سرنوشت انتخابات فدراسیون فوتبال در دست کمیته استیناف؛ واعظ، اسدی و آخوندی برمی‌گردند؟

شکایت سه نامزد معترض از کمیته بدوی به دلیل احراز نشدن صلاحیت‌شان، کمیته استیناف انتخابات را موظف کرده تا نظر نهایی خود را تا پایان هفته جاری در این‌باره اعلام کند.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون فوتبال با اعلام نظر کمیته بدوی انتخابات درباره نامزدهایی که برای پست ریاست ثبت‌نام کرده‌اند، وارد فاز تازه‌ای شده است.

هفته گذشته بود که صلاحیت ۳ تن از ۶ نفری که برای پست ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده بودند، از سوی کمیته بدوی احراز نشد و در نتیجه امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی از انتخابات کنار گذاشته شده و رقابت برای پست ریاست بین مهدی تاج، عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی شکل گرفت.

البته سه نامزد کنار گذاشته‌شده از انتخابات توسط کمیته بدوی به کمیته استیناف انتخابات شکایت کرده‌ و معتقدند که عملکرد کمیته بدوی در عدم احراز صلاحیت‌شان غیرقانونی بوده‌است.

حالا این روزها همه نگاه‌ها برای انتخابات ۸ شهریورماه فوتبال متوجه کمیته استیناف انتخابات است؛ کمیته‌ای که می تواند شرایط انتخابات را تغییر دهد.

ریاست کمیته استیناف را وثوق احمدی بر عهده دارد و این کمیته از یک رئیس، یک معاون و سه عضو عادی تشکیل شده که بنابر پیشنهاد هئیت رئیسه فدراسیون و توسط مجمع انتخاب می‌شوند.

در ماده ۱۳ آئین‌نامه مقررات انتخابی فدراسیون فوتبال درباره وظیفه کمیته استیناف انتخابات آمده است: «این کمیته مسئول رسیدگی به اعتراض‌های نامزدها به تصمیمات کمیته بدوی در موادی که تصمیمات آن کمیته قابل اعتراض باشد را برعهده دارد.»

براساس ماده ۱۴نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز نشده است، فقط می‌توانند در کمیته استیناف تقاضای تجدیدنظر و اعتراض داشته باشند و جای دیگری صلاحیت رسیدگی به اعتراض‌ آنها را ندارد. در بند «الف» ماده ۱۴ آمده است: «درخواست استیناف به آرای کمیته بدوی انتخابات فقط در کمیته استیناف مقدور می‌باشد و در نتیجه، درخواست استیناف در هر رکن دیگر و به خصوص در نهادهای دولتی غیرممکن است.»

براساس بند «ب» ماده ۱۴، نامزدهایی که صلاحیت‌شان احراز نشده است، دو روز کاری فرصت اعتراض دارند و طبق بند «د» کمیته استیناف باید طی ۵ روز کاری شکایت‌ها را بررسی کند. در این بند آمده است: «کمیته استیناف انتخابات طی مدت ۵ روز اداری از زمان صول درخواست‌های استیناف به دبیرخانه مجمع، آنها را بررسی می‌نماید. دبیرخانه مجمع بلافاصله و به صورت مکتوب تصمیم کمیته استیناف انتخابات را به نامزدهای معترض اعلام نماید.»

با توجه به بند «و» ماده ۱۴ آئین‌نامه انتخاباتی تصمیمات کمیته استیناف انتخابات، قطعی و الزام‌آور است و در صورت رد شدن شکایت‌ معترضان، آنها راهی برای ورود به انتخابات نخواهند داشت.

حال با توجه آئین‌نامه مقررات انتخاباتی فدراسیون فوتبال، کمیته استیناف انتخابات تا چهارشنبه این هفته باید نظر نهایی‌ را درباره شکایت سه نامزد معترض به کمیته بدوی اعلام کند؛ نظری که می‌تواند نقش تاثیرگذاری در انتخابات فدراسیون فوتبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بشار عبدالواحد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    بهترین مدیر فقط تاج
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      بله با سابقه حذف پرسپولیس و استقدال از آسیا با بهانه دولتی بودن در حالیکه سپاهان که 100 درصد دولتی هست به جاشون میره و پرداخت 100 میلیارد پول مملکت به مربی 200 هزارتومنی
  • بشار عبدالواحد IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 1
    فقط تاج
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      اره فقط تاج با پرونده درخشان ویلموتس . تازه ریکاوری هم کرده قلبش خوب شده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس