چچ

به لطف تاسیس ایران خودرو پاورترین، شرکت ایران خودرو به قطب تولید قوای محرکه در کشور و منطقه تبدیل می‌شود.

خودروسازان برتر دنیا سالهاست به این موضوع پی برده‌اند که تولید خودرو تنها راه درآمدزایی نیست، بلکه خودروسازان به فروش تکنولوژی، پلتفرم و قوای محرکه اعم از پیشرانه و گیربکس به دیگر خودروسازان دنیا اقدام کرده‌اند و از این روش درآمد بیشتری را کسب می‌کنند.

ایران خودرو نیز به خوبی این تغییر رویکرد صنعت خودروسازی جهان را درک کرده و در پیروی از این اتفاق قصد دارد توسط ایران خودرو پاورترین به قطب تولید قوای محرکه در کشور و همچنین منطقه تبدیل شود. 

خودروسازان معتبر دنیاست سالهاست که پیشرانه و گیربکس های تولیدی خود را به دیگر خودروسازان دنیا می فروشند و از این طریق ضمن کسب درآمد، اعتبار خود در عرصه بین المللی را نیز رشد می دهند. به عنوان مثال گروه فولکس واگن تامین کننده پیشرانه و گیربکس محصولات لامبورگینی، بوگاتی، بنتلی، اشکودا و سئات است. همچنین شرکت ب ام و آلمان پیشرانه محصولات رولزرویس و جگوار لندروور را تامین می کند. مرسدس بنز نیز پیشرانه محصولات مک لارن و پاگانی را تامین می‌کند.

مشتریان پیشرانه و گیربکس خودروسازان دنیا الزاما خودروسازان رده پایینی نیستند و خودروسازان مطرح دنیا برای کاهش هزینه‌های تولید و تسریع روند تولید یک محصول اقدام به تامین قوای محرکه محصول خود از دیگر خودروسازان معتبر می کنند. در این بین آن خودروسازی که توانسته قوای محرکه خود را به شرکت دیگری بفروشد سود اصلی را کرده که ضمن صادرات و درآمدزایی، دانش مهندسی و قدرت خود را به رخ رقبا کشیده است.

ایران خودرو به خوبی از این تغییر رویکرد خودروسازان جهان آگاه شده و هرچند دیر تصمیم به راه اندازی ایران خودرو پاورترین با هدف تبدیل شدن به قطب تولید قوای محرکه در کشور و منطقه گرفته، اما گام بسیار مهمی را در تحقق این هدف مهم برداشته است. این تصمیم ایران خودرو و راه اندازی ایران خودرو پاورترین مزایای بسیار زیادی را برای بزرگترین خودروساز کشور، اقتصاد ایران و همچنین صنعت قطعه سازی در پی دارد. اولین مزیت این بوده درآمد ایران خودرو به واسطه فروش و صادرات قوای محرکه و پیشرانه افزایش می یابد.  

اما این تنها تاثیر آغاز به کار ایران خودرو پاورترین نیست. بلکه تولید قوای محرکه اعم از پیشرانه و گیربکس و صادرات آن، موجب رونق اقتصاد کشور، افزایش درآمد ایران خودرو، افزایش اشتغال، ایجاد اشتغال پایدار، ارز آوری و ارتقا جایگاه برند ایران خودرو در ذهن مشتری می شود. 

اقتصاد ایران سالهاست که بر مبنای صادرات مواد اولیه خام پایه ریزی شده و کمتر پیش آمده ایران محصول تمام شده ای را حداقل در صنعت خودرو صادر کند. این درحالیست که بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا و کشورهای پیشرفته حتی مواد اولیه و خام برای تولید قوای محرکه را در کشور خود ندارند و مجبور به واردات آن هستند. اما با تکیه بر دانش خود مواد اولیه و خام را به ارزش رسانده و با تولید و صادرات قوای محرکه درآمد خود را بیشتر می کنند. به عبارت دیگر صادرات مواد خام کمترین کاری بوده اقتصاد یک کشور برای سرپا ماندن می تواند انجام دهد. اما هنر اصلی استفاده صحیح از مواد اولیه خام بوده که ایران خودرو با راه اندازی ایران خودرو پاورترین به خوبی این موضوع را درک کرده و قصد دارد با تبدیل مواد اولیه خام به محصول نهایی اعم از موتور و گیربکس و صادرات آن ضمن ایجاد ارزش افزوده، درآمد ارزی خود و کشور را رشد دهد. 

طبیعی است که با محقق شدن هدف ایران خودرو در زمینه تبدیل شدن به قطب تولید موتور و گیربکس در کشور و منطقه، صنعت قطعه سازی ایران نیز رشد خواهد کرد. چراکه خودروساز و قطعه ساز مانند یک زنجیر به یکدیگر متصل هستند و رشد خودروساز قطعا به رشد قطعه ساز منجر خواهد شد. 

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو بارها در صحبت های خود به صادرات پیشرانه، گیربکس و به طور کلی قوای محرکه خودروهای سبک و سنگین به کشورهای دیگر اشاره کرده بود و سرانجام توانسته به این هدف مهم جامه عمل بپوشاند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • mv IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    با سلام و احترام. حقوق مصرف کننده از نظر قیمت و کیفیت، زیر چکمه های خودرسازان ایرانی. برخی رسانه ها همصدا با خودرو سازان ایرانی،اجحاف بر خریدان ایرانی را در دستور کار و گزارش خود قرار داده اند. چه اینکه: 1. به علت بازار انحصاری خودرو مدعی اند خود را با قیمت ارزان می فروشند و رسانه نیز تیطر" توزیع رانت 4 میلیارد تومانی " را درج می کنند. تا ذهن خواننده را آماده گرانی نمایند 2. هفتاد درصد نیاز فعلی کشور حاصل انباشت ناتوانی سازنده خودرو در ساخت و تامین سال های 97.98.99.1400 می باشد که نیازکشوربه خودرو سواری در سال 1401 نزدیک به سه میلیون ونیم الی چهار میلیون دستگاه است. درهر سال سازنده نتوانسته برنامه تولید یک و نیم میلیون دستگاه را به تحقق برساند. این کاهش سالانه 800 هزار دستگاه به علت سو مدیریت، نوع قرار دادها و تحریم ها رخ داده است. 3. سازندگان خودرو ایرانی هزینه های سربار خارج ازعرف خورو سازان جهانی بر خریداران ایرانی تحمیل می کند. در صورتی که هر خودرو با آبشن های برخوردار ، بر اساس عرف و جداول جهانی یک قیمت مشخص دارد. و این قیمت منهای تولید غیر اقتصادی خودرو سازان بین 4000 الی 8000 دلار قیمت بیش ندارند. و قیمت خود را به بهانه واهی پیوسته گران می کنند. 4.خریدار ایرانی از سال 1397 به علت ناتوانی تولید توسط خودرو سازو بسته بودن بازار خودرو، مشتریان ایرانی ناچار بودند از بین گزینه‌های محدود، در پیش رو یکی از تولیدات دو شرکت خودرو ساز ایرانی (ایران خودرو یا سایپا) را انتخاب کنند؛ از همین رو کسانی که در رنج قیمتی مناسب با نرخ های جهانی به دنبال یک خودر بدون استاندارد قابل قبول و امکانات مناسب ( اعم ازضریب ایمنی، ضریب ایمنی در تصادفات با عابران، طراحی بدنه مقاوم،موتورکم مصرف، تولید قطعات با کیفیت ،کاهش سر و صدای خودرو ، کاهش موتور خودرو، گاهش صدای جعبه دنده، کاهش لرزش موتور، خدمات پس از فروش پنج ساله هستند) انتخاب‌های نسبتا محدودی در مقابلشان قرارداشت و دارد که خریدارایرانی بایستی تابع بی چون و چرای دو خورو ساز وطن باشد. حقوق مصرف کننده هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت زیر چکمه های دو خودرسازپرس و له می شود. لطفا بروید پیکان سال 1355 بسازید و با دلار 75 ریال و با قیمت 4000 دلار در درب نمایندگی به مردم تحویل دهید. و پیکان را با همان کمیت و کیفیت با ارز سی هزار تومان
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    « پاورترین» ؟! ، خوب چکنند فارسی شون نمی یاد بگن «پیشرانه». اینجوری حس بزرگی وبرتری بهشون دست می ده
  • سمند DE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    1 0
    لامبورگینی، بوگاتی، بنتلی، اشکودا و سئات متعلق به گروه فولکس واگن است. بنابر این تامین پیشرانه و گیربکس برای خودروساز "دیگر" نیست! در مورد ب ام و یا رنو برای داچیا، ... نیز همینگونه است. با اینهمه آرزو میکنم چنین باشد گرچه ادعای شگفت آوریست، آنهم از طرف شرکتی که برای طراحی پیشران با شرکت اتریشی قرارداد ده ها میلیون یورویی میبندد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس