قنبرزاده صلاحیت ورود به اساسنامه کمیته را ندارد/ تا امروز بنای حضور در انتخابات ندارم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:همچنان که قبلا گفتم بنای حضور در انتخابات را ندارم و تا الان تصمیم قطعی‌ام عدم ثبت‌نام است.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی امیری در مراسم تجلیل از مدال آوران مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو اظهارداشت: این سالن امروز به دلیل حضور خانواده شهید مزین شده است. ما به شهدا احتیاج داریم آنها به تجلیل از ما نیاز ندارند. مسیری را آغاز کرده که روشن است. تیراندازی در مسیر جهش قرار گرفته و باید حمایت کنیم تا به قله های متعالی و به هدف نهایی برسد. با شناختی که من از این‌مجموعه دارم  این اتفاق می‌افتاد. در آینده نزدیک این فدراسیون جزو سه فدراسیون برتر خواهد بود. اکنون جزو ۶ فدراسیون برتر است. همه باید قدردان گذشتگان این فدراسیون باشیم. همه کسانی که در طول تاریخ برای این فدراسیون زحمت کشیده‌اند قدردانی می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: تیراندازی با انگیزه ای که با شما قله های هدف می‌رود ما و همه ارگان‌ها در کنار شما هستیم. ما به عنوان یک وظیفه در کنار شما هستیم. در مدت اخیر یعنی از توکیو رو به صعود هستید  باکو هم یکی از ایستگاه‌هایی است که درخشیدید. در مورد مشکلات هم من مطلع هستم و مدام در ارتباط هستیم. تیراندازی همیشه جزو اولویت‌های ماست. همیشه به عنوان رئیس کمیته می‌گویم همیشه به عنوان یک اولویت کنار شما هستم. به پیشکسوتان احترام بگذارید. آنها مثل یک ریشه هستند و باید قدردان آنها باشید.

وی گفت: من همیشه هانیه رستمیان را دنبال می‌کنم. باورم این است که باید حمایت ما دوبرابر باشد و این عین عدالت است. ما نسبت به ورزش قهرمانی زنان یک عقب ماندگی داریم باید سرمایه گزاری ۱۰ ساله را بیشتر کنیم تا خانم ها به مردان برسند. اگر در تیراندازی روی زنان سرمایه گزاری کنیم نتیجه آن را می‌گیریم. حضور دختران تیراندازی در عرصه بین‌المللی اتفاق خوبی است.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: باور دارم تیراندازی که جزو ۶ فدراسیون برتر ماست می‌تواند در آینده جزو ۳ فدراسیون برتر باشد. این فدراسیون مشکلاتی را در خصوص تجهیزات دارد چون بخش زیادی وارداتی است. بنابراین نیاز است یک چهره ملی توانایی تامین مالی را داشته باشد. آقای قربانی با نیروهای مسلح ارتباط دارد و قول‌هایی داده شده است. مجموعه تیراندازی به اردوهای برون‌مرزی نیاز دارد تا بتواند با رقبا مسابقه دهد.

وی افزود: ۵ مرداد کادر سرپرستی و ۱۲ مرداد نخستین گروه به قونیه اعزام می‌شود که تیراندازی هم جزو آنهاست. ما تا حد توان کمک کردیم و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت اما تیراندازی به منابع سنگینی نیاز دارد. وزارت، کمیته و همینطور اسپانسر و دستگاه های اقتصادی باید به کمک تیراندازی بیایند. بچه‌های ما در این رشته در بازی‌های آسیایی هانگژو حتما روی سکو خواهند بود و هدف متعالی المپیک پاریس است و انتظار داریم این رشته در پاریس روی سکو برود.

صالحی‌امیری درباره حضور در انتخابات، گفت: همچنان که قبلا گفتم بنای حضور در انتخابات را ندارم. همه تلاش کنند فردی شایسته بر کرسی تکیه بزند و جهشی که در کمیته شکل گرفته با حضور فرد شایسته ادامه یابد. تا الان که با شما که صحبت می‌کنم تصمیم قطعی‌ام عدم ثبت‌نام است.

صالحی‌امیری درباره نامه اعتراضی قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک و اینکه این باشگاه معرفی نشده، تصریح کرد: اینکه چه کسانی انتخاب می‌شوند در صلاحیت آقای قنبرزاده نیست و در صلاحیت هیات اجرایی است. پیشنهاد هم با رئیس کمیته ملی المپیک و تصمیم با هیات اجرایی است. آقای قنبرزاده صلاحیت ورود به اساسنامه و منشور المپیک را ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر لیست پیشنهادی‌اش برای معرفی خبرگان ورزشی، یادآور شد: خیلی شفاف بود من ۲ برابر مورد نیاز که ۵ نفر کارشناس خبره بود ۱۰ نفر معرفی کردم.  طبق اساسنامه حق با هیات اجرایی است که افراد را انتخاب کند.

صالحی‌امیری در خصوص اعتراضاتی که به شایسته و کیهانی وارد شده، تصریح کرد: از شما خواهش می‌کنم این مسائل را از کسانی که بحث می‌کنند بپرسید. به من به عنوان رئیس کمیته در چارجوب اساسنامه کار می‌کنم، در طول ۴ سال گذشته آنچه‌ انجام شد در چارچوب اساسنامه بودا و مغایرتی وجود ندارد اما طبیعی است با سلایق و نگاه‌های متعددی روبه رو هستیم. باید این طرفیت را ایجاد کنیم همه بتوانند نقد و اظهارنظر کنند، من احترام می‌گذارم و بنای پاسخگویی ندارم. در چارچوب اساسنامه فعالیت من تعریف شده، هیچ مرجعی هیچ تحمیلی در این فرآیند و در ۴ سال گذشته از جمله انتخابات نداشته و ما مسیر مستقلی داریم. مخالفت و موافقت طبیعی است و کاملا برای همه اظهارنظرات احترام قائل هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس