با شروع بازي‌هاي المپيك مردم شهر لندن با مشكلات مختلفي دست و پنجه نرم مي‌كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، از صبح امروز (جمعه) و در حالي كه قرار است از 20:12 امشب سي‌امين دوره بازي‌هاي المپيك افتتاح شود، ترافيك سنگيني شهر لندن را فرا گرفته و زندگي مردم عادي را تا حدودي مختل كرده است. شبكه هاي خبري انگليس از صبح امروز به ترافيك سنگين در مناطق مختلف شهر لندن اشاره كردند و اعلام كردند كه قطارهاي زيرزميني و متروها نيز با هجوم مردم براي استفاده از آنها با جمعيت وسيعي مواجه شدند.

حتي وضعيت از اين هم فراتر رفته و برخي از تاكسيران‌هاي لندن دست به تجمع زدند و خواستار اجازه عبور از خطوط مخصوص المپيك شده‌اند.

** تفاوت‌هاي المپيك پكن با لندن

با وجود اين كه المپيك 2008 پكن در شرايطي بسيار عالي برگزار شده بود و تمامي امكانات لازم به طور رايگان در اختيار ورزشكاران و خبرنگاران قرار مي گرفت در لندن امكانات بسيار محدودي به صورت رايگان در اختيار شركت كنندگان در اين دوره از بازي‌ها قرار گرفته و براي هر چيزي در اينجا به جز نفس كشيدن بايد پول پرداخت كرد! به طور مثال در مركز خبري بازي‌ها كه حدود پنج هزار خبرنگار و عكاس حضور دارند، تنها يك آب سردكن قرار داده شده و براي هر چيز ديگري بايد پول پرداخت كرد.

همچنين دهكده ورزشكاران فاقد دستگاه تهويه هوا و يخچال است و در اين روزهاي لندن كه هوا آفتابي و گرم شده است، ميهمانان كلافه شده‌اند.

شرايط هتل‌هاي خبرنگاران نيز اصلا مناسب نيست و در يكي از هتل‌هايي كه از سوي IOC تاييد شده و خبرنگاراني از ايران و كشورهاي ديگر حضور دارند، اتاق‌ها فاقد دستگاه‌هاي تهويه هوا، يخچال و تلفن هستند و براي اينترنت نيز بايد مبلغ قابل توجهي پرداخت شود.

حدود پنج هزار خبرنگار و عكاس در لندن مستقر شده‌اند تا بازي‌هاي المپيك را پوشش دهند. البته اين آمار جدا از تعداد زيادي از خبرنگاران و تصويربرداران رسانه‌هاي تصويري است.

در حالي كه پس از يك ماه بارش باران در لندن هواي اين شهر چند روزي آفتابي بود، از امروز و درست از روز افتتاح بازي‌ها آسمان ابري شده و پيش‌بيني مي‌شود در زمان افتتاحيه بارش باران آغاز شود.

همچنين برخي از مردم معترض يكي‌، دو كشور آسياي جنوب شرقي برگزاري المپيك در لندن را مغتنم شمردند و برخي تجمعات اعتراض آميز در مقابل هتل‌هايي كه مسئولان كشورشان اقامت كرده‌اند، برگزار كردند. كه البته اين تجمع‌ها با كنترل پليس همراه بود.

از دهكده بازي‌ها و مركز خبري بازي‌هاي المپيك به شدت محافظت مي‌شود و حتي خبرنگاران براي ورود به مركز خبري توسط نيروهاي نظامي تحت بازرسي بسيار دقيق قرار مي‌گيرند و تمامي وسايل آنها چك مي‌شود. گفته مي‌شود سه هزار آي دي كارت براي نيروهاي نظامي در برگزاري بازي‌ها صادر شده است.

همچنين برخي از مواقع فضاي امنيتي المپيك مشهود مي‌شود. هليكوپتر‌هاي به گشت زني در اطراف دهكده مي‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس