کد خبر 1402013
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
دین و مذهب ما با شادی عجین است

شاعر برجسته طنز کشور گفت: برخلاف آنچه برخی تصور دارند دین ما و خصوصاً مذهب ما با شادی عجین است و مناسبتهای شاد مهمی در دین و مذهب ما وجود دارد.

به گزارش مشرق، خالو راشد انصاری در محفل طنز «پسین خندیشه» که در آستانه عید مباهله و روز خانواده برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های طنز و طنزپردازی گفت: برخلاف آنچه برخی تصور دارند دین ما و خصوصاً مذهب ما با شادی عجین است و مناسبت‌های شاد مهمی در دین و مذهب ما وجود دارد.

وی افزود: شادی مقوله‌ای اساسی در تاریخ زندگی بشر است و یکی از مفاهیم ازلی و ابدی است و اصولاً مفهوم غم را نمی‌توان بدون شادی و شادی را بدون غم تصور کرد و نسبت دادن یکی به دین و مردم ما اشتباه است.

وی ادامه داد: مردم ما نیز مردمی شاد و شادی دوست هستند و از گذشته تا امروز این روحیه را می‌توان در زیست و زندگی آنها مشاهده کرد و اگر کسی با دید و محققانه به بررسی این نکته بپردازد با حقیقت شادی مردم و اعتقاد ما رو به رو خواهد شد.

در بخشی دیگر از این نشست نیز عبدالرضا قیصری معاون فرهنگی هنری و مسئول دفتر طنز حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به دستاوردهای محفل خندیشه اظهار داشت: هفته گذشته شاعران خندیشه میهمان محفل قمپز بودند که از موفق ترین محافل طنز کشور است و به همت همکاران ما در حوزه هنری استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه حضور شاعران خندیشه شیراز در این محفل ریشه دار و موفق، حضوری آبرومندانه بود و به همت شما طنزپردازان شیراز اکنون محفل خندیشه به عنوان یکی از جریان‌های تثبیت شده و موفق طنز کشور شناخته می‌شود.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس که اجرای این نشست را نیز بر عهده داشت تصریح کرد: گرچه خالو راشد انصاری اصالتاً فرزند فارس است اما سال هاست از خانه پدری دور افتاده ولی خوشحالیم که شأن و منزلت او فراتر از یک استان یا منطقه است و خالو راشد ما یکی از محبوب ترین شاعران طنز کشور است که مورد احترام همه جریان‌های طنز قرار دارد و این باعث افتخار ماست که محفل مرداد ماه پسین خندیشه افتخار میزبانی او را دارد.

در این نشست که در پردیس هنر و اندیشه انقلاب اسلامی ره آوین برگزار شد، علاوه بر طنز خوانی جمعی از شاعران و طنز پردازان توانمند شیرازی برنامه برپا خند (استندآپ کمدی) و ارائه قطعات موسیقی توسط مهدیا علیزاده خواننده خوش صدای شیرازی نیز اجرا شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت همچنین در پایان این مراسم کیک تولد سالگرد تشکیل محفل خندیشه نیز بریده شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 0
    شادی خوب است
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    اسلام هرچیزی راسرجای خودش قرارمیدهد که درست هم همین است
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    کل سال کارتون شده سینه زنی و عزاداری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس