کد خبر 1403581
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
پس از وقوع سیل چه اقداماتی باید انجام بدهیم؟

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پس از وقوع سیل اقدامات لازم برای حفظ سلامت و بهداشت فردی به منظور پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داده است که شهروندان پس از وقوع سیل برای حفظ سلامت خود به دلیل احتمال شیوع بیماری‌های عفونی، مواد خوراکی که به آب سیل آلوده شده را حتما دور بریزند همچنین تاکید شده است که وسایل و اشیای خیس شده و آغشته به گل و لای تمیز و ضدعفونی شود.

وزارت بهداشت همچنین توصیه کرده است که پس از وقوع سیل از سلامت آب آشامیدنی اطمینان حاصل کنند و برای اطمینان از سلامت آب آن را بجوشانند.

در این پیام با اشاره به اینکه سیل باعث خروج مارها و دیگر خزندگان از لانه‌ها می‌شود، تاکید شده است که پس از وقوع حوادثی مانند سیل، مواظب گزش‌ها و آسیب‌های ناشی از آن باشند.

وزارت بهداشت در این پیام خاطرنشان کرد که گودال‌های ایجاد شده از سیلاب و مانده آب‌های حاصل از آن، شرایط زیست مطلوبی برای زندگی حشرات ایجاد می‌کند، برای حفظ سلامت بر روی پنجره‌ها توری نصب کنید.

از ابتدای مرداد ماه تا امروز، ۵۹  نفر در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان مازندران، مرکزی، کرمان و یزد در وقوع حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر جان باختند و ۳۰ هموطن نیز در استان‌های مازندران، لرستان، کرمان، تهران همچنان مفقود هستند.

تا لحظه ارسال این خبر، در استان تهران ۱۹ فوتی در امامزاده داوود، ۱۴ فوتی در زرین دشت فیروزکوه، یک فوتی در روستای دماوند و یک فوتی نیز در ماملو پردیس بوده است همچنین در استان‌های سیستان و بلوچستان ۵ نفر، کرمان ۴ نفر، لرستان ۴ نفر، مازنداران ۶ نفر، مرکزی یک نفر و یزد ۴ نفر در مجموع تا کنون جان باخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 0
    کمک به هموطنان
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    اینا حرفهایی است ولی اصل اول درسیل دورشدن ازمحل سیل است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس