دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ماندنی شد

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال معتقد است که بهتر است هزینه حذف اسکوچیچ ‌را صرف برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی مناسب کنیم تا تیم ملی با آرامش کامل برای حضور در جام جهانی آماده شود.

به گزارش مشرق، حمید درخشان در گفت‌وگویی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال و ابقای مجدد دراگان اسکوچیچ از سوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت:  برای من جای سوال دارد که چرا از ابتدا رأی به کنار گذاشتن اسکوچیچ دادیم تا مجددا جلسه بگذاریم و او را ابقاء کنیم. ما ۴ ماه تا جام جهانی زمان داریم و نباید به فکر تغییر سرمربی باشیم. اگر بخواهیم هم مربی دیگری برای تیم ملی بیاوریم باید پول زیادی خرج کنیم، هر مربی خوب خارجی هم اگر به تیم ملی بیاید مبلغ زیادی را درخواست می‌کند، به جای این کار ما می‌توانیم این پول را صرف برگزاری اردوی مناسب و بازی با تیم‌های مطرح کنیم تا آماده‌سازی بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما اگر به فکر ایجاد تغییر در کادر فنی بودیم باید پس از مقدماتی جام جهانی این کار را انجام می‌دادیم. در حال حاضر اسکوچیچ تیم را به جام جهانی برده است و نتیجه گرفته است، ما هر مربی دیگری هم که بخواهیم به تیم ملی بیاوریم اولین خواسته او اردو و بازی دوستانه است وقتی نمی‌توانیم این شرایط را فراهم کنیم چه فرقی می‌کند که سرمربی تیم ملی اسکوچیچ باشد یا فرد دیگری. بهترین مربی دنیا هم الان به تیم ملی بیاید نمی‌تواند معجزه کند.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در گذشته ما به لحاظ نام و اعتبار، مربیان بزرگی مثل ویلموتس، کی‌روش و حتی برانکو را هم روی نیمکت تیم ملی داشتیم اما با آنها هم موفق نبودیم. مربی مانند کی‌روش همیشه مثل برده با ما برخورد کرد و حتی یک نفر هم نمی‌توانست او را تحمل کند. او تا جایی جلو رفته بود که حتی می‌خواست دبیر فدراسیون را هم تغییر دهد. در جام ملت‌ها با او نتیجه نگرفتیم و دو دوره حذف شدیم و در جام جهانی هم با ۱۱ بازیکن دفاع می‌کردیم. ما با کی‌روش، برانکو و حتی مربی ایرانی هم در جام جهانی حذف شدیم و نباید توقع بیش‌ از حد داشته باشیم. به نظر من به جای پرداخت میلیاردها تومان به مربیانی مثل ویلموتس که ارزش آنها یک دهم پولی است که می‌خواهند با شکایت بگیرند، به فکر برنامه‌ریزی برای جام جهانی باشیم و هزینه حذف اسکوچیچ ‌را صرف برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی مناسب کنیم.

درخشان درباره ثبت‌نام برخی افراد در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: ‌در حال حاضر هیچ‌کس در فدراسیون فوتبال به فکر تیم ملی نیست و همه به فکر انتخابات هستند. کسانی که میلیون‌ها بدهی روی دست فوتبال ما گذاشته‌اند مجددا کاندید شده‌اند و هیچ‌کس هم نمی‌پرسد چگونه اجازه این کار را پیدا کرده‌اند. یک مربی‌ای که ۶ ماه هم در ایران نبود را با قراردادی سنگین به ایران آوردند و پس از آن باعث شدند که آن پرونده سنگین بین‌المللی برای فوتبال ما به وجود بیاید. همه از تیم ملی غافل شده‌اند و در حال مقدمه‌چینی برای حضور در انتخابات هستند.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از رفتار بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: بازیکن به هیچ وجه حق ندارد درباره مربی نظر بدهد، بازیکن سرباز است و تنها وظیفه‌اش بازی کردن است. وقتی فدراسیون فوتبال قاطعیت نداشته باشد ما این رفتارها را می‌بینیم. مسئولان فدراسیون باید با اقتدار از اسکوچیچ حمایت می‌کردند و بی‌دلیل تیم ملی را با حاشیه مواجه نمی‌کردند. باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده است که همین بازیکنان که در مسابقات مقدماتی با مربی قبلی در آستانه حذف بودند و زیر نظر اسکوچیچ با قاطعیت به جام جهانی صعود کرده‌اند، یک دفعه علیه کادرفنی و سرمربی تیم موضع می‌گیرند. من معتقدم که بیش از این نباید این حواشی را دنبال کنیم و باید کمک کنیم با بضاعتی که داریم اردوی خوبی برای بازیکنان فراهم کنیم تا بتوانیم یکی دو تا بازی با تیم‌های بزرگ برگزار کنیم. تیم ملی نیاز به آرامش دارد و فدراسیون فوتبال به عنوان متولی باید این مسائل را مدیریت کند.

درخشان در واکنش به این موضوع که حاشیه‌های حال حاضر تیم ملی را با زمان سرمربیگری مرحوم دهداری مقایسه می‌کنند، تصریح کرد: شرایط در آن سال‌ها کاملا فرق می‌کرد. مرحوم دهداری الان دستش از دنیا کوتاه است و نمی‌توانیم خیلی از اتفاقات آن زمان را بازگو کنیم. ما بازیکنان در آن زمان بی‌احترامی‌های زیادی را دیدیم و ۱۴-۱۵ بازیکن تصمیم گرفتیم که استعفا کنیم. همه دیدند که پس از بازگشت آن تعداد بازیکن تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۹۰ هم قهرمان شد که البته من در آن زمان در تیم ملی نبودم. الان هم نباید نبش قبر کنیم و صحبت کردن درباره آن زمان کمکی به ما نمی‌کند. در حال حاضر اسکوچیچ در تیم ملی ابقا شده است و باید از تیم ملی حمایت همه‌جانبه داشته باشیم تا تیم با آرامش کامل برای جام جهانی آماده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    گل هستید از بابت بازیهای خوبتان در مقابل کشورهایی مثل آرژانتین و انگلیس و پرتقال و آلمان وفرانسه و.. حالا به سبزه هم آراسته شده اید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس