حمله بلاژویچ به فدراسیون ایران/ با این سیرک به خودتان لطف نکردید

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران به شکل غیر منتظره‌ای از فدراسیون فوتبال ایران بابت تصمیم برای برکناری اسکوچیچ انتقاد کرد و گفت: با این سیرکی که راه‌انداختند به خودشان لطف نکردند.

به گزارش مشرق، میروسلاو بلاژویچ یکی از مربیان مطرح دنیا بود که در سال ۲۰۰۰ هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت اما باوجود داشتن تیم قدرتمند از رسیدن به جام جهانی ۲۰۰۲ بازماند و از کار در تیم ایران کناره گیری کرد.

بلاژویچ که یکی از مربیان مورد احترام در کرواسی است، در سال ۲۰۱۱ برای مربیگری در تیم مس، یک بار دیگر به ایران بازگشت اما در این تیم هم به توفیقی نرسید؛ با این حال «چیرو» همچنان بعد از گذشت سال‌ها به واسطه حضور مربیان کُروات در ایران، فوتبال کشورمان را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش فدراسیون به خبر ابتلای اسکوچیچ به کرونا

این مربی ۸۷ ساله، اخیراً به بهانه گرمای هوا، به دوران حضورش در تیم ملی ایران و همچنین حواشی اخیر این تیم با حضور دراگان اسکوچیچ، هموطن خود واکنش نشان داد.

حمله بلاژویچ به فدراسیون ایران/ با این سیرک به خودتان لطف نکردید

بلاژویچ گفت: الان داری از گرمای هوا شکایت می‌کنی ولی وقتی من داشتم شن‌های بیابان ایران را در هوای گرم‌تر قورت می‌دادم می‌گفتی «چیرو رفت تا پول راحتی بگیرد.» درست است؛ من پول را گرفتم اما این کار آسان نبود.

این مربی کُروات ادامه داد: من هنوز وضعیت تیم ملی ایران را دنبال می‌کنم و خوشحالم که تصمیم گرفتند اسکوچیچ را در پست خود در تیم ملی نگه دارند. با این حال می‌ترسم با این سیرکی که در مورد او راه انداختند، به خودشان لطف نکرده باشند.

بلاژویچ پیش بینی کرد این اتفاقات نتایج آینده تیم ملی ایران بخصوص در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی با ادبیات تندتری گفت: به نظرم این کار، نتیجه آنها را به خطر می‌اندازد. مراکش هم همین اشتباه را می‌کند. نادان به کجا می‌روی؛ تغییر مربی‌ای که تو را به جام جهانی رساند؟!

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: می دانم که اکنون آنها ترجیح می‌دهند یکی از خودشان را -به جای اسکوچیچ- منصوب کنند. من خودم اغلب در این موقعیت‌ها قرار گرفته‌ام، اما این‌طوری کار نمی‌کند.

بلاژویچ همچنین به مرور خاطراتش در تیم ملی ایران پرداخت و گفت: تماشاگران به قدری مرا پذیرفتند که بعد از مسابقات چند متر به هوا پرتابم می‌کردند. دوستم ژیداک که یک بار به ملاقاتم آمده بود، نمی‌توانست صحنه را تماشا کند. او از ترس روی زمین نشست و فریاد زد که «بس کنید؛ شما چیرو را می کُشید». او آشکارا می‌ترسید بدون آن کسی بماند که بتواند هرچه می‌خواهد درباره اش بنویسد. با این حال من از همه چیز لذت بردم.

وی در پایان گفت: چیزی که باعث شد ایران را ترک کنم و واقعاً اگر تا زمان ظهور این بیماری جدید می‌توانست مرا بکشد این است که همیشه آنها مرا می‌بوسیدند. بعد از بازی همه هواداران از سکوها به سمت زمین می‌دویدند و شروع به بوسیدنم می‌کردند!

حمله بلاژویچ به فدراسیون ایران/ با این سیرک به خودتان لطف نکردید

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    16 0
    سیرک خیلی قشنگ گفت، موندن دقیقا 3 ماه به جام جهانی میخوان مربی بیاد براشون شاهکار کنه اونم با تیم های قدر انگلیس و ولز و آمریکا. با این وضعیت امتیاز صفر و تفاضل منفی 20 با این جام خداحافظی میکنید
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    25 0
    واقعا با بلاژ تیم فوق العاده ای داشتیم . حیف اون سال به خاطر میزبانی کره و ژاپن دو تیم از آسیا می رفتیم و خوردیم به ایرلندی که هلند پرستاره رو حذف کرده بود که حتی تو تهرانم بردیمش. تیمی که حتی از تیم 1998 بین المللی تر فوتبال بازی می کرد. ما دوبازی 4 امتیاز از سعودی گرفتیم . عراق رو تو بغداد بردیم و لعنت به اون باخت لعنتی تو منامه...
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 27
    مردک دوزاری باید هم اینجوری حرف بزنه، گند زد به تیم ملی بعدش دوستان، دستیارش رو گذاشتن که هیچ دست آوردی هم نداشت (گرچه بعدا به لطف حمایت های عجیب بابا مسعود که حتی تو رسانه های خودشون هم اذعان کرده بود برای خودش رزومه جور کرد!)
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      3 1
      مسئولیت ضعف در یک تیم فقط مربوط به سرمربی نیست . افراد کلیدی تر ، مدیر نالایق یا مدیریت غیر تخصصی بیشتر از سرمربی در جریان ناکامی تیم ها دخیلن. نمونش مدیریت ناشایست فوتبال امروز ما
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      1 0
      بله بله. با حمایت سلطانی فر پرسپولیس دوبار رفت فینال آسیا. آخه چقدر تو درازگوشی.
  • فاطمی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 2
    بوسیدن لیاقت میخواست
  • علی اهوازی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    3 2
    این مگه نمرده بود؟
  • علوی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    5 0
    چرا همیشه از تعریف نمودن یک خارجی به وجد میاییم ولی وقتی نقد منصفانه بکند بعضی به او توهین میکنند ؟! کلا برخی با توهین کردن به آرامش می‌رسند! راست گفته سیرک بود. دوتا بچه میرن نهاد با پسر معاون ریس جمهور ماشین بازی ! دوتا دلال در نهاد میخوان کیروش رو بیارن .فدراسیون منفعل و برخی خلاف کار در برابر نهاد ریاست جمهوری و امنیتی ها کوتاه میان بعد صدای همه بلند میشه دوباره ابقا !! اعصاب و روان مردم در انگیزش ملی هم فدای نیازهای خانواده دلالان امنیتی نهاد؟!!! آخه قیامت را باور ندارند ؟ امان از توجیهات
  • بابک IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    5 0
    امان از مدیران نالایق که تو همه زمینه ها داریم سالها چوبشان را می خوریم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    2 0
    "نادان به کجا می‌روی؛ تغییر مربی‌ای که تو را به جام جهانی رساند؟!" حرف درست و حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس