کد خبر 1402972
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
تداوم هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران / احتمال بارش های شدیدتر

باتداوم فعالیت سامانه بارشی، اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به بالا آمدن سطح رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و احتمال برخورد صاعقه هشدار نارنجی داد.

به گزارش مشرق از اداره کل هواشناسی استان تهران، جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه ای همراه با خیزش گردوخاک موقت و کاهش شعاع دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل و شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنایع و بخش های مختلف کشاورزی طی روز های (پنجشنبه ۶ مرداد، جمعه ۷ مرداد و شنبه ۸ مرداد ماه) پیش بینی می شود.

بر این اساس، تردد نکردن در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اتراق نکردن در بستر رودخانه ها،   قرار نگرفتن در مسیل ها، پارک نکردن  خودرو ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، استحکام سازه های موقت مانند پوشش گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی و آمادگی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران توصیه می شود.

این گزارش حاکیست، برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه وزش باد شدید بویژه در نیمه جنوبی و غربی استان مورد انتظار است.

 در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.

هشدار وقوع سیل

 رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بارش امشب پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ مرداد در تهران شدیدتر از شب گذشته خواهد بود گفت: شهروندان ساکن مناطق مسیر تندآب خانه های خود را تخلیه کنند. حتی در نزدیک رودخانه های خشک نشوند.

صادق ضیائیان افزود:طبق پیش بینی هواشناسی احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ساعات عصرگاهی و شامگاهی وجود دارد وبه همین منظور تعدادی از  بوستان های جنگلی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

تداوم هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران / احتمال بارش های شدیدتر

آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با سیل احتمالی

در پی بارندگی شدید شب گذشته، هم اکنون همه شهرستان‌های استان تهران در حالت آماده باش قرار دارند و  از شهروندان نیز خواسته شده هشدارها را جدی بگیرند.

استاندار تهران با اشاره به جاری شدن سیلاب در امامزاده داوود، گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولان شهری، انتظامی، امنیتی و عوامل هلال احمر و اورژانس در محل حادثه مستقر بوده و مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجوی مفقودان هستند.  

محسن منصوری با بیان اینکه شب گذشته ۵ شهرستان درگیر سیل بودند، عنوان کرد: در دماوند شدت سیل در مناطق روستایی خیلی زیاد بوده است؛ برخی جاده‌ها تخریب شدند، دام و خودروهای مردم آسیب دیدند و تا الان یک نفر فوتی گزارش شده است.  

وی افزود: امشب هم در این ۵ شهرستان مجدد بارندگی شدید خواهیم داشت و این بارندگی الان از فیروزکوه شروع شده است و در سایر شهرستان‌ها از چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.  

منصوری گفت: از رسانه ملی خواهشمندیم که هشدارهای لازم درباره بارندگی‌های امشب را به مردم بدهند تا مسیل‌هایی که ممکن است محل بروز حادثه شود، تخلیه شود.  

استاندار تهران با بیان اینکه برای چند مسیر احتمالی خطرناک، حالت آماده باش به عوامل امدادی داده ایم، افزود: مناطقی که احتمال خطر وجود داشته است، تخلیه شدند و تمام دستگاه‌های امداد و نجات هم در مناطقی که ممکن است با آسیب مواجه شوند، مستقر هستند.  

وقوع سیلاب‌های مقطعی و خطرناک

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران  نیز درباره تشدید سامانه بارشی و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب و رواناب هشدار داد و گفت:به‌طورکلی ماهیت بارش‌های تابستانه در ایران رگباری است به‌طوری که گاهی ممکن است حجم زیادی از بارش در زمان بسیار کوتاهی ببارد و منجر به وقوع سیلاب‌های مقطعی و خطرناک شود.

رضا کیایی‌پور افزود:از شهروندان درخواست داریم برای حفظ جان خود و عزیزان‌شان، هشدارها را جدی گرفته و از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

با توجه به ورود جو ناپایدار در استان تهران کلیه نیروهای ستادی، خدماتی، آتش نشانی و اورژانس در آماده باش کامل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس