زیدآبادی

احمد زیدآبادی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً اینطور گفته است که آمریکایی‌ها به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهند برجام رئیسی بشکند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تعظیم مجید انصاری در مقابل "حکمرانی توییتر"

تعظیم مجید انصاری در مقابل "حکمرانی توییتر"/ روایت وزیر اطلاعات از "ناتوهای چندگانه" علیه ایران

مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با جماران در اشاره به حواشی مربوط به گشت ارشاد گفته است: رفتارهایی که تاکنون صورت گرفته تبدیل به دستاویزی برای معاندینی شده که تمام قد علیه انقلاب و نظام و دین و حجاب تبلیغ می کنند.

او می‌افزاید: ما وقتی در قوانین موضوعه کشور داریم که تبلیغ علیه نظام جرم است، اگر رفتار ماموران نظام به گونه ای باشد که خودش بالاترین تبلیغ علیه نظام تلقی شود و یا بستر تبلیغات مسموم را فراهم کند، آیا مصداق جرم یا عمل مجرمانه نیست؟ [۱]

*با استدلال مجید انصاری باید ۳ قوه را تعطیل کنیم و حکومت را به شبکه‌های اجتماعی بسپاریم. تا "توییتر" چه حکم کند و میلش به که باشد!

و در ادامه این کنار گذاشتن "عقلانیت حکومتی"، هر شخص یا هر رفتاری که مورد نقد عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت را بلافاصله منکوب و مجازات و منزوی کنیم.

آقای انصاری باید به مردم توضیح بدهد که این رویه لایک‌محوری را از کجا آموخته است!؟ از انقلاب اسلامی و سلوک امام راحل یا از کسانی که بعدها در محافل چپ با آنها آشنا شد؟

چون یقینا لایک‌محوری و ابن‌الوقتی در سیره انقلابی امام راحل یافت نمی‌شود و حکم خدا و حکم عقلانیت باید در جامعه جاری و ساری شود.

تأسف ماجرا آنجاست که از رجال معمّر و نسل اول انقلاب این انتظار هست که پرچمداران عقلانیت حکومتی باشند و مثل سد در مقابل تندبادهای توییتری و رسانه‌ای بایستند و همانند اَعلام واضحه سمت درست را به مردم نشان بدهند.

اما می‌بینیم که عده‌ای از همین رجال همرنگ جماعت شده و به جای دفاع از قانون و عقلانیت؛ ذبح عقلانیت را به تماشا نشسته‌اند...

***

روایت وزیر اطلاعات از "ناتوهای چندگانه" علیه ایران

تعظیم مجید انصاری در مقابل "حکمرانی توییتر"/ روایت وزیر اطلاعات از "ناتوهای چندگانه" علیه ایران

حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در جریان سفر به استان گیلان طی سخنانی به کارزار دشمن در برپایی جنگ‌های تمام عیار علیه ایران اسلامی با بهره‌مندی از ناتوهای نظامی، فرهنگی، سیاسی، تروریستی و خرابکاری، در کنار ناتوی فضای مجازی اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، ‌ وی می‌افزاید: امروز ایران به عنوان قدرت بزرگ و تعیین کننده در منطقه با کمک تمامی ظرفیت‌ها در نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و کمک‌های فرهنگی و رسانه‌ای، به‌ویژه رسانه ملّی می‌تواند با تمام قوا در -این- میدان مبارزه حاضر و پیروز باشد.[۲]

*مسئله صف‌آرایی دشمن با شکل دادن به انواع ناتوها علیه ایران و ایرانی یک امر بدیهی و قابل اثبات است.

امری بدیهی که سمت و سوی حرکات و زندگی مردم و مسئولان بایستی به مقابله علیه آن معطوف باشد.

در مقابل اما بایستی از یک شوربختی هم گفت و آن اینکه عده‌ای خود را در قبال این تهدید به ندیدن زده‌اند!

همین چند وقت قبل بود که سعید حجاریان در لابه‌لای یک نامه سرگشاده خطاب به دبیر شورایعالی امنیت ملی نوشت:

"حتماً با اصطلاح «ناتوی فرهنگی» نیز آشنایی دارید و قطعاً واقف هستید «ناتو» یک پیمان نظامی میان امریکا و شماری دیگر از کشورهاست که در برابر بلوک شرق برقرار شد. لفظ «ناتو» متأسفانه از مقطعی به حوزه فرهنگ راه یافت و اصطلاح نادرست «ناتوی فرهنگی» به قصد قطبی‌سازی این فضا وضع شد. در حالی‌که نه خبری از «ناتوی فرهنگی» بود و نه «ورشوی فرهنگی»! "[۳]

این در حالی است که مفهوم عقلانی و فلسفی "ناتوی فرهنگی" را رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۸۰ و در تشریح تهاجمات و شبیخون فرهنگی غرب مورد اشاره قرار داده‌اند.

یک معنای کاملا فلسفی در اشاره به صف‌آرایی رسانه‌ای و فرهنگی جهان سلطه علیه ملت‌های آزاد و در صدر آنها علیه ایران و انقلاب اسلامی که مثل یک اژدهای هفت سر، ابزارآلات مختلف رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای را برای تأثیرگذاری در باورهای هویتی مردم به کار می‌گیرد.

مع‌الوصف روشن نیست کدام بخش از این توصیف عقلانی و اصولی که هرچه می‌گذرد در ابعاد مختلف بر اتقان آن افزوده می‌شود؛ مورد طعن و کینه عده‌ای واقع شده است.

هرچه هست وزیر محترم اطلاعات و رسانه‌های دلسوز کشور بایستی نسبت به منقح‌سازی این مفهوم در ذهن افکار عمومی بیشتر تلاش کنند. چون همانطور که در بیان حجت‌الاسلام خطیب هم دیده می‌شود، ابعاد خطر بزرگ است.

لازم به تأکید است که مردم باید بدانند دشمنی دشمن در وهله اول با ذات و ژنتیک استکبارستیز ایرانی است و بعد با انقلاب اسلامی. چه اینکه مثلا در خاطرات آخرین سفیر آمریکا در ایران می‌خوانیم که ایرانی‌ها بصورت ژنتیکی از آمریکا متنفرند. تنفری که البته خوانش سابقه آمریکا در قبال مردم ایران که مشحون از تلاش برای استعمارگری، غارتگری، ترور و دشمنی است؛ نشان می‌دهد یک تنفر بجاست.

***

زیدآبادی:

آمریکایی‌ها به هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهند برجام رئیسی بشکند!

تعظیم مجید انصاری در مقابل "حکمرانی توییتر"/ روایت وزیر اطلاعات از "ناتوهای چندگانه" علیه ایران

احمد زیدآبادی، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه شرق پیرامون برجام ادعا کرده است که آمریکا دیگر هرگز برجام‌شکنی نمی‌کند!

او در پاسخ به این سؤال که "چه بایدن یا فرد دیگری از جریان متبوع وی (دموکرات) و چه دونالد ترامپ و یا هر شخص دیگری از جمهوری‌خواهان به‌عنوان رئیس‌جمهور در سال ۲۰۲۴ انتخاب شود –آیا- باز هم آمریکا را به این سمت نمی‌کشاند که بخواهد برای توقف ایران در حوزه منطقه‌ای و دفاعی از برجام خارج شود؟ " می‌گوید:

"ابتدا باید این نکته را گوشزد کنم که به نظر من بسیار بعید است دونالد ترامپ دوباره رئیس‌جمهور آمریکا شود. اما در پاسخ به سؤال شما باید گفت که در طول این سال‌ها طرف غربی و به‌خصوص آمریکایی‌ها هم تجربیات مهمی به دست آورده‌اند؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهند که اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود"! [۴]

 آقای زیدآبادی واقعا فراموش کرده که دکتر ظریف زبان جهان بلد و روادار و صاحب گلدوزی سر آستین هم همین حرف‌ها را می‌زد!؟

چرا زیدآبادی از تجربه ظریف درس نمی‌گیرد و نمی‌خواهد چهره واقعی آمریکا را بشناسد؟

از تجربه ظریف بگذریم... چرا زیدآبادی حتی از خوانش تجربه امضای برجام در دوران اوباما هم طفره رفته است؟

مگر همان اوبامای دموکرات حقوق خوانده نبود که در صبح فردای امضای برجام، تحریم جدیدی را علیه ایران وضع کرد تا این پیام را بدهد که هیچ چیز تغییر نکرده است؟

اصلا زیدآبادی آیا می‌تواند به یک دستاورد چشمگیر برجام روحانی اشاره کند که اکنون از توفیر بود و نبود برجام سخن می‌گوید و جالب‌تر آنکه نوید پایدار ماندن برجام رئیسی را می‌دهد؟

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1560792

2_ https://www.isna.ir/news/1401050201358/

3_ mshrgh.ir/1400115

4_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-851420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    16 5
    وقتی که ملت کارهای سترگ و بزرگ را به افراد حقیر و نقیر می سپارد نتیجه اش برجام می شود !!!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 10
      نگران شدم امروز صبح مشرق به اصلاح طلبی پیله نکرده بود.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      13 2
      امریکایی ها اگر نمی توانند در مورد لغو موثر تحریم ها و خارج نشدن مجدد از برجام تضمین بدهند باید قید برجامو بزنند.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 3
      اصلاح طلبان بی لیاقت قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند هرگز از سر افسادطلبان بی کفایت دست بر نمی داریم.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 3
      دولت رئیسی تحریم ها را خنثی کرده و صادرات نفت را 3 برابر و صادرات غیرنفتی را 60 درصد افزایش داده و ارز حاصله را به کشور آورده است دیگه احتیاجی به برجام نداریم.
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      10 3
      برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی باید آنرا دفن می کرد.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    11 9
    شما با چه استدلالی میگید که هر موج و درخواست در شبکه های اجتماعی فقط مجازی است و پایگاه اجتماعی نداره؟ به نظرتون این مصداق سر در زیر برف کردن نیست؟این فکر رو نکنید چون به تحلیل اشتباه میرسید
    • سید IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      9 4
      با این استدلال که تمام فتنه های این چند ده سال را خود مردم جمع کردند و فتنه گران را ناکام گذاشتند! ولو کره المنافقون!!!!!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      1 4
      متوجه نشدم چی میگی
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    2 8
    با اصلاحاتی ها و اعتدالی ها کاملا مخالفم ولی این حرف زیدآبادی درست هست زیرا آمریکا وجهه اش در دنیا خیلی خراب شد و در شورای امنیت ترامپ منزوی شد و خیلی کم آورد و بعید هست دوباره از برجام خارج شود و اگرم بخواد خارج بشه کار سختی و زمانبری خواهد بود
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 2
      امریکا اگر از برجام هم خارج نشود به تعهدات برجامی خود عمل نخواهد کرد همانطور که در برجام روحانی عمل نکرد و تحریم ها را ادامه داد.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 2
      متعصفانه زید آبادی وامثالهم جاده صاف کن دشمن وتطیر کننده جنایت های آنها درحق ملت ایران وملت های منطقه هستند خود دولت بایدن میگه ما نتوانیم تضمین بدیم که دولت بعدی ازبرجام خارج نشود ولی تطیر کنندگان (اصلاح طلبان) میگویند آمریکا دیگر از برجام خارج نمی شود
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    8 11
    ظریف نجات بخش ایران بود.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 10
      حالا حالاها مونده تا به سیاست و دانش ظریف پی ببرند. حیف که قدر ظریف رو ندونستن.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      10 6
      هنر روحانی و ظریف این بود که اقتصاد کشور را ته دره بُردند و مردمو درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 3
      نتیجه برجام شون 10 برابر شدن تحریم ها و 10 برابر شدن قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو و غیره و فقر و بیکاری و تورم و رکود شد و دیگر هیچ !
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 3
      انگلیسی ظریف به قدری ضعیف بود که حتی تفاوت کلمه SUSPEND(تعلیق) و کلمه TERMINATE (لغو) را نمیدانست و اینگونه برجامش به خسارت محض تبدیل شد.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      6 1
      ظریف باید پاسخگو باشد چطور 30 مرتبه واژه تعلیق در برجام را ندیده بود و نخوانده برجام را امضاء کرده بود ؟!
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      8 1
      حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 1
      پایان دولت روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود روحانی و ظریف و جهانگیری ایران را ویران کردند.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 1
      دیپلمات با سواد و البته مودب.
  • سید IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    9 1
    اگر توانستید یک باسواد را در بین اصلاح طلبان نام ببرید، جایزه دارید!!!!
    • جواد IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 1
      مرد حسابى اگه نميخواى جايزه بدى بگو نميدم باسواد از كجا تو اينا پيدا كنيم
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 2
    جمهوری اسلامی درجنگ با استکبار ونظام سلطه درتمام زمینه ها پیروز وموفق عمل کرده وتونسته مچ حریف را بخواباند بجز درجنگ رسانه ای که باید دراین زمینه پیشرفته کرده ودرجنگ رسانه ای هم دشمن راشکست بدهد
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    7 1
    خودشون میگن بعد ازبابدن هرتوافقی شکسته خواهد شد اما مواجب بگیراسون تطهیرشون میکنن.لعنت بهر وطنفروش وبخصوص آزنوع آفساد طلبش
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 1
    متاسفانه مانند این حضرات عضو مجمع تشخیص هستند که موجب بدنامی وباید در اعضای آن تجدید نظر کرد و همچنین در مجلس خبرگان که رفیق شفیق این آقا که در مورد دروس حوزوی وحتی دکترایش کلی بحث رساله اش دزدی است حسن کذاب خبرگان هم نیاز به خانه تکانی دارد
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    4 1
    خاک بر سر مملکت که این آشغالها تحلیلگرش محسوب میشوند.
    • محمدایوب IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      2 1
      کدوم آشغالها سطل اشغال
  • حمیدرضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 1
    *** مسیری درست که در هر تودیع و معارفه استانی وزارت محترم اطلاعات یک موضوع را هدف گذاری و عنوان می نماید .... و رسانه ارزشمندی مسیر را در رسانه گزارش میکند ..... حجاریان و هم نظران ایشان بدانند در مورد تاج زاده اگر بازداشت شأن مربوط به احتمال و موضع گیری های شفاهی و نوشتاری باشد که موضوع دیگری ست . لاکن آنچه مسلم است یقینا ضابط فراتر از این بحث عمل نموده است و مباحث دیگری را دنبال نموده است ... حجاریان اگر اطلاعات و امنیت بوده و رده بالا هم بوده در مورد یک بازداشت در این سطح که اطلاع رسانی هم ندارد از چه چیزی مطلع هست که عموم اطلاع ندارد .... بازداشت این دست ی پس از اثبات ارتباط با فردی مشخص با بیرون پیگردی هم در مورد عوامل داخلی شاغل در همان حوزه را هم دارد .
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 1
    چی بگم
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    1 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    آقای مجید انصاری خجالت بکش تو نا سلامتی روحانی هستی تو اگر با حجاب مخالف بکنید پس نتیجه میگیریم شما لباس روحانیت را دوذدی !؟
  • مقدس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    نميدونم تا كى نظام تصميم دارد با امثال اين فرد مدارا كند .
  • مقدس IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    0 0
    نميدونم تا كى نظام تصميم دارد با امثال اين فرد مدارا كند .
    • ناصر IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      مدارا؟؟؟؟؟آخی چقدر مهربون.تاج زاده کجاست الان؟
  • اوبس IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    0 0
    اقا این برجام یه چیزی(سودی) داره که فقط اصلاح طلب ها میفهمند وهیچ عاقل دیگری قادر به فهم ان نیست بی معرفت ها به ما هم نمی گن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس