کد خبر 1403000
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱
رویترز: هنوز زمان برای نجات توافق هسته‌ای است

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از یک مقام فرانسوی گزارش داد که هنوز زمان برای نجات توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وجود دارد.

به گزارش مشرق، این مقام کاخ ریاست جمهوری فرانسه با اشاره به این مساله و در راستای سیاست غرب برای مقصر جلوه دادن ایران در به نتیجه نرسیدن مذاکرات، مدعی شد که توپ در زمین ایران باقی می‌ماند.

در همین راستا نیز کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه روز گذشته بیان کرد: بازگشت به پایبندی کامل برجام هنوز امکان پذیر است و برای این بازگشت، پاسخ مثبت ایران در اسرع وقت مورد نیاز است.  

پیشتر هم امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه که امروز با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در پاریس دیدار می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستیابی به برجام همچنان امکان پذیر است.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است که مکرون روز شنبه به آیت الله ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران گفت که احیای برجام «هنوز امکان پذیر است» اما باید «در اولین فرصت» این توافق امضا شود.  

رییس جمهوری ایران با انتقاد از مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی در احیای برجام، اظهار داشت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است.  
رئیسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تامین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 0
    غربی ها به خواب هم دیگر نخواهند دید که بار دیگر بتوانند سر هیئت ایرانی مذاکره کننده را با شیره مالی گرم کنند و در حالی که تعهدات خود را زیر پا می کذارند، ایران را مجبور به نابودی صنعت هسته ای شان کنند! آیا غربی ها چه اندازه افسوس می خورند که در زمان دولت روحانی ناز کردند و با وی به توافق نرسیدند!!!
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    بله هست، بگین غلط کردیم و کلیهٔ شرایط ایران رو بپذیرین، شاید، اونم شاید دلمون به، رحم اومد قبول کردیم!!!
  • FR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    نجات توافق هسته ای یا نجات شما غربی ها !
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    کاترین غلت کرد با مکرون که به ایران گفت باید امضا بشه... شما فکر گاز زمستان باشید که پرجام آبه..
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    نجات خودتان ای ناکثان که با برجام و خروج از آن هزینه های گران بر مردم ایران تحمیل نمودید و حال که ایران راه خنثی سازی را با موفقیت طی می کند . بیاد نجات افتادید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس