سیل امامزاده داوود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به سیلاب منطقه امامزاده داوود گفت: جستجو برای کشته شدگان و مفقودان احتمالی ادامه دارد.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران دقایقی پیش، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش‌ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن « امامزاده داود » هستیم.

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

وی گفت: بالغ بر ۴۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

براساس آخرین آمار از عملکرد تیم‌های جست‌وجو و نجات و آنست (جست‌وجو با سگ‌های زنده یاب) تا این لحظه ۹ نفر مصدوم شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داوود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجو برای پیداشدن ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: یک تیم واکنش سریع و یک تیم سگ های زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی نیز در منطقه حضور پیدا کرده و با کمک مردم محلی و عوامل آتشنشانی، جستجو برای مفقودین احتمالی، ادامه دارد.

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

فتحی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای سیلاب و گل و لای در منطقه امامزاده داوود، عملیات امداد و نجات در حال انجام است.

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

وی ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و با بهره گیری از ۲۲ خودرو عملیاتی، در حال امداد رسانی هستند.

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

سیل در منطقه امامزاده داوود تهران با ۸ مصدوم و ۲ فوتی +عکس

توزیع اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هم اعلام کرد: با توجه به وقوع سیل شب گذشته در منطقه کن و سولقان و خسارت‌های وارده به هموطنان، اقدامی انسان‌دوستانه از سوی گروه‌های جهادی و پیگیری‌های مدیرعامل سازمان میادین انجام شده است.

کارکنان سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با مشارکت بهره‌برداران امین و خیر به‌صورت داوطلبانه و خودجوش نسبت به تأمین اقلام مورد نیاز عزیزان گرفتار در سیل اقداماتی را انجام داده‌اند؛ همکاران و گروه‌های جهادی مستقر در میادین اقلام مورد نیازی نظیر آب معدنی، تن ماهی، هندوانه، انواع بیسکویت، میوه و… را تهیه و در اسرع وقت به میادین معین ارسال کنند.

آمادگی برای اسکان اضطراری ۲۰۰۰ نفر از اهالی مناطق سیل‌زده در منطقه ۵

احسان شریفی؛ شهردار منطقه ۵ اظهار کرد: از نخستین ساعات وقوع این حادثه، عوامل شهرداری منطقه در محل حادثه حاضر شده‌اند؛ فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل‌های مناسب نصب شده است.

وی افزود: سکنه منطقه امامزاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل‌های مذکور هستند و مکان‌های در نظر گرفته شده امکان اسکان ۲هزار نفر از اهالی و ساکنان محله‌های آسیب دیده را دارد. سرعت کار قابل قبول نیست به این دلیل که امکان تخلیه گل و لای با ماشین‌های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی در حال انجام است.

شریفی تصریح کرد: به دلیل عرض کم خیابان‌های محله امامزاده داوود، امکان تردد خودروهای تخصصی و بزرگ در این محدوده وجود ندارد؛ خوشبختانه بارندگی دیشب باعث تخریب خانه‌ها در حد وسیع نشده است اما بازار سنتی امامزاده داوود به شدت آسیب دیده و محورهایی که در مسیر جریان سیلاب و رانش زمین قرار داشتند آسیب زیادی دیده‌اند.

وزیرکشور: حجم گل و لای در برخی محله‌های امامزاده داوود به ۴ متر می‌رسد

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: کار با شدت ادامه دارد و استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولان محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند و  همه در حال کمک و امدادرسانی هستند.

اضافه شدن ۱۰ سگ زنده یاب به منطقه کن

پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به وجود گل‌ولای و آب‌های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده‌یاب برای تسریع در امدادرسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم‌های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امدادرسانی هستند.

اعزام ماشین آلات تخصصی به محل حادثه

مهدی عزیزی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: از ساعت ۵ صبح امروز در جریان وقوع حادثه سیل در محوطه امام زاده داوود (ع) قرار گرفتیم و از همان زمان اعزام نیروهای تخصصی و ادوات و تجهیزات صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۰ دستگاه خودروی مکنده قوی شهری و وکیوم لجن‌کش، یک دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی، دو دستگاه تریلی کمرشکن، ۵ دستگاه کامیون کمپرسی و یک تانکر سوخت ۵ هزار لیتری به موقعیت این حادثه اعزام شده است.

تعداد مفقودی به عدد ۱۴ نفر رسید

استاندار تهران گفت: برخی از رستوران‌ها و صحن امامزاده داود درپی وقوع سیل و در نهایت ریزش کوه تخریب شده‌اند. تا این لحظه ۶ نفر فوت کردند و حدود ۱۰ نفر نیز مصدوم شدند. ۱۴ نفر نیز مفقود هستند که نیروهای امداد و نجات در نقاط مختلف جستجو را شروع کردند و چندین نوبت به وسیله بالگرد مسیر رودخانه مورد بررسی قرار گرفته است.

تا شنبه در نوار شمالی تهران و دامنه جنوبی البرز بارندگی شدید داریم که از مردم درخواست می‌کنیم از حضور در مسیر ها و مکان هایی که امکان خطر وجود دارد خودداری کنند.

آمادگی شهرداری برای اسکان سیل‌زدگان

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران گفت: در حال حاضر نیز با تشکیل ستاد بحران در منطقه کن شهردار تهران به همراه وزیر کشور، استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان های مسئول و امداد رسان به همراه تیم های شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داود توسط شهرداری منطقه پنج  آماده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

وی بیان کرد: سکنه منطقه امامزاده داود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل های مذکور هستند.

شریفی یادآور شد: مکان های در نظر گرفته شده امکان اسکان دو هزار نفر از اهالی و ساکنان محله های آسیب دیده را دارد.

جلسات ویژه برای برقراری امنیت شبانه درمنطقه امامزاده داود

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ بعدازظهر امروز در پی وقوع رانش زمین در منطقه امامزاده داود در محل حاضر شد.

وی ضمن بازدید از محل حادثه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در پی وقوع سیل غیرمتقربه‌ای که پس از نیمه شب گذشته در منطقه امامزاده داوود رخ داد، حدود ساعت ۲ بامداد کمتر از یک ساعت بلافاصله مأموران پلیس پیشگیری و یگان امداد، پلیس راه و پلیس راهور در محل حضور پیدا کردند.

رحیمی بیان کرد: ستاد بحران، اورژانس، استانداری، فرمانداری، آتش نشانی و تمامی دستگاه‌های مسئول هم در محل حاضر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: از مبدا میدان کن به سمت امامزاده داود تمام مسیر در کنترل پلیس است.

رحیمی گفت: اکنون که پایان روز اول این حادثه هستیم جلسات ویژه ای را برای امنیت شبانه این محل تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: همچنین از امدادگران حمایت می‌کنیم و با تمام توان در کنار آنها هستیم.

مخبر در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان «امامزاده داوود» قرار گرفت

محمد مخبر عصر امروز (پنجشنبه) به همراه وزیر کشور و استاندار تهران ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده امامزاده داوود، در جریان میزان خسارات وارده قرار گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین در جریان این بازدید ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه، از مردمی که در جریان سیل و رانش زمین دچار خسارت و صدمه شده اند دلجویی کرد و دستورات لازم را برای کمک به سیل‌زدگان و جبران خسارات وارده به آنان صادر کرد.

مخبر همچنین از گروه‌های امدادی، آتش نشانی، هلال احمر و تیم‌های امداد و نجات حاضر در صحنه که از نخستین دقایق به کمک مردم آمده اند قدردانی کرد.

نجات مرد ۴۰ ساله از سیل امامزاده داود

حامد سجادی معاون پشتیبانی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با توجه به تلاش مستمر تیم‌های آنست جمعیت هلال احمر، سگ‌های زنده یاب جمعیت این مرد ۴۰ ساله را جستجو زنده و سلامت از سیلاب نجات دادند و توسط امدادگران جمعیت هلال احمر رهاسازی و به جای امن منتقل شدند.سجادی افزود: این فرد در زمان وقوع سیل از اتومبیل به بیرون پرتاب شده بود که با تلاش متخصصان و امدادگران توانست از این حادثه جان سالم به در ببرد.

اعلام محدودیت در محور کوهسار _ جاده امامزاده داوود (ع)

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور گفت: به دلیل، اوضاع نامساعد و نامناسب جوی و احتمال وقوع مجدد سیل در دقایق و ساعات آتی و حوادث روی داده شب گذشته در محدوده امامزاده داوود (ع)، محور کوهسار به سمت داوود (ع) تا روز شنبه بعد از ظهر محدودیت تردد خواهیم داشت.وی گفت: احتمال تمدید این محدودیت‌ها در این مسیر وجود دارد.

کشف جسد یک نفر دیگر از جانباختگان سیل در امامزاده داوود(ع)

جلال ملکی با تشریح آخرین اخبار از فرایند امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده امامزاده داوود (ع) گفت: ساعتی قبل آتش‌نشانان تهران که از ساعت دو بامداد به‌عنوان اولین تیم امدادی در محل حادثه سیلاب منطقه امامزاده داوود (ع) حضور پیدا کرده بودند و مشغول عملیات جستجو شده بودند، موفق شدند یک نفر دیگر را که یک خانم بود از زیر گل و لای خارج کنند.

 انتقال ۷۰۰ نفر به نقطه امن

 مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشیک امداد و نجات با اشاره به آخرین جزئیات خدمات‌رسانی نیروها و تجهیزات بکارگیری شده در سیل و رانش زمین در بخش کن منطقه امام زاده داود شهر تهران گفت: ٣٠٥ نیروی عملیاتی در این حادثه وارد عمل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • NL ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    18 6
    امام زاده داوود واقعاً امداد رسانی آسان نخواهد بود. تازه پر از سگ ولگرده که به آدم حمله میکنند.
    • حسن IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      11 31
      چرا گیر دادین به این زبان بسته ها؟ انقدر به این سگ های زبان بسته ظلم میکنید که بلا پشت بلا میاد
    • RO ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      16 6
      آره بابا بلاها فقط به خاطر آه سگهای ولگرد! به خاطر دزدی و فساد و بی حیایی و ظلم به کودکان بی پناه نیست! سگا مهمتر از آدما که مهمتر از تمام جانداران کره زمین هستن!
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      6 10
      ربطی به سگ ها نداره از مدیریت ضعیف شهردار فعلی تهران هست که نه پیش بینی سیل را داشته نه امدادرسانی مناسب
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      7 4
      آقای حسن اقا چرا گیر دادیم به این زبون بسته ها؟؟ واقعا شما کلیپ حمله سگها به بچه ها رو نمی بینید؟ باید چند تا بچه دیگه لت وپار بشن توسط این زبون بسته ها تا شماچشماتونو باز کنید؟ واقعا شما از نسل آدمها هستین؟یا حیوانات؟به نظر می رسه دلسوزی شما مشکوک باشه؟مطمئنید آدمین؟برای بچه آدمها دلسوزی نمی کنین آخه؟برای سگها نگران تر هستین.
    • حسن IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      6 2
      به ۱۶:۰۶ . دوست عزیز درسته بعضی سگ ها از روی گرسنگی به کودکان حمله میکنن ولی راه مقابله با این موضوع فقط عقیم کردن سگ ها و نگهداری در مراکز مخصوص هست. سگ ها حیوانات با ارزشی هستند. توی همین سیل برید ببینید سگ های زنده یاب چه کارهایی میکنن
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    6 0
    بچه که بودم هر سال تابستون میرفتیم با مینی بوس اونجا .بالای امامزاده هم یک راه مال رو بود که بعد پیاده روی اون بالا یک پارک با یک سری وسایل برقی بود .یک تاب برقی داشت که لب به لب کوه بود .واقعا چه جراتی داشتیم سوار اون وسایل می شدیم .
  • دهواری IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    5 4
    چرا سیل را دفع نکردین؟؟؟
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      3 4
      قدرت خداست
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    5 3
    کی میخواهیم پیش بینی داشته باشیم
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    10 25
    1400 تا سگ کشتین به ناحق اینم جواب خدا برای تهرانی های عزیز
    • RO ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      15 5
      اتفاقا عذاب سگ بازها و سگ چرونهاست که در تهران غوغا میکنن و نسل تمام حیوانات رو به انقراض گذاشتن
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      20 6
      از کشته شدن همنوعانت ناراحت شدی؟
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      9 5
      اگه اون چند تا سگ باقیمونده توی تیرانا رو هم بکشیم، ملت ایران یه نفس راحت می کشن
    • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      3 0
      انسانها همیشه نتیجه اعمال خودشونو می بینن
    • سیدمهدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      4 3
      کجایی کاری داداش ب زودی چند هزارتا دیگه را طبق دستور العمل وزارت بهداشت و شهرداری قرار بکشیم مثلا شما میخواهید مانع اجرای دستورالعمل بشوی؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      6 6
      12:42 از مرگ انسانیت ناراحتم از قسی القلب شدن ادم ها ناراحتم. هم نوع؟ شما به هم نوعتم رحم نمیکنی سگ که جای خود داره. خودتونو گذاشتین جای کی؟ جای خدا؟ خدا گفته ای انسان با تکبر روی زمین راه نرو. رو چه حسابی خودخواهانه مخلوقاتشو میکشین؟
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      4 4
      تو رو باید بندازن وسط 1400 تا سگ ببینم بازم از این حرفها میزنی یا نه
    • میثم IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 1
      آخی چقدر دل نازکی تو
    • حسن IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      8 5
      شماها بیمار روحی هستین و باید سریعا درمان بشین. انسان هایی که حیوانات رو دوست ندارن برای جامعه بسیار خطرناکن. اسم سگ چندین بار در قران اومده و همه امامان به خوش رفتاری با سگ ها تاکید کردن. به نظرم سریعا خودتون رو به روانپزشک معرفی کنید
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      4 2
      از ادم بیشتر باید ترسید یا سگ؟ روزی چند تا انسان بدست انسان کشتته میشن روزی چند تا بدست سگ؟
    • abbas IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      1 0
      تعجب میکنم از این همه حماقت از این همه پیروی کور کورانه حیوون موزی موزیه یعنی برای سلامت تو ضرر داره و اسلام اجازه داده در شرایطی که جان آدیمزاد در خطر از خودش دفاع کنه حالا فرق نمیکنه تو نفهم بخوایی از سگ هار ولگرد حمایت کنی یا موش طاعونی تو فاضلاب یا سوسک های کثیف فهمیدی پس با این حساب همشون مخلوق خدان ن جلو سگ بگیرم ن موش ن حیوانات موزی دیگ همین مدعیان این تفکرات چپر چلاق متاااااسفانه خودشون تو آپارتمان های نایس شمال و مرکز شهرن و تا الان با خطر ها حیوانات موزی دست ب گریبان نشدن تو بی شعور چ میفهمی ترس از اینکه بچه توسط سگا تیکه پاره بشن یعنی چی مگ تو میفهمی که شب نتونی از ترس سگا برا کار ضروری بری بیرون یعنی چی بعد نشستی داری اینجا فقققط حرف بی خود میریزی
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    10 0
    وقتی تمام مراتع و ساختار طبیعی را برای ساخت و ساز از بین بردید باید انتظار این روزها را هم داشت.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    5 0
    از بس جلوی راه های خروجی رود خانه ها ساخت و ساز شده، با کوچکترین بارندگی به سیلاب تبدیل می شود؟؟! واقعا چه کسی باید پاسخگو باشد که جلوی ساخت و ساز های بی رویه را بگیرد؟ همان کاری که با زمین های کشاورزی که تبدیل به ویلا و باغ کردیم با ورودی رود خانه کردیم؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    6 0
    امامزاده ته دره ودربستررودخانه ساخته شده واین چندمین باراست که سیل به امامزاده وخانه ها وکسبه آسیب می رساندمی توان باساخت پل درزیرامامزاده ویاجایی دیگرودرپیرامون آن وساخت مکانهای امن برای زواروکسبه برای آنجا فکراساسی کردتادرآینده دیگرشاهدچنین خسارتهایی جانی ومالی نباشیم
  • رشيدي IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    1 1
    لطفا مترو تهران را تعطيل كنيد بسيار پر خطر است
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 3
    العجل یا مهدی __________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      5 2
      عزیزم هرکسی درایران زندگی میکنه همه چیزش فدای امام زمان است دلیلی برای نوشتن وگفتن دربحثهای درباره ی مسائل مربوط به رفاه مردم نیست اللهم عجل لولیک الفرج یعنی درمسیر خداباشیم وگرنه این حرف هم لوث میشه
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    لطفا یکم رعایت کنند بد نیست
  • DE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    امتحان الهیست
  • NO ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    0 0
    این نظر توئه لطفا ازجانب خودت حرف بزن ملت ایران هشتاد میلیونه دلیلی نداره تو از جانب آنها نظر بذاری مثلا من با نظر تو مخالفم والارغم اینکه خیلی ها را می شناسم با اعتقادات من موافقند ولی فقط از طرف خودم نظر میدم
  • خرم IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
    0 0
    به نظرم مردم از تجمع در کوهها وبستر رو دخانه به شدت پرهیز کنن روزهای مشکوک به بارندگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس