«پوتین» با هیئت اسرائیلی مرتبط با تعطیلی آژانس یهود دیدار نمی‌کند

سخنگوی کرملین امروز تأکید کرد که رئیس جمهور روسیه با هیئت مذاکره کننده مرتبط با تعطیلی آژانس یهود از اسرائیل دیدار نمی‌ کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: ولادیمیر پوتین با هیأت اسرائیلی برای گفتگو در مورد تعطیلی آژانس یهود در روسیه توسط وزارت دادگستری دیدار نمی کند.

در همین ارتباط، به گزارش رسانه صهیونیستی «کان» به نقل از یک منبع نزدیک به روسیه، مسکو از گزارش‌ ها پیرامون کمک تل آویو به اعزام صدها شبه‌ نظامی صهیونیست به اوکراین به شدت عصبانی است.

این مقام روسی در این خصوص گفت: روس‌ ها از موافقت اسرائیل برای حمایت از اوکراین عصبانی هستند و طبیعی است که مسکو بخواهد واکنش نشان دهد.

روزنامه عبری زبان «جروزالم پست» هم در تازه‌ ترین گزارش خود درباره تشدید تنش‌ ها بین مسکو و تل آویو اعلام کرده بود که روسیه فقط به بستن آژانس یهود بسنده نمی‌ کند؛ بلکه دامنه فعالیت خود را علیه سایر سازمان‌ های یهودی گسترش می‌ دهد.

بر اساس گزارش این روزنامه، چندین سازمان و مؤسسه یهودی در روسیه اخیراً پیام‌ های تهدید آمیزی را از وزارت دادگستری روسیه درباره ادامه فعالیت خود دریافت کرده‌ اند.

جروزالم پست ادامه داد که پیام‌ های تهدید آمیزی که سازمان‌ ها و مؤسسه‌ های یهودی در روسیه از وزارت دادگستری این کشور دریافت کرده‌ اند، شبیه همان پیام‌ هایی است که آژانس یهود اوایل ماه جاری میلادی از این وزارتخانه دریافت کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری زبان، سازمان‌ های یهودی که محلی محسوب می‌ شوند و هیچ گونه کمک مالی یا نفوذ خارجی در آن‌ ها دخیل نیست، نامه‌ های مشابهی دریافت نکرده‌ اند و می‌ توانند آزادانه فعالیت کنند، اگرچه بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌ دهند که فعالیت عمومی بسیار کمی داشته باشند.

این خبر در حالی است که روزنامه مذکور چندی پیش به نقل از منابع آگاه نوشته بود که سران آژانس یهود در نظر دارند که طی پروژه‌ ای محرمانه دفتر خود را مسکو به تل آویو منتقل کنند. این اقدام پس از آن اتخاذ شد که وزارت دادگستری روسیه، فعالیت‌ های آژانس یهود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد.

یک منبع نزدیک به آژانس یهود اذعان کرد که کارکنان آژانس یهود در حال جمع آوری وسایل خود، تقسیم وظایف و تنظیم فعالیت‌ها و مأموریت‌های جدید خود هستند. این منبع فاش کرد که آژانس یهود به این نکته آگاه است که در حال حاضر هیچ راه حلی برای وضعیت دشوار قانونی که درباره آن در روسیه به وجود آمده وجود ندارد؛ بنابراین آن‌ها در تلاشند تا سیستمی ایجاد کنند که به کسانی که درخواست مهاجرت دارند، از راه دور خدمات ارائه دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    5 0
    دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین گرم، خوب تو برجکشون!!!
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 0
    صهیونسم ازفسادوانقلاب های رنگین تاکودک کشی وبیوتروریسم وسلاحهای ممنوعه وتفکرات فاشیستی وجنگ افروزی روبه نابودیست
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    4 0
    فاشیستها ی صهیونی هم دراوکراین روسهارومیکشند هم درروسیه جاسوسی میکنند
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    2 0
    شاید یک وقتی اسنادی پیدا شود انقلاب بولشویکی و ظهور شوروی هم از طرح های یهود باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس