تیراندازی ماموران سازمان ملل در کنگو/۵ نفرکشته و ۵۰ تَن زخمی شدند

در جریان دومین روز از تظاهرات مردم در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو و تیراندازی ماموران سازمان ملل به سوی آنان، ۵ نفر کشته و ۵۰ تَن زخمی شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، در جریان دومین روز از تظاهرات علیه نیروهای ماموریت سازمان ملل در شهر «گوما» (Goma) واقع در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو، دست ۵ نفر کشته شده اند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو در این خصوص اعلام کرد که در این حادثه ۵۰ تَن هم زخمی شده اند.

به ادعای این خبرگزاری، درگیری ها زمانی آغاز شد که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در حالی که معترضان سنگ پرتاب می‌ کردند و ساختمان‌ های سازمان ملل را آتش می‌ زدند، به سوی مردم گاز اشک‌ آور و گلوله‌ های جنگی شلیک کردند.

«پاتریک مویایا» (Patrick Muyay) سخنگوی دولت جمهوری دموکراتیک کنگو در توییتی در این باره نوشت: حداقل ۵ نفر کشته و ۵۰ تَن هم زخمی شده اند.

رویترز در این باره مدعی شد: مردم معترض و خشمگین به منازل مسکونی کارمندان سازمان ملل که پیشتر تخلیه شده بود حمله ور شده و آن ها را آتش می زدند که درگیری روی داد.

گفتنی است که این ناآرامی ها از دیروز دوشنبه زمانی آغاز شد که تعداد زیادی از مردم در این کشور خواستار پایان ماموریت سازمان ملل در کشورشان شدند. مردم براین باورند که نیروهای مرتبط با ماموریت سازمان ملل در کشورشان توان متوقف کردن ناآرامی ها در مناطق پرآشوب را نداشته و لذا باید از این کشور خارج شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گفتنی است که سازمان ملل از سال ۲۰۱۰ ماموریتی تحت نام «مونوسکو» را در کنگو آغاز کرده و علت آن را ایجاد ثبات در این کشور ادعا کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس