خشونت‌های بی‌پایان در آمریکا، یک کشته و چند مجروح بر اثر تیراندازی در واشنگتن

پلیس آمریکا اعلام کرد که در تیراندازی بامداد شنبه به وقت محلی در شهر رنتون در حومه سیاتل حداقل یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ساندرا هاولیک، سخنگوی پلیس رنتون به خبرنگاران گفت که افسران پلیس پس از دریافت خبر تیراندازی در ساعت بک بامداد شنبه به وقت محلی در مرکز شهر رنتون به محل اعزام و متوجه حضور چند قربانی تیراندازی شدند.

هاولیک افزود که در این تیراندازی  یک نفر کشته شد، درحالی که نیروهای امدادی به درمان پنج مجروح دیگر در محل حادثه پرداختند.

به گفته پلیس، گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که تیراندازی به دلیل درگیری در خارج از یک تجمع بزرگ بوده و احتمالا بیش از یک نفر تیراندازی کرده است.

تحقیقات در مورد این تیراندازی در رنتون ادامه دارد. شهر رنتون، با ۱۰۶ هزار نفر جمعیت در جنوب شرق سیاتل در ایالت واشنگتن قرار دارد.

بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است.

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

شبکه خبری سی ان ان سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود که برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش ها، بیشتر خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مربوط به اختلافات به ظاهر عادی است که از کنترل خارج می‌شوند و شخصی در این اختلافات اسلحه می‌کشد. اغلب، قربانی و تیرانداز یکدیگر را می شناسند. آنها ممکن است همکار و آشنا، خواهر و برادر و همسایه باشند.  موارد قتل بوسیله اسلحه در دهکده ها، شهرهای کوچک و شهرهای شلوغ اتفاق می افتد.

در مقایسه با بیشتر کشورهای توسعه یافته، آمریکا کشوری است که دارای بیشترین موارد قتل است. سازمان ملل تخمین می زند که نرخ قتل در آمریکا سه برابر کانادا، پنج برابر فرانسه و ۲۶ برابر ژاپن است. طبق برخی مطالعات، امروزه تعداد اسلحه در آمریکا از تعداد جمعیت این کشور بیشتر است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    خیلی هم عالی، کم کم تمرین کنین تعدادو ببرین بالا، آفرین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس