احتمال حمله چین به تایوان، دستاویز کنگره آمریکا برای تصویب لایحه

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه جدیدی برای سرمایه‌گذاری بر روی ساخت چیپ‌های الکترونیکی را تصویب کرد که اکنون ۹۰ درصد آن‌ها در تایوان ساخته می‌شوند

به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه لایحه مربوط به تولید داخلی چیپ‌های الکترونیکی نیمه‌رسانا را تصویب کرد.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، این لایحه ۲۸۰ میلیارد دلاری موسوم به «قانون چیپ‌ها و علوم» با ۲۴۳ رأی موافق در برابر ۱۸۷ رأی مخالف تصویب شد. علی‌رعم معرفی این لایحه توسط دموکرات‌ها، ۲۴ نفر از جمهوری‌خواهان نیز به آن رأی مثبت دادند.

«مایکل مک‌کاول» عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس درباره علت رأی مثبتش به این لایحه گفت:‌ «تایوان ۹۰ درصد تولید محصولات نیمه‌رسانا را به خود اختصاص داده است. اگر چین به تایوان حمله کند، آن‌ها کنترل بازار جهانی را در دست می‌گیرند. به همین دلیل این لایحه مهم است».

این لایحه روز پنجشنبه نیز با ۶۴ رأی موافق در برابر ۳۳ رأی مخالف در مجلس سنا تصویب شده بود و اکنون برای امضا روی میز کار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواهد رفت.

این لایحه در حالی در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده که لوایح قبلی مشابه از جمله لایحه «آمریکا رقابت می‌کند» با مخالفت کامل جمهوری‌خواهان مواجه شده بود.

«پیتر میجر» سناتور جمهوری‌خواه ایالت میشیگان در این باره گفت: «۱۸ ماه تمام، به‌جای پیش بردن کارها در مسیری ظریف‌تر، پلوسی بر روی اشغالی به اسم "آمریکا رقابت می‌کند" و لوایح مشابه دیگر وقت صرف کرد».

سال گذشته «باب منندز»، سناتور آمریکایی در سفر به تایوان اذعان کرد: «با توجه به اینکه تایوان ۹۰ درصد از محصولات نیمه‌هادی پیشرفته جهان را تولید می‌کند، کشوری با اهمیت، پیامد و تأثیر جهانی است و بنابراین باید درک کرد که امنیت تایوان تأثیر جهانی دارد».

به گزارش فارس، درگیری نظامی بین تایوان و چین به بحرانی در حوزه تکنولوژی منجر خواهد شد که یکی از متضررهای اصلی آن شرکت‌های غربی خواهند بود. در حالی که بحران در حوزه سوخت و مواد خوراکی تظاهرات‌ها و اعتراضات گسترده‌ای را موجب شده و مستقیماً به انحلال دولت ایتالیا منجر شده، بحران در حوزه ریز تراشه‌ها و محصولات پیشرفته نیمه‌هادی می‌تواند تیر خلاصی به سر شمار بیشتری از دولت‌های غربی تلقی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    5 1
    لعنت به کاخ سفیدمنابع طبیعی تایوان وصنعت سنتی تایوان که محصولات نیمه رسانااست راوسیله برای فروختن اسلحه وسودشرکتی میکنه بعدازخنثی شدن زن ومرده هاکهفسادشون نابودشد
    • مشتی CA ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      صنعت سنتی؟ تمام نیمه رسانا ها تکنولوژی ای بی ام هستن اینا تولید کنندن، دلیلشم اینکه تولید این قطعات در تایوان و صادراتش به چین سریعترین راه تامین زنجیره تولید هست. امریکا هیچ وقت اجازه نداد مثل اپل تولید نیمه هادی ها به چین برن. الانم انتقال تکنولوژی به تایوانو قطع کردن و میخوان در تگزاس تولید کنن ولی طول میکشه و تا اون موقع نمیخوان چین حمله کنه.
  • هوشنگ IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    3 11
    ای چین تنت می خاره ؟ دوست داری با چی تنت رو بخارونن ؟ موشک اتمی ؟ بمب هیدروژنی ؟ موشک شیمیایی ؟ بمب هسته ای ؟ بمب فسفری ؟ بمب خوشه ای ؟ اگر تنت می خاره بگو خجالت نکش درس عبرتی بهت می دن اون زبان درازت رو می برن بلبل زبانی هم تاوان داره الان ارباب صبوره
    • ایلیا IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      3 1
      خخخخ منظورت از ارباب همون امریکایی که سربازاش تو عراق زمان جنگ با داعش از ترسشون طبق مکالمات بیسیمیشون پوشک تنشون میکردن یا تو خلیج فارس گریه کردن و شلوارشونو خیس کردن،. درضمن چین هم همچین دست بسته نیست، کمی بررسی کنی میفهمی، لعنت به امریکا و هر چی وطن فروشه.
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      3 1
      ارباب ناهار اضافی خورده با شما نوچه های غربگداش، همچین حلقومشونو با سرب داغ پر بکنیم که امواتشونو یاد کنن ...های تروریست گاوچرون!!!!
    • رج IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      0 1
      دمت گرم جگرم خنک شد
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      الحق که هوش هنگی.
  • مشتی CA ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 0
    صنعت سنتی؟ تمام نیمه رسانا ها تکنولوژی ای بی ام هستن اینا تولید کنندن، دلیلشم اینکه تولید این قطعات در تایوان و صادراتش به چین سریعترین راه تامین زنجیره تولید هست. امریکا هیچ وقت اجازه نداد مثل اپل تولید نیمه هادی ها به چین برن. الانم انتقال تکنولوژی به تایوانو قطع کردن و میخوان در تگزاس تولید کنن ولی طول میکشه و تا اون موقع نمیخوان چین حمله کنه
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 0
    خب آمریکا کار درستی کرده ..اینکه بفکر منافع ملی خودشه ارزش داره . ...ما هم باید بفکر منافع ملی خودمون باشیم ... چیز خوب خوبه و چیز بد بد....
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    1 0
    ماندم چین چرا دست دست میکنه و فرصت پر روئی بیشتر را فراهم میکند . تمامش کنید بره با این همه جمعیت و قدرت . منتظر چی هستند
  • CA ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 0
    ایران هم حتما باید این کار رو بکنه. اهمیت استراتژیک این صنعت رو نشون میده وگرنه از نظر اقتصادی همون کار که قبلا میکردن و تولید در آسیا به صرفه بود.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 2
    عمرا جنگ بشه کلا چینی ها ترسو هستن.....کشور یک میلیاردی را ژاپن 100میلیونی اشغال کرد بیشتر تو کار فیلم ومعدن هسن مرام مورچه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس