وزیر اطلاعات به رییس کل بانک مرکزی تبریک گفت

وزیر اطلاعات با هشدار به کشورهایی که زمینه اقدام علیه ایران را فراهم می‌کنند تأکید کرد: کشورهایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند منتظر تلافی باشند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

قالیباف و سوپرانقلابی‌های بی‌هنر چپ و راست

قالیباف و سوپرانقلابی‌های بی‌هنر چپ و راست/ ما چگونه حسین(ع) را یاری کنیم؟

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا در یک سخنرانی به معضل سوپر انقلابی ها برای مردم و ایران پرداخت و گفت: بنا نیست ما تنبلی کنیم، دهانمان را باز کنیم، هر حرف نپخته‌ای را به زبان بیاوریم و اسم خودمان را بگذاریم انقلابی. به قول حضرت آقا، سوپرانقلابی. بعضی‌ها را نگاه می‌کنیم، هر چه نگاه می‌اندازیم که چه کرده؟ هیچ نکرده. ولی از همه هم طلبکار است. هر کسی هم که یک دیکته‌ای نوشته، ممکن است غلطی هم نوشته، ایراد می‌گیرد که «آقا چرا یک غلط داری؟». خب، تو که هیچ غلطی نکرده‌ای و عمر خودت را تباه کرده‌ای! حداقل تو حق نداری به اسم انقلاب حرف بزنی. [1]

این سخنان اما جریان سوپر انقلابی و کسانی از اصلاح طلبان را در موضع انتقادی قرار داده است.

علی محمد نمازی، فعال چپ و از رجال حزب کارگزاران در همین باره به ایلنا گفته است: یکی از دلایل موضع‌گیری‌هایی مثل قالیباف درباره سوپرانقلابی‌ها این است که می‌خواهند شانه از واقعیت‌ها و مسئولیت‌ها خالی کنند و می‌خواهند با فرار رو به جلو خود را مسئول این رفتارها ندانسته و پاسخگو نباشند. [2]

*شایسته بود آقای نمازی از حرفهای درست قالیباف حمایت کنند و اکنون که شاهد عزمی برای نخبه گرایی و امر اصولی "توجه به کارنامه" هستند؛ به جای طعنه و تهمت؛ اهل حمایت باشند که البته چنین اتفاقی رخ نداده است!

بیان این نکته ضروریست که یک سیستم اجرایی، حکومتی و سیاسی مطلوب؛ سیستمی است که رجال آن نخبگان صاحب کارنامه باشند.

در واقع معضل سیاست از آنجا آغاز می شود که بوزینه ها از منابر رسول خدا بالا می روند و ورّاجی و حرّافی و نخبه کشی جای ارائه کارنامه و معطوف شدن توجهات مردم به سمت ارزیابی کارنامه رجال سیاسی را می گیرد. (تجربه تلخی که در تاریخ صدر اسلام به آن برمی خوریم!)

درباره قالیباف و حرفهای او پیرامون سوپرانقلابی ها باید دانست که قالیباف یک رجل دارای کارنامه و البته کارنامه مطلوب است. پس نقد او به سوپرانقلابی ها و جماعت بی هنر؛ یک نقد من عندی و بدون پایه نیست و می طلبد که اصحاب خرد و رجال سیاسی؛ صحبت های قالیباف را آنالیز کنند تا زمینه ظهور ارائه کارنامه های مطلوب در کشور بیشتر فراهم شود.

حتما اگر قالیباف نیز یک رجل بی هنر و یا دارای کارنامه بد بود ما نیز وظیفه داشتیم درباره اظهارات آقای نمازی تأمل کنیم اما هنگامی که پای یک کارنامه خوب و قابل احتجاج در میان است؛ مشخص می شود که حرفهای نمازی از عیار منطقی و سیاسی لازم برای پذیرش برخوردار نیست.

*** 

ما چگونه حسین(ع) را یاری کنیم؟

آیت‌الله عاملی: حسین(ع) بکاء بدون نصرت نمی‌خواهد

قالیباف و سوپرانقلابی‌های بی‌هنر چپ و راست/ ما چگونه حسین(ع) را یاری کنیم؟

آیت الله سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به فرا رسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان، حضرت أباعبدا... الحسین(ع) گفت:

"انقلاب اسلامی اقتضای عاشورای حسینی است. امام حسین بکاء بدون نصرت نمی‌خواهد. روزی رسول خدا در خصوص حادثه عاشورا و شهادت امام حسین برای اصحاب خود صحبت کرد اصحاب حضرت به شدت گریستند حضرت فرمود اتبکونه و لا تنصرونه؟ یعنی آیا برای فرزندم گریه می‌کنید اما او را کمک و نصرت نمی کنید؟ "

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین نصرت‌ها برای امام حسین انقلاب اسلامی است. افکار تاریک بنی‌امیه در قالبی مدرن بر دنیا سایه افکنده و کرامت انسان‌ها  شکسته شده و انسانها به بردگی گرفته شده اند. ما مثل آن عرب که به امام حسین گفت "ان قتلت لنسترقن بعدک" یعنی اگر تو کشته شوی ما همه برده می شویم، ما هم می‌گوییم اگر فکر عاشورا نباشد استرقاق و بردگی حتمی است. امام حسین هم خودش فرمود" اتخذوا مال الله دولا و عباد الله خولا" یعنی بنی امیه ثروت را در اختیار افراد خاص قرار داده و بندگان خدا را برده کرده اند انقلاب اسلامی برای مبارزه با این دو تفکر و مصیبت  بزرگ به وجود آمده است.  

آیت الله عاملی گفت: ما به هل من ناصر امام حسین(ع) عمل و انقلاب کردیم و هرچه هزینه می‌دهیم به خاطر عشق به اباعبدالله است. محاصره و تضییق اقتصادی دشمن همه انتقام از عشق ما به امام حسین است.

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی بالاترین و عالی‌ترین لبیک به هل من ناصر امام حسین بود، اظهار کرد: امام حسین(ع) هرکس را به اردوگاه خود راه نمی‌دهد "ما کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً" (و هرگز گمراه کنندگان را به مددکاری نگرفتم). او برای سرگرمی درست کردن رئیس و مرئوس درست کردن و برای تخلیه هیجانات نیامده است. او مصلح است "ان ارید الا الاصلاح فی امه جدی".

وی افزود: در یک کلمه هر کس با حرکت عظیم ملت ایران در کوتاه کردن دست یزیدیان زمان از سرنوشت کشور و ملت مخالفت کند او هیچ چیز از نهضت عاشورا نفهمیده است. همیشه یادمان باشد که با چند لعن و چند سلام تکلیف ما در برابر امام حسین ساقط نمی شود. [3]

*بصیرت افزایی یکی از شئون اصلی عزاداری در ماه محرم است.

چه اینکه در سال 61 هجری بودند کسانی که امام حسین(ع) را دوست می داشتند اما در حادثه عاشورا حضور نیافتند و در اثر همین حضور نیافتن نیز رأس امام زمانه بر بالای نیزه ها رفت...

به نظر می رسد یکی از مواردی که می تواند مورد استفاده خطبای محرم قرار گیرد همین صحبت های بصیرانه آیت ا... عاملی پیرامون عاشورای اهل بصیرت و نسبت انقلاب و نظام اسلامی با حرکت حسین بن علی(ع) است.

*** 

وزیر اطلاعات: منتظر تلافی باشید

قالیباف و سوپرانقلابی‌های بی‌هنر چپ و راست/ ما چگونه حسین(ع) را یاری کنیم؟

وزیر اطلاعات، طی سخنانی در جلسه شورای تأمین استان کردستان گفته است: آمریکا با استفاده از جنگ نرم وتحریم‌های ظالمانه به دنبال احیای سلطه تضعیف شده خود در منطقه است که با شکست مواجه شده است.

به گزارش ایسنا،  حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب با اشاره به تحرکات گروهک‌های ضدانقلاب؛ به کشورهایی که زمینه و بستر اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران را فراهم می‌کنند هشدار داد و افزود: کشورهایی که به دشمنان ملت ایران کمک کنند منتظر تلافی باشند.

وی با اشاره به مزدوری گروهک‌ها برای رژیم صهیونیستی هم گفت: گروهک کومله به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

خطیب تاکید کرد: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از هرگونه تحرکات دشمن به خوبی آگاهند و اقدامات تهاجمی و آفندی در دستور کار جامعه اطلاعاتی است.

وزیر اطلاعات همچنین استفاده از ظرفیت رسانه ملی و شخصیت‌های فرهنگی و فضای مجازی برای افشای جنایات گروهک‌های ضد انقلاب و تشریح خدمات و موفقیت‌های کشور در قالب جهاد تبیین را ضروری دانست. [4]

*افکار عمومی منطقه غرب آسیا و همه مخاطبان جمهوری اسلامی ایران در جهان؛ محور مقاومت و در رأس آن ایران را یک حکومت اسلامی صادق الوعد می دانند.

مسئله تلافی که وزیر محترم اطلاعات بدان اشاره کرده نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است و دشمنان معاضدتی نظام جمهوری اسلامی ایران قطعا ضرب شست امنیتی نظام را خواهند چشید.

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1557462

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1249065

3_https://irna.ir/xjK7cF

4_https://www.isna.ir/news/1401050705408/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رسول IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    2 2
    چی شد.
  • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    15 4
    اغلب تندرو ها امروز در دامن ارباب یانکی هستند! کل اعضای سازمان منافقین، سران دفتر تحکیم وحدت و انجمن اسلامی دانشگاه ها که روزی برای برگرداندن نام استان باختران به کرمانشاهان اطلاعیه می دادند، امثال اکبر پونز که برای دست همدیگر گرفتن همسران در خیابان ها غیرتی می شدند، امثال تاجزاده که از چاپ نشدن عکس امام بر روی نشریه ایرانی چاپ لندن، آیت اللّه خسروشاهی را ضد ولایت فقیه می دانست و قس علی هذا !!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    27 5
    اقاي قاليباف خود چه كرده اي
    • برزو IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      2 5
      بهتر از لاریجانی بوده
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 0
      حرف زدن کار نیست ؟
    • محمدصالح چگینی DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
      0 2
      هر کاری هم کنه شما گیر میدی پس شما به کار خودت مشغول باش و دکتر قالیباف هم به کار خودشون ادامه میدند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 22
    زنده باشی دکتر. در هر حال عزیزی برامون
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    19 2
    همین که شفافیت در پرداخت مجلسیا نیست و هرکاری هم بکنند کسی جلودارشان نیست کافیه ، خواهش می کنیم نمک روی زخم مردم نپاش ، برین با مصوباتتون دل اسرائیل رو شاد کنین.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      3 2
      بایدشفافیت صورت بگیرد ولی ربطی به مصوبات که ضداپارتایدصهیونیست است ربطی به هم ندارد لطفا تعمیم به موضوعات نداشته باشیم
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    10 4
    در این کشور اصولا پیدا نمی شود
  • آوا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 1
    مشرق چرا نمی نویسید گروه های تجزیه طلب و تروریست این ضدانقلاب اصل مطلب را نمی رساند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 13
    اقای قالیباف
  • NL ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 8
    قالیباف نشون داد تلاشش
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 4
    ای ول
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    1 8
    تا کنون اقای قالیباف ،را با این ادبیات ندیده بودم ،ایشان مدیر لایقی برای کشور هستند ،ولی امیدوارم که مثل سابق بمانند.
    • رضا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      13 0
      سلام لطفا از لیاقتش چند مثال بزنید
  • حق IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    3 9
    کارنامه درخشان اقای قالیباف
  • NL ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 1
    آره خب. اونا بی هنر هستن.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    10 0
    ...با وعده شفافیت از مردم رای گرفتید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 5
    بنظر میرسه جناب قالیباف در عرصه اجرایی تا حدود مناسبی عملکرد قوی داشتن
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 4
    ما یاران همیشه ی تاریخ حسین علیه السلام و سلاله ی پاکش خواهیم بود
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 2
      فدای اربابم اباعبدالله الحسین بشم
  • محمدایوب IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    البته اگر نمازی غیر این می‌گفت جای تعجب داشت
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    5 1
    روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به رئیسی: شعار "اقتصاد را به برجام گره نمی زنیم" به درد انتخابات می خورد. توافق دولت روحانی ( وین ۶) را امضا کنید،سندش هم بنام شما باشد.
  • ناراضی وضع موجود DE ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    4 3
    کارنامه پر بار آقای فالیباف واقعا خسته نباشد از این همه جهاد
  • US ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    چه کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس