کد خبر 1404377
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
درخشان: جنجال‌ها در خون اهالی لیگ برتر نهادینه شده!/ 50 نفر برای فرد متخلف واسطه می‌شوند

سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: جنجال‌ها در خون اهالی فوتبال در لیگ برتر نهادینه شده و تداوم همان بداخلاقی‌ها و بی‌انضباطی‌ها را اکنون در مسابقات پیش‌فصل شاهدیم.

به گزارش مشرق، حمید درخشان در مورد تنش‌ها و حاشیه‌هایی که در بازی‌های دوستانه بین تیم‌های لیگ برتری به وجود آمده و حتی دو مربی هم در اردوی ترکیه با یکدیگر کتکاری کرده‌اند، اظهار داشت: وقتی مسابقات لیگ فصل گذشته را مرور می‌کنیم مدام تنش‌ها و این حاشیه‌ها به ذهن‌مان می‌رسد. به خاطر سه امتیاز همه اخلاق و فرهنگ را زیر پا می‌گذاریم و هیچ توجهی به عرف فوتبال نداریم. احترام در فوتبال ما از بین رفته است. 

وی افزود: این اتفاقات و جنجال‌ها در خون اهالی فوتبال در لیگ برتر نهادینه شده و تداوم همان بداخلاقی‌ها و بی‌انضباطی‌ها را اکنون در مسابقات پیش‌فصل شاهدیم. تمام لذت و فلسفه فوتبال را فدای سه امتیاز می‌کنیم و لیگ‌مان با چنین شرایطی برگزار می‌شود. از سوی دیگر کمیته انضباطی هم در جریان مسابقات سخت‌گیری‌های لازم را آنجا نمی‌دهد یا وقتی می‌خواهد فردی را تنبیه و جریمه کند ۵۰ نفر واسطه می‌شوند و تلفن می‌کنند که فلانی را ببخشید.

بیشتر بخوانید:

علت درگیری الهامی و مطهری در ترکیه چه بود؟

سرمربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: نتیجه چنین رفتارهایی را اکنون در مسابقات پیش فصل می‌بینیم یا حتی در کشور بیگانه خبر دعوای دو مربی را می‌شنویم. واقعاً فرهنگ و اخلاق در فوتبال ما گم شده است. توجهی به کسوت و احترام به بزرگتر نداریم اگر اینها را از فوتبال بگیریم دیگر چیزی در فوتبال ما باقی نمی‌ماند.

درخشان گفت: همین عادت‌های زشت و ناپسند در لیگ برتر در فوتبال ما ریشه پیدا می‌کند و تداومش را در بازی‌های تدارکاتی مشاهده می‌کنیم. باید معنای فوتبال حرفه‌ای را به خوبی متوجه شویم. در فوتبال حرفه‌ای باشگاه حق دارد اگر مربی نتیجه نگرفت آن را برکنار کند یا حتی اگر مربی نتیجه هم گرفت و موفق شد باز هم بخواهد سرمربی را به هر دلیلی تغییر بدهد. مثلاً بگوید از شخصیت شما خوش‌مان نمی‌آید این حق طبیعی یک مدیرعامل یا باشگاه است. نمی‌توانیم بگوییم چرا فلان مربی به جای من به فلان تیم رفته است. 

وی در مورد شرایط این تیم برای حضور در فصل آینده اظهار داشت: پرسپولیس تیم خوبی بسته اما باید ایرادهایی را هم که دارد برطرف کند تا در جریان مسابقات صدمه نبیند. پرسپولیس تیم خوبی بسته اما باید خوب‌تر بسته شود و خلاء‌هایی مثل نداشتن مهاجم خارجی را پر کند. نبود مهاجم یک اشکال است. شاید در ۱۰ هفته این مسائل نمایان نشود اما در بازی‌های حساس مثل بازی با سپاهان یا استقلال بازیکنان با کیفیت و گران‌قیمت تفاوت‌ها را نشان بدهند در بازی‌های دیگر با هوادار یا نفت آبادان چنین شرایطی پیش نمی‌آید اما اگر پرسپولیس می‌خواهد قهرمان شود باید ضعف‌هایی که در زمینه بازیکن دارد را برطرف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس