کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این‌که ایران در مذاکرات انعطاف زیادی داشت، گفت: حتما به توافق فکر می‌کنیم و علاقه‌مندیم توافق در آینده نزدیک شکل بگیرد، ولی قطعا احساسی عمل نخواهیم کرد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احیای شتاب زده برجام گفت: سیاست اصولی دولت سیزدهم مبنی بر این است که اقتصاد و معیشت مردم را به روند مذاکرات رفع تحریم گره نزند. رویکرد دیگر هم این است که ایران به روند مذاکره به عنوان یک انتخاب جدی ملتزم است و پایبند است و این مسیر را تا زمان دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار ادامه خواهد داد. به این مسیر ملتزم هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در همین راستا ایران میز مذاکرات را ترک نکرده است. روند مذاکرات در وین چند ماه ادامه یافت و گام دیگری از مذاکرات بعد از یک دوره وقفه در دوحه انجام شد. فارغ از مواضع رسانه‌ای که بعضا به ویژه مقامات آمریکا درباره روند مذاکرات اتخاذ می‌کنند و فشارهای روانی و انتظارات و توقعات یکجانبه از ایران مطالبه می‌کنند که ایران سریعا به تصمیم برسد و زمان محدود است. ایران در این زمینه نه احساسی عمل می‌کند و نه شتاب زده و نه منافع کشور و ملت را قربانی روند شتاب زدگی خواهد کرد.

وی گفت: روند گفت‌وگوها از طریق کانال‌های ارتباطی ادامه دارد. هم در سطح مذاکره کننده ارشد ایران با مورا تماس ها و تبادل پیام‌ها هست و هم در سطح وزیر خارجه با بورل گفت‌وگو و تبادل پیام هست. پیشنهادات مختلفی تا الان رد و بدل شده و برخی کشورهای دیگر از جمله وزرای خارجه کشورها با نگاه دوستانه و مبتنی بر مساعی جمیله ورود کردند و پیشنهاداتی را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به هم مطرح کردند. در منطقه ما وزرای خارجه کشورهای دوست از جمله عمان، قطر و عراق تلاش‌هایی را انجام داده و می‌دهند و کشورهای دیگر در حوزه اروپا ورود کردند، ایتالیا و فرانسه تلاش هایی را مبتنی بر حسن نیت برای ایجاد نزدیکی دیدگاه‌ها را مطرح کردند. در رسیدن به یک توافق جدی هستیم.

کنعانی گفت: ما انعطاف زیادی هم داشتیم. ایران تا الان ابتکارات سازنده مختلفی را ارائه کرده و معتقدیم اگر آمریکا به عنوان طرف اصلی در تعیین روند مذاکرات به اندازه ایران سازنده و با حسن نیت عمل کند و به ابتکارات مثبت ایران واکنش مثبت نشان دهد به توافق نزدیک هستیم. نزدیک بودن یا دور بودن از توافق مرتبط با تصمیم سیاسی دولت آمریکاست. ایران حتما به توافق فکر می‌کند و علاقه‌مند است توافق در آینده نزدیک شکل بگیرد ولی قطعا احساسی عمل نخواهد کرد و منافع  ملت و کشور را در نظر می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در واکنش به اظهارات اخیر گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: حتما لازم است رویکرد سازنده و تعاملی داشته باشد. اظهارات مدیرکل آژانس را فنی و حرفه‌ای نمی‌دانیم و دعوت می‌کنیم اصل بی طرفی و انصاف و اجتناب از اظهاراتی که با انگیزه‌های سیاسی صورت می‌گیرد. برخی اظهارات آن اظهاراتی است که رژیم صهیونیستی مطرح می‌کند. این مقام مسؤول است و باید اصل بی طرفی را رعایت و به حسن نیت ایران پاسخ دهد. اجتناب از سنگ اندازی در مذاکرات رفع تحریم و بازگشت همه طرف‌ها به توافق ایشان را دعوت می‌کنیم. ایران عضو پادمان است. ایشان به همکاری سازنده ایران توجه کند و به ظرفیت‌های هسته‌ای غیرقانونی رژیم صهیونیستی توجه کند و اینکه زرادخانه‌های این رژیم تحت نظارت آژانس و پادمان نیست و خطر برای منطقه و زیست منطقه است. ایشان را دعوت می‌کنیم نقش سازنده‌ای را داشته باشد و در روند مذاکرات کمک کننده باشد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره جنگ اوکراین گفت: موضع ایران در این زمینه کاملا روشن است و توسط مقامات ایران از جمله وزیر خارجه بیان شده است. ایران با هرگونه راهکار نظامی و جنگی درباره هر کشوری در منطقه مخالف است. لازم است اختلافات از طریق سیاسی حل و فصل شود. معتقد به ضرورت ورود به راهکار سیاسی بین روسیه و اوکراین هستیم و هیچ تغییری در موضع عملی و سیاسی ایران اتفاق نیفتاده و مشورت‌های مستمر با طرفین است. راهکار ایران راهکار سیاسی است و ایران در کنار یک طرف علیه طرف دیگر قرار نخواهد گرفت. این نه در موضع رسمی و نه عملی ماست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اظهارات فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی خاطرنشان کرد: پنج دور مذاکرات ایران با عربستان و با میزبانی دولت عراق در بغداد برگزار شد و خوشبختانه نتایج خوب و دلگرم کننده‌ای داشته است. بعد از اجلاس جده فؤاد حسین با امیرعبداللهیان تماس تلفنی داشت و ایشان را در جریان برخی مسائل مرتبط با اجلاس جده قرار داد.

وی گفت: در این گفت‌وگو فؤاد حسین به این نکته اشاره کرد که محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان در حاشیه گفت‌وگو در جده اظهار تمایل و آمادگی کرده که گفت‌وگوی رسمی و علنی سیاسی ایران و عربستان در نشست بعدی برقرار شود. این یک نشانه مثبت است و گمان می‌کنیم با توجه به اراده مثبت طرفین برای گام عملی به سمت جلو این زمینه فراهم است که نشست بعدی را در سطح رسمی و سیاسی در بغداد داشته باشیم و گام ملموس و بزرگ در جهت ارتقا و از سرگیری مناسبات دو کشور داشته باشیم و از اقدامات دولت عراق در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

*  ضرورت آزادی بی قید و شرط اسدالله اسدی

سخنگوی وزارت خارجه درباره حکم دادگاه استیناف بلژیک درباره اسدالله اسدی نیز اظهار داشت: گفت‌وگوها و تماس ما با دولت بلژیک برقرار است و موضع ما همان موضع گذشته است و تغییر نکرده است. معتقد به بیگناهی دیپلمات ایرانی و ضرورت آزادی بی قید و شرط ایشان هستیم. تماس‌ها ادامه دارد. بر ضرورت آزادی دیپلمات ایرانی تٔأکید داریم. بر ضرورت رعایت مقررات کنوانسیون ژنو تأکید داریم و امیدواریم در پرتو گفت‌وگوها و رویکرد منطقی دولت بلژیک شاهد آزادی این دیپلمات ایران هم باشیم.

کنعانی درباره ابتلای آبله میمونی در امارات و ورود و خروج‌ها به کشور نیز گفت: مرجع ذیصلاح در خصوص پروتکل‌های بهداشتی وزرات بهداشت و ستاد کرونا است و وزارت خارجه براساس تصمیمات و ابلاغیه‌ها عمل می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تحولات اخیر در سریلانکا نیز بیان کرد: تحولات سریلانکا مهم است رابطه خیلی خوب و دوستانه‌ای با سریلانکا داشته و داریم. نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی در این کشور با نگرانی و حساسیت تحولات را دنبال کرده و تلاش کردیم آخرین وضعیت را در میدان و داخل این کشور بدانیم. در روند تحولات سیاسی شاهد بازگشت تدریجی و نسبی ثبات و آرامش در این کشور هستیم. در آخرین تحولات در این کشور شاهدیم پارلمان این کشور رئیس جمهور موقت انتخاب کرده و بر همین مبنا نخست‌وزیر تعیین و کابینه تشکیل شده و از روند مثبت تحولات سیاسی در این کشور استقبال می‌کنیم. به رئیس جمهور و اعضای کابینه تبریک می‌گوییم.

وی گفت: روابط ما از گذشته مثبت بوده و همکاری‌های خوبی داشتیم و باید امیدوار باشیم در بازگشت آرامش و ثبات به این کشور روند روابط رو به گسترش باشد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تعیین نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز بیان کرد: انتخاب‌ها و انتصاب‌ها و تعیین سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران یک روند منطقی و حرفه‌ای در وزارت خارجه است و انتصاب‌های جدید هم تغییر و تحول دوره‌ای است. انتخاب‌های جدید صورت گرفته است. خوشبختانه موافقت‌ها حاصل و دیدار با رئیس جمهور انجام شده و طبق برنامه‌ریزی در محل ماموریت حضور می‌یابند. در وین هم رئیس نمایندگی انتخاب شده و ان‌شاءالله شروع به کار خواهد کرد. غائبی دیپلمات خوب ماست و از ظرفیت‌های ایشان استفاده خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری گفت: ایران بر مبنای سیاست منطقه‌گرایی و شرق محور و آسیا محور گسترش همه جانبه مناسبات را با کشورهای منطقه از جمله مرزی و همسایه مدنظر دارد و در این مسیر عمل می‌کند. تاکید ایران بر سیاست خارجی متوازن است. به سمت بلوک بندی‌های جدید حرکت نمی‌کنیم. تشکیل بلوک بندی هایی که ایجاد رقابت کند حرکت نمی‌کنیم. مناسبات ایران و روسیه متنوع و متکثر است. موافقتنامه همکاری‌های بلندمدت با روسیه داشتیم و بر مبنای نیازهای جدید پیش نویس همکاری‌های بلندمدت را تبادل کرده و روی پیش نویس در حال مذاکره هستیم و به محض نهایی شدن امضا می‌کنیم. با چین سند جامع همکاری ۲۵ ساله امضا کردیم و با ترکیه هم برنامه بلندمدت همکاری امضا کردیم. ما به سمت بلوک بندی و تشکیل بلوک‌های قدرت و تقابل حرکت نمی‌کنیم. مبنای حرکت ما روابط سازنده، متوازن و پویاست و با هر کشوری که آمادگی داشته باشد در چارچوب منافع و مصالح مشترک با ما همکاری کنیم همکاری می‌کنیم.

وی درباره فراخواندن سفیر ایران در سوئد و احتمال کاهش روابط گفت: هیچ برنامه‌ای برای کاهش سطح روابط با سوئد نداریم. با توجه به حکم صادره که غیراصولی و سازنده بود سفیر را به تهران برای پاره‌ای مشورت‌ها خواندیم و هیچ برنامه‌ای برای کاهش روابط سیاسی نداریم. نگاهمان این است این مشکل را در گفت‌وگوی دوجانبه با مقامات سوئد حل کنیم و دیدگاه‌های خود را به صراحت بیان کرده و گفت‌وگوهای ما ادامه دارد. تاکید کردیم دیدگاه یک سازمان بدنام و از منظر هویت یک سازمان تروریستی نباید مبنای بازداشت و برخورد قضایی با یک شهروند ایرانی قرار بگیرم. صلاحیت دادگاه ا از منظر قضایی به رسمیت نشناختیم. اتفاق افتاده ناخوشایند است و در تلاشیم مقامات سوئد را متقاعد کنیم این روند را اصلاح کنند از همه امکانات برای آزادی شهروند خود استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسشی گفت: مواضع ما در خصوص رژیم صهیونیستی روشن است از زمان شکل گیری تا الان منبع و منشا اصلی بی ثباتی و ناآرامی است. شاهد غفلت و بی توجهی جامعه بین‌المللی نسبت به جنایات این رژیم هستیم. دیدگاه ما در خصوص ماهیت این رژیم روشن است. تلاش برای ادغام این رژیم در ساختارهای سیاسی و امنیتی این منطقه یک خطر برای منطقه است و این رژیم نمی‌تواند شریک صلح و ثبات در منطقه باشد.

وی به نظرسنجی یکی از موسسات نظرسنجی آمریکا در خصوص نگاه ملت‌های عربی منطقه در خصوص این رژیم و روند عادی سازی روابط اشاره کرد که بالای ۷۶ درصد مخالفت خود را با عادی سازی روابط اعلام کرده و معتقد هستند این رژیم منبع بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.

کنعانی همچنین گفت: که اجلاس تهران بسیار موفق بود. الگوی موفقی بود که همکاری‌های چندجانبه می‌تواند الگوی موثر برای حل و فصل اختلافات منطقه باشد. مشکلات در مرز مشترک سوریه و ترکیه کمی پیچیده است و بخشی از این امر ناشی از سیاست‌های دولت آمریکا و حمایت پیدا و پنهان از برخی گروه‌ها در آنجا صورت می‌گیرد. هم در نشست تهران و هم در گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات ترکیه تاکید شد اختلاف نظر در شمال سوریه ضروری است در سایه همکاری مشترک دولت سوریه و ترکیه حل و فصل شود. مبتنی بر توافقاتی که در گذشته بین دو کشور وجود داشت. اجلاس تهران موفق بود و تاثیرات ایجابی خود

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سؤال درباره سفر امیرعبداللهیان به کویت و تعیین سفرای کویت و امارات در تهران بیان کرد: پاسخ رسمی ندارم که تاریخ رسمی برای سفر وزیر خارجه به کویت تعیین شده باشد. در خصوص روابط با کویت عموما روابط مثبت است و سفیر این کشور تعیین و معرفی شده و موافقت صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد حضور سفیر کویت باشیم. در خصوص امارات فضای مناسبات مثبت است و در مجموع شاهد یک فضای رو به جلو و مثبتی در مناسبات ایران با کشورهای دوست و برادر در منطقه هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره عراق خاطرنشان کرد: امنیت عراق برای ما بسیار حائز اهمیت است کشوری هستیم که برای مبارزه با تروریسم و وحدت سرزمینی عراق و حفظ تمامیت ارضی عراق در کنار برادران عراقی با تمام وجود هستیم. امنیت عراق را امنیت خودمان تلقی می‌کنیم و در کمک به برادران عراقی برای تثبیت امنیت هیچ کوتاهی نخواهیم کرد. ارتباط نزدیک با برادران در عراق و در اقلیم برقرار است. تحولات اقلیم کردستان عراق متاسفانه قدری پیچیده شده است. تروریسم خطر مشترک برای ما دولت عراق و دولت ترکیه است. از آنچه رخ داده متاسفیم و همدردی خود را دولت عراق و خانواده‌ها اعلام و باید راهکاری در این زمینه پیدا شود و در پرتو گفت‌وگوهای مشترک شاهد روندی باشیم که شاهد بروز چنین اتفاقاتی در اراضی عراق نباشیم.

وی درباره لغو روادید با برخی کشورهای آسیای مرکزی و آفریقا نیز اظهار داشت: جمهوری قزاقستان رسما اعلام شد که شهروندان ایرانی می‌توانند بدون روادید به این کشور سفر کنند و در این زمینه اطلاع رسانی در سایت وزارت خارجه انجام دادیم. اتفاق مثبتی است که به توسعه روابط دو کشور کمک کند. در حوزه کشورهای آفریقایی الان حضور ذهن ندارم و باید بپرسم و اطلاع دهم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره گفت‌وگوی تلفنی اخیرا آیت‌الله رئیسی و ماکرون نیز اظهار داشت: تحول دیپلماتیک قابل توجهی بود و گفت‌وگوی دو ساعته بین روسای جمهور دو کشور انجام شد. اخیرا گفت‌وگوی تلفنی بین وزیر خارجه ایران با همتای فرانسوی داشتیم در این گفت‌وگو همتای فرانسوی این نکته را به امیرعبداللهیان منتقل کرده بود که ماکرون دیدگاه‌هایی در خصوص روند مذاکرات دارد که می‌تواند برای نزدیک کردن دو طرف اصلی در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها کمک کننده باشد. به همراه این پیام وزیر خارجه فرانسه نقاط تکمیلی خود را ارائه کرد. گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس جمهور مکمل گفت‌وگوی تلفنی دو وزیر خارجه بود.

وی گفت: کشورهای مختلفی چه در منطقه و چه خارج از منطقه علاقه‌مند هستند با ارائه ابتکاراتی به نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین کمک کنند که مذاکرات به نتیجه عملی و مطلوب برسد. در کنار گفت‌وگوها از طریق مذاکره کننده اروپایی با مذاکره کننده ارشد ایران و در کنار تماس‌ها و تبادل پیام‌ها بین وزیر خارجه ایران و بورل این گونه اقدامات و ابتکارات توام با حسن نیت می‌تواند به نزدیک کردن دیدگاه‌ها کمک کند. دولت فرانسه در شرایط کنونی مایل است در کنار سایر تلاش‌هایی که از حوزه‌های مختلف و طرف‌های مختلف صورت می‌گیرد دولت فرانسه مایل است نقش کمک کننده و مثبتی را ایفا کند از هر طرفی که مایل باشد نقش سازنده ایفا کند استقبال می‌کند و این گفت‌وگوها در همین چارچوب صورت گرفته و امیدواریم کمک کننده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره انعقاد موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و بلژیک اظهار داشت: انعقاد این موافقتنامه‌ها امر قضایی در بین کشورهاست و روند مثبتی بود که در روند قضایی دو کشور رخ داده است و این موضوع ناظر بر هیچ پرونده و فرد مشخصی نیست.

وی درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت که اطلاع رسانی در زمان خودش از سوی مراجع رسمی و ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش دیگری درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: روند مذاکرات روند خاص خود را طی می‌کند. موضوعات اختلافی موضوعات قابل اعلامی نیست که من بیان کنم.

وی درباره به رسمیت شناختن طالبان نیز بیان کرد: موضوع افغانستان جزو موضوعات مهم ما در افغانستان است. حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و هر تحولی رخ دهد برای ایران حائز اهمیت است نسبت به تحولات و ثبات و امنیت در این کشور حساسیم. آنچه در افغانستان رخ داد علاوه بر سالیان طولانی اشغال خاک این کشور شاهد خروج غیرمسؤولانه دولت آمریکا بودیم. تلاش ایران به عنوان کشور مهم افغانستان این است در چارچوب تعامل سازنده با هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان و همکاری با همسایگان به بازگشت ثبات و آرامش به این کشور کمک کند. تا الان موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم. مهمترین چارچوب برای کمک به ثبات در این کشور شکل گرفته اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان است که سه نشست در این زمینه برگزار شد. نشست دیگری هم فردا سه شنبه در تاشکند برگزار شود ولی ایران به عنوان مهمترین کشور همسایه در حال کمک به ثبات در این کشور است. تعامل سازنده با هیأت حاکمه موقت افغانستان و تلاش داریم مباحث دوجانبه با افغانستان را سازماندهی و مدیریت کنیم. بحث امنیت مرزها مدیریت آب، ترانزیت، بهداشت و ... ایجاب می‌کند با طرفی که مسؤولیت رسمی در افغانستان دارد تعامل و گفت‌وگو کنیم و کمک به مردم افغانستان در همین مجرا انجام می‌شود.

وی درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر فروش پهپاد از ایران به روسیه گفت: دولت آمریکا با طرح موضوعات انحرافی و ایجاد نوعی دوگانه سازی‌های جعلی به دنبال استفاده سیاسی از فضای ایجاد شده است. این فضاسازی‌ها کمکی به صلح و ثبات و امنیت در منطقه نمی‌کند و از شگردهای دائمی دولت آمریکاست. دامن زدن به بی ثباتی و ایجاد تنش و بحران در منطقه و تلاش برای ایجاد بلوک بندی‌ها در منطقه و ... از سوی آمریکا دنبال می‌شود. ایران با همسایگان حوزه خلیج فارس با حسن نیت به دنبال رفع سوء تفاهمات است و دولت آمریکا به دوگانه سازی های جعلی اقدام نکند.

مدفون کردن زباله‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هم سؤال دیگری بود که مطرح شد و کنعانی بیان کرد: ایران همواره نسبت به تهدید فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای رژیم صهیونیستی برای صلح، ثبات و امنیت منطقه هشدار داده و زنجیر در دست یک دیوانه زنجیری است که حامیان این رژیم دست این رژیم غاصب را در منطقه باز گذاشته‌اند و این یک خطر است. بر ضرورت مسؤولیت جامعه بین‌المللی و آژانس تأکید می‌کنیم. گزارش‌های عدیده‌ای در این زمینه وجود دارد که علاوه بر تهدید زرادخانه این رژیم موضوعات پادمانی و تاثیراتی که تشعشات هسته‌ای می‌گذارد و دفن غیراصولی زباله‌های این رژیم در اراضی فلسطینی و کرانه باختری و برخی کشورهای منطقه تهدید دیگری است که وجود دارد.

وی افزود: اینها تهدید مشترک منطقه‌ای است و جامعه جهانی به عنوان کیس خاص و ویژه به آن نگاه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    دستاورد های وزارت خارجه در این مدت در طول تاریخ
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 0
      کمی کمتر از هیچ
    • علی IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      3 0
      چه عجله ای دارید!؟؟؟؟ دست تو که زیر چکش نیست!؟؟
  • هادی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 2
    غربی ها غلط کردند گفتن سپاه از لیست تحریم درنمیاد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    به نظرم کاخ سفید یک شعبه در تهران بزنه تا ترسش بریزه پیشنهاد خوبی
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 2
    وی گفت: سیاست اصولی دولت سیزدهم مبنی بر این است که اقتصاد و معیشت مردم را به روند مذاکرات رفع تحریم گره نزند.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 0
    حق با شماست. من بچه ی 10 ساله بودم مذاکرات شما شروع شده الان بالای 30 سال دارم هنوز مذاکرات تموم نشده! حق با شماست شماست مردم عمر نوح ع دارند و صبر ایوب نبی ع.
  • SE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 1
    حاج کنعان!سطح روابط پیشکش سفارتتون بایستی در سوئد بسته بشه،
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس