به کجا رسیده از سایپا ماشین می خوان...
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    3 0
    منم یک دستگاه تیبا دارم و از مسئولان ارزشمند سایپا خواهشمندم آن را هم صادر کرده و معادل ده هزار دلار آمریکا به اینجانب بپردازند! برای چنین خودروی با کیفیتی ده هزار تا پول زیادی نیست.. با کمال تشکر از سازندگان تیبا!
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    5 0
    این کار در راستای طرح کنترل جمعیت کشور دوست،ونزوئلا در دست اقدام است. بدینوسیله اعلام میگردد که مراسم ترحیم از ساعت ۲ الی ۴ عصر به وقت کاراکاس در قبرستانهای عمومی آنجا برگزار میشود. جمیعا الفاتحه...
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
    1 0
    ملت ایران پس آدم نیستن ؟ چرا ما باید برای گرفتن این آشغالها اونم با چندین برابر قیمت تو صف وایسیم؟؟؟
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    پس مرگ و میر زیاد میشه اونجا
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    تعمیر کار هم باهاشون بفرستین ونزوئلا!!! چون ماشین های به روز و قدرتمند سایپا!!نیاز به نوازش تعمیر کار هم دارد !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس