کد خبر 1402444
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
بزرگراه

ساخت بزرگراه شهید بروجردی در سال ۹۳ آغاز شد. سال ها پروژه متوقف و خاک خورد. عضو شورای شهر تهران می گوید که ساخت آغاز و در سال جاری بخشی از این پروژه آماده بهره برداری می شود.

به گزارش مشرق، اوایل دهه نود استارت ساخت پروژه بزرگراه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ شهرداری تهران زده شد. بیش از هشت سال از آغاز این پروژه می‌گذرد و پیشرفت عملیات اجرایی پرژه به مرز ۷۰ درصد رسید. در دوره قبلی مدیریت شهری بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام بلاتکلیف باقی ماند و یکی از آن پروژه‌ها بزرگراه شهید بروجردی در جنوب غرب تهران بود. البته خبر رسیده که قرار است این پروژه در دوره فعلی مدیریت شهری افتتاح و آماده بهره‌برداری شود.

بزرگراه شهید بروجردی حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار ۴۵ متری بهار است/دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران - ساوه

بزرگراه شهید بروجردی اتوبانی در امتداد آزادراه تهران - ساوه و حدفاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار ۴۵ متری بهار است و زمانی که این پروژه حدوداً ۵ کیلومتری آماده بهره‌برداری شود، دسترسی بازار آهن به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران - ساوه برقرار می‌شود. 

انتقال روان‌آب‌ها به رودخانه کن در حال انجام است/بخشی از پروژه شهید بروجردی امسال افتتاح می شود/اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام /ساخت سه بزرگراه اصلی در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد

هم‌زمان با ساخت این پروژه قرار است آبهای سطحی  در این بخش هدایت شوند و انتقال این روان‌آب‌ها به رودخانه کن در حال انجام است و توافقاتی هم اخیراً شهرداری منطقه ۱۸ در این باره انجام داده است. میثم مظفر عضو  شورای شهر تهران در این باره می‌گوید: به احتمال بسیار زیاد در سال جاری بهره‌برداری از بخشی از  پروژه شهید بروجردی آغاز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران  با تأکید بر این موضوع که شهرداری تهران در این دوره به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: ساخت سه بزرگراه اصلی در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد و در صورت راه‌اندازی این پروژه‌ها دسترسی‌ها روان‌تر می‌شود و وضعیت ترافیک تا حدودی بهبود می‌یابد.

وی با تأکید بر این موضوع که در صورت راه‌اندازی پروژه شهید بروجردی، دسترسی‌ها در منطقه ۱۸ سهل‌تر می‌شود، گفت: همچنین ساخت بزرگراه شهید شوشتری آغاز شده و در صورت بهره‌برداری روانی ترافیک خواهیم داشت.

مدیریت فعلی شهری به دنبال راه‌اندازی بزرگراه شهید بروجردی است و شهردار تهران از آخرین وضعیت این پروژه بازدید کرد. علیرضا زاکانی شهردار تهران در این باره می‌گوید: پروژه ساخت بزرگراه شهید بروجردی ادامه بزرگراه یادگار امام تا آزادگان است و ادامه بزرگراه یادگار امام تبدیل به سه راه می‌شود، بخشی غربی، مهمترین بخش این بزرگراه است و امکانی را ایجاد می‌کند تا در غرب تهران از بزرگراه یادگار امام تا انتهای بزرگراه آزادگان مسیری مستقیم ایجاد شود.

عملیات احداث  پروژه بروجردی از سال ۹۳ آغاز و پس از مدتی متوقف شد/ بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد

شهردار تهران ادامه داد:‌ این پروژه در دو منطقه ۱۸ و ۹ است و این بزرگراه در منطقه ۱۸ از بلوار بهار تا بزرگراه آزادگان ادامه دارد. عملیات احداث این پروژه از سال ۹۳ آغاز و پس از مدتی متوقف شده و در دوره جدید مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای به تکمیل بزرگراه غربی یادگار امام داریم.

زاکانی تأکید کرد: بخش منطقه ۹ بزرگراه شهید بروجردی تکمیل خواهد شد و این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی در اختیار شهروندان در سال جاری قرار خواهد گرفت. 

پس از هشت سال خاک خوردن، مردم می‌توانند تا پایان سال جاری از بخش اول شهید بروجردی بهره‌برداری کنند/بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر راه‌اندازی می شود بخش دیگر پروژه در بهمن

شهردار تهران تأکید کرد: بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود. بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر راه‌اندازی و از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد. پس از هشت سال خاک خوردن، مردم می‌توانند تا پایان سال جاری از بخش اول شهید بروجردی بهره‌برداری کنند.

براساس این گزارش پروژه شهید بروجردی باعث کاهش بار ترافیکی می‌شود. شهرداری تهران در دوره فعلی احداث  بزرگراه ها را در تهران آغاز کرده است و کلنگ احداث پروژه شهید شوشتری هم به زمین زده شد. 

بزرگراه شهید بروجردی به طول تقریبی پنج کیلومتر و دارای دو قطعه است به طوری که از اتوبان آزادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی چهار کیلومتر و دارای پنج تقاطع غیرهمسطح و قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طور تقریبی یک کیلومتر دارای دو تقاطع غیرهمسطح را شامل می‌شود. 

معاون شهردار: در هر قسمت که امکان اجرا وجود داشته باشد کار را پیش می‌بریم/کارها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش می رود

عباس شعبانی معاون فنی عمران شهرداری تهران در این باره می‌گوید: ساخت پروژه شهید بروجردی در دستورکار است تا با سرعت آماده و دراختیار شهروندان قرار گیرد. معارضات ملکی برطرف و به دنبال اتمام پروژه هستیم. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: کارها براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده صورت می‌گیرد و در هر قسمت امکان اجرا وجود داشته باشد کار را پیش می‌بریم و منتظر نمی‌مانیم تمام موانع برطرف شود.

براساس این گزارش، پروژه شهید بروجردی دارای معارض ملکی بود و مدتها این پروژه متوقف مانده بود حال مدیریت شهری تصمیم دارد در سال جاری بخشی از پروژه را آماده بهره‌برداری و دراختیار شهروندان قرار دهد تا دسترسی‌ها روان‌تر و بار ترافیکی در محدوده منطقه ۱۸ شهرداری تهران (واقع در جنوب‌غربی تهران) روان‌تر شود.

 در دوره قبل مدیریت شهری اعلام شده بود که توافقی با معارض پروژه شهید بروجردی انجام و حتی پول را هم واریز کردیم و براساس ماده ۹ عمل شده اما کاری از پیش نرفت و پروژه در حال خاک خوری ماند و مدت ها مردم منطقه دچار مشکل شدند.

گشایش ترافیکی در برخی محلات کم برخوردار/رفع بخشی از مشکلات مردم جنوب غرب تهران

 بهره‌برداری از پروژه شهید بروجردی گشایش ترافیکی به ویژه در برخی محلات منطقه که از کم برخوردارترین محله‌های تهران است ایجاد می‌ شود با پیگیری های صورت گرفته کارها در حال انجام و بخشی از پروژه در سال جاری آماده بهره برداری می شود و با این کار بخشی از مشکلات مردم این منطقه برطرف خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • MD ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    0 0
    نقشه، عکس، موقعیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس