نبود توازن در صادرات و واردات بین ایران و سوریه رفع می‌شود

"بسام طعمه" همکاری بین وزارت نفت سوریه و جمهوری اسلامی ایران را خوب توصیف و تاکید کرد که توافق نامه های بسیاری در حوزه های نفتی و فسفات با ایران داریم.

به گزارش مشرق، وزیر نفت و صنایع معدنی سوریه امروز(یک شنبه) در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه اظهار داشت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت نفت سوریه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه های نفتی وجود دارد.

وی افزود: همچنین توافق نامه های بسیاری در حوزه فسفات و سرمایه گذاری نفتی با جمهوری اسلامی ایران منعقد شده که در حال اجرا می باشد.

وزیر نفت و صنایع معدنی سوریه همکاری با ایران را فرصت ارزشمند و بزرگ در حوزه اقتصادی دانست و تاکید کرد: هرگونه مانعی که سبب کارشکنی در زمینه همکاری ها میان دمشق – تهران شود را از بین می بریم.

وی ادامه داد: بین ما و دوستانمان در ایران در حال حاضر برنامه هایی طراحی شده که در حال انجام و پیشبرد آن هستیم.

طعمه افزود: ما به صورت دوره ای با آقای "عباس اکبری" (مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه و با حمایت همه جانبه و پیگیری های آقای "مهدی سبحانی" سفیر ایران در سوریه برای انعقاد قراردادها دیدار و رایزنی می کنیم.

سومین دوره نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سوریه با عنوان "سرپترو ۲۰۲۲" با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی و خارجی (هشت شرکت ایرانی) شامگاه جمعه ۳۱ تیرماه در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی دمشق، با حضور مقامات سوری و سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق افتتاح شده و تا دوشنبه سوم مرداد ماه نیز ادامه دارد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ورود به بازار سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز در سوریه و ایجاد فرصت برای شرکت ها در عرصه ی جهانی برای ورود محصولات خود به بازار کشور سوریه اعلام شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس