به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:  

لورا روزن خبرنگار آمریکایی در گزارشی از وضعیت کنونی مذاکرات هسته‌ای به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشته است: «ما در حال پل زدن میان اختلافات با هر ابزار ممکن هستیم اما پیشرفتی حاصل نشده است.» یک مقام دیگر اروپایی گفته است: «ایرانی‌ها یا مردد یا در حال طرح خواسته‌های غیرواقع‌بینانه هستند از جمله اینکه اگر دبیرکل آژانس تمامی پرونده‌ها را نبندد به برجام باز نخواهیم گشت. هر کسی به جایی نگاه می‌کند اما تابستان امسال آغاز سقوط است.»

 علی واعظ مدیر برنامه ایران در گروه بحران گفته است: «به باور من پیشنهاد اروپا شامل بازنگری‌های جزئی است و امتیازات اساسی هیچ یک از طرف‌ها را در برنمی‌گیرد. من تقریباً اطمینان دارم که پاسخگوی انتظارات ایران نیست.» واعظ اضافه کرده است: «اگر ایرانی‌ها به دنبال راهی برای حفظ ظاهر هستند این پیشنهاد این معیار را برآورده می‌کند. اما فکر نمی‌کنم که مناسب باشد. بنابراین متاسفانه فکر نمی‌کنم این تلاش آخر، برجام را نجات دهد.»

هنری رام کارشناس حوزه ایران در گروه اوراسیا معتقد است ایران، آمریکا و سایر طرف‌ها همچنان اعلام مرگ برجام را متضمن خطرهای بزرگ می‌دانند و عدم اعلام آن در راستای منافع آنهاست. رام گفته است: «فکر می‌کنم ایران از تداوم این وضعیت سود می‌برد چرا که مذاکرات ادامه‌دار وین موجب می‌شود از بازارهای داخلی حمایت کند، در صحنه جهانی نقش‌آفرینی کند و پوششی برای توسعه هسته‌ای ایجاد کند. برای آمریکا نیز اعلام شکست برجام به منزله نیاز به طرحی ثانویه [Plan B] است که فکر می‌کنم منافع اندکی در آن مسیر وجود دارد. فکر می‌کنم دولت آمریکا با محدودیت‌های عملی و سیاسی واقعی در طرح ثانویه مواجه خواهد بود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    نصفه پلی که مربوط به رفع تحریمهابعدازدورین گذاری پادمان است که کاخ سفیدبایدبرداردوبرنداشت هاست
  • سید IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 0
    با توجه به مفاد برجام که نهایتاً بند و زنجیری است به دست و پای ایران، بهترین سیاست همین کاری است که دولت انقلابی جناب آقای رئیسی و وزارت امورخارجه ایشان می کند! یعنی سر کار گذاشتن غربی ها به اسم ما اهل مذاکره ایم تا برای ایران زمان خریده شود و طرف مقابل روز به روز دست پایین تری برای ادامه مذاکرات داشته باشد!
  • پیروزه IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 2
    در برجام خیلی امتیازها دادیم ولی بجای ان هیچی نگرفنتیم پس حالا نوبت امریکا است که امتیاز بدهد.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 0
    همینی که هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس