کد خبر 1401597
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
جانسون با ۴۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس دیدار کرد+عکس

نخست‌وزیر انگلیس که آخرین روزهای کاری خود را طی می‌کند، با حدود ۴۰۰ نظامی اوکراینی که در انگلیس برای نبرد با روسیه آموزش می‌بینند، دیدار کرد.

به گزارش مشرق، در یک کلیپ ویدئویی که دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز ۲۳ جولای (اول مرداد ماه) منتشر کرد، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با نظامیان اوکراینی که در انگلیس تحت آموزش قرار دارند، دیدار کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست‌وزیر انگلیس با ۴۰۰ نظامی اوکراینی که تحت آموزش نیروهای انگلیسی قرار دارند تا با نظامیان روس در اوکراین مقابله کنند، دیدار کرد.

روزنامه گلوبال تایمز گزارش کرد که جانسون همچنین در هنگام ملاقات با ارتش اوکراین در «یورکشایر» در تمرین آموزشی آن‌ها نیز شرکت کرد.

بر اساس این گزارش،  در این کلیپ ویدئویی جانسون در حالیکه جلیقه استتار بر تن دارد یک نارنجک ساختگی پرتاب می‌کند و نحوه استفاده از سلاح‌های مختلف به وی نشان داده می‌شود.

جانسون در این نوار ویدئویی می‌گوید: «من با حدود ۴۰۰ نظامی اوکراینی که تحت آموزش نیروهای ما هستند و برای نبرد در اوکراین آماده می‌شوند، ملاقات کردم».

  وی ادامه داد: «این بخشی از تعهد بزرگی است که ما برای آموزش نیروهای اوکراینی داده‌ایم. ما می‌خواهیم حدود ۱۰ هزار تن از آن‌ها را ظرف چهار ماه آینده آموزش دهیم».

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که بریتانیا متعهد به ارائه کمک نظامی ۲.۷۴ میلیارد دلاری به اوکراین است که پس از ایالات متحده بیشترین کمک نظامی از کی‌یف است.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس تاحد زیادی تلاش کرده‌اند با عرضه انواع تسلیحات به اوکراین، روسیه را تضعیف کنند.

«جیمز هیپی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس اوایل امسال گفت که نظامیان اوکراینی به این کشور اعزام می‌شوند تا درباره نحوه کار با زره‌پوش‌هایی که انگلیس به کی‌یف می‌دهد آموزش یابند.

وی افزود که تعدادی از نظامیان اوکراینی به لندن می‌آیند تا درباره چگونگی کار کردن با خودروهای زرهی که انگلیس متعهد شده به اوکراین بدهد، آموزش ببینند.

از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین، انگلیس به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و تمام تلاش خود را برای شعله‌ور تر کردن این جنگ به کار بسته است.

رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که لندن نگران است که دیگر متحدان ناتو، اوکراین را مجبور کنند که هر چه سریعتر به حل و فصل درگیری با روسیه بپردازد این در حالی است که لندن قدرتمندانه با هرگونه ایده برای امضای توافق صلح با روسیه به هر بهایی را رد می‌کند و در مقابل اصرار دارد که کی‌یف باید اول از همه در قدرتمندترین موضع ممکن قرار بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    جرا دهانش را کج کوله می کرد.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    گذشت اون موقع که فرمانروایی می کردین بر دنیا الان دیگه هیچ غلطی نمی تونید بکنید تو عرضه داشتی جلو فروپاشی دولتت رو می گرفتی
  • سید IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    در کشورهای غربی کل رسانه های کشورشان گویی بخشی از وزارت امورخارجه آن کشور هستند و هرگز در مصاحبه با مقامات سیاسی نه تنها سؤال های چالش برانگیز مطرح نمی کنند که همواره نوع سؤال و خبر در راستای تأیید سیاست های خارجی حکومت شان است! اما مثلاً در کشور ما اگر دولتی مستقل و غیر متمایل به استعمارگران صهیونی ها بر سر کار باشد از سوی برخی رسانه های داخلی دقیقاً مورد پرسش هایی قرار می گیرد که دشمنان صهیونی آن موارد را مطرح می کنند! مثلاً انتقادات روزی نامه های اصلاح طلب این است که چرا این دولت (رئیسی) با وابستگی به غرب مخالفت می کند و یا چرا به یانکی ها باج نمی دهد و یا این که چرا با رابطه با شرق تحریم ها را تضعیف می کند!؟ تمجید جانسون الکی در این فیلم تبلیغاتی را با به استهزاء گرفتن آقای رئیسی هنگامی که به میان مردم می رود در روزی نامه های اصلاح طلب مقابسه کنید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس