درخواست روسیه برای تحقیق درباره حمله به اسرای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای خواستار انجام تحقیقاتی درباره حمله به اسرای اوکراینی در زندان دونتسک از سوی کارشناسان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که از کارشناسان سازمان ملل متحد و صلیب سرخ دعوت کرده است تا درباره مرگ ده ها اسیر اوکراینی در یکی از زندان های تحت کنترل جدایی طلبان تحت حمایت مسکو تحقیق کنند.

این وزارتخانه با صدور بیانیه ای در این خصوص تاکید کرد که مسکو در راستای منافع انجام تحقیقات عینی و بی طرفانه در خصوص حمله چند روز گذشته به زندان محل نگهداری اسرای جنگی اوکراینی اقدام و همکاری لازم را خواهد کرد.

این در حالیست که شمار کشته شدگان این حمله ۵۳ نفر اعلام و کی یف عامل و سازمان دهنده حمله موشکی به این زندان معرفی شده است.

نیروهای مسلح اوکراین مسئولیت این حمله را نپذیرفته و مسکو را به انجام این حمله متهم کرده است.

صلیب سرخ پس از رسانه ای شدن این حمله اعلام کرد که به دنبال دسترسی به این زندان برای کمک به تخلیه و مداوای مجروحان است.

وزارت دفاع روسیه دیروز هم در بیانیه ای آمریکا و رئیس جمهور اوکراین را مسئول جان زندانیان جنگی معرفی کرده بود.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسئولیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی قتل عام خونین اسیران جنگی اوکراینی در بازداشتگاه النووکا، واقع در دونتسک، متوجه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و واشنگتن است.

«دنیس پوشیلین» رئیس جمهور دونتسک، در اظهاراتی این حمله را از پیش برنامه ریزی شده توصیف کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    بله حالا سازمان ملل که در آمریکا تشریف دارد می‌گوید این موشک اشتباهی از طرف اوکراین شلیک شده بود.... خدا پدر بیامرز این غربی ها تا حالا دهها هزار بار از این دسیسه ها زدند و میزنند باید مغز الاغ داشت اگر به این غربی ها و سازمان‌های تابعه اش اعتماد کرد. خدایی به خز و الاغ می‌شود بیشتر اعتماد کرد تا این آنگلو ساکسون های غارتگر.
    • ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      من در شبکه های مجازی عده ای از این هالو های داخلی را دیدیم که روسیه را به علت این کار محکوم میکردند !! هرچی اربابشان به اینها می گوید باور می کنند و بدون افسار به دنبال غربی ها میروند جالب نیست ؟نوکری بدون جیره و مواجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس