نتیجه مزایده اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران چطور تغییر کرد؟

سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی نام اسپانسر پیراهن تیم ملی برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد که پیش از این یک شرکت دیگر برنده مزایده فدراسیون شده بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران کار خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از روز ۳۰ آبان و با دیدار برابر انگلیس آغاز می‌کند و در ادامه به مصاف ولز و آمریکا می‌رود. به موازات مباحث فنی و آشفتگی مدیریتی در فدراسیون فوتبال طی ماه‌های اخیر که منجر به برکناری و ابقای دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد، مباحث دیگر مرتبط با جام جهانی هم در فدراسیون از این آشفتگی و جنجال بی تاثیر نبوده است.

از میان این حواشی می‌توان به انتخاب اسپانسر پیراهن تیم ملی ایران اشاره کرد که بازه زمانی طولانی را پشت سر گذاشت و در نهایت نام شرکتی برای اسپانسرینگ رسانه‌ای شد که در برنده مزایده نبود.

اعلام نام شرکت توسط سخنگوی فدراسیون فوتبال

حدود ۲۰ روز پیش بود که احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای، از «مجید» به عنوان برند پوشاک اسپانسری تیم ملی ایران در جام جهانی نام برد. اصولی گفت: «در کمیسیون معاملات فدراسیون بر اساس امتیازها شرایط و مباحث مختلف، برای پوشاک تیم ملی به یک برند ایرانی رسیدیم. جمع‌بندی و صورتجلسه شده است و فکر می‌کنم امروز موضوع اعلام شود. شرکت "مجید" جمع‌بندی است که در کمیسیون معاملات نهایی و صورتجلسه شده و فکر می‌کنم به این شرکت هم امروز توسط دبیرکل ابلاغ خواهد شد.»

اصولی همچنین از برنامه ریزی برای رونمایی از لباس تیم ملی با این شرکت خبر داد: «ان‌شاءالله پک تیم ملی برای کسب تأیید نهایی به فیفا ارسال می‌شود و در نهایت بحث رونمایی از پیراهن تیم ملی را هم انجام می‌دهیم. زمان آن در حال بررسی است و امیدوارم قبل از شروع ماه محرم بتوانیم در یک روز مناسب از لباس تیم ملی رونمایی کنیم.»

بیشتر بخوانید:

حمله بلاژویچ به فدراسیون ایران

جنجال جواد خیابانی با تبلیغ برای شرکت خاص

تیم ملی ایران در دیدار تدارکاتی مقابل الجزایر هم با لباس مجید به میدان رفت. صرف‌نظر از نتیجه مسابقه که حواشی متعددی را برای کادر فنی تیم ملی در پی داشت، جملات جواد خیابانی گزارشگر این مسابقه هم به شدت خبرساز شد.

خیابانی که در بعضی از برنامه‌های تلویزیون با لباس همین شرکت اجراهای خود را انجام داده است، در بخشی از گزارش خود به تمجید از کیفیت «مجید» پرداخت. او در صحنه‌ای که بازیکن تیم الجزایر پیراهن مدافع تیم ملی را می‌کشید، گفت: «لباس تیم ملی نه‌تنها طرح زیبایی دارد، بلکه جنس بسیار خوبی هم داشته و پاره نمی‌شود.»

نتیجه مزایده اسپانسر تیم ملی فوتبال ایران چطور تغییر کرد؟

نماینده آل اشپورت: برنده مزایده ما بودیم

با وجود اینکه سخنگوی فدراسیون فوتبال رسماً نام شرکت مجید را به عنوان اسپانسر پیراهن تیم ملی اعلام کرد اما ظاهراً در مزایده، این شرکت آل اشپورت بوده که در رقابت با سایر شرکت‌ها رضایت فدراسیون را جلب کرده است. با این حال بعد از جمعبندی های صورت گرفته و به دلایلی که برای رسانه‌ها روشن نشده، فدراسیون قید آل اشپورت را می‌زند و سراغ مجید می‌رود.

برای پیگیری این موضوع سراغ وحید جعفری نماینده شرکت آل اشپورت در خاورمیانه رفتیم تا جزئیات مزایده و دلیل انتخاب شرکتی دیگر را جویا شویم.

جعفری در ابتدا گفت: ما با ایده حمایت از فدراسیون فوتبال ایران در مزایده شرکت کردیم. پیشنهاد بسیار خوبی هم دادیم. پاکت‌ها که باز شد ما برنده مزایده بودیم و گفتند تا یکی، دو روز دیگر قرارداد را با شما می‌بندیم ولی دوستان از این‌طرف و آن‌طرف نکاتی را مطرح و بهانه تراشی کردند. آنها تولید داخلی را بهانه کردند.

جعفری افزود: این شرکت آمادگی آن را دارد که تمامی اقلام درخواستی آن فدراسیون را از تولیدات داخلی تحت لیسانس آل اشپورت آلمان با حضور ناظر کیفی آن فدراسیون در تمامی مراحل تولید تحویل فدارسیون نماید. ضمانت بانکی هم می‌خواستند که دادیم. سپس خواستار عقد قرارداد سه ساله شدند که آن را هم قبول کردیم. تمام آنچه فدراسیون بعد از برنده شدن ما خواست را ارائه کردیم ولی متاسفانه دیگر خبری نشد.

بهانه تراشی فدراسیون و خرید البسه از اسپانسر؟

به گفته جعفری، پیشنهادی که شرکت آل اشپورت به فدراسیون فوتبال ارائه کرده، تامین رایگان کلیه البسه مربوط به تیم ملی بزرگسالان و همچنین تامین البسه تیم‌های پایه و سایر تیم‌های ملی فوتبال فوتسال ساحلی بانوان و آقایان بر اساس لیست مورد توافق بود که این رقم بسیار سنگینی است ولی به دلیل عِرق ملی این پیشنهاد را به فدراسیون دادیم.

وی گفت: تا جایی که خبر دارم برندهای دیگر با درصدهای تخفیف اندک، پیشنهاد فروش البسه را به فدراسیون داده بودند. حالا این جای سوال است که فدراسیون به چه دلیل نمی‌خواهد به پیشنهادی که خودشان برنده کرده‌اند پاسخ مثبت بدهد. آیا آنها دنبال بهانه تراشی هستند تا البسه را خریداری کنند؟

نماینده شرکت آل اشپورت تصریح کرد: مشکلات عدیده ای در فدراسیون وجود دارد. اگر واقعاً دنبال تامین منافع فدراسیون هستند، پیشنهادات که مشخص است. جام جهانی هم که بزرگترین ویترین فوتبالی در دنیاست. بارها گفته‌ام برندها باید از فدراسیون و تیم ملی حمایت کنند اگر در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان این امر مسیر نشود کی و کجا باید برندهای ورزشی از فدراسیون حمایت کنند؟
جعفری از دلسوزان فوتبال کشور درخواست کرد نسبت به منافع ملی و فدراسیون فوتبال بی تفاوت نباشند.

نارضایتی ملی پوشان از البسه تیم ملی؟

براساس خبرهایی که از داخل تیم ملی به بیرون درز پیدا کرد، یکی از مسائلی که فدراسیون فوتبال برای امضای قرارداد با شرکت مجید با آن روبرو بود، به نارضایتی بازیکنان از کیفیت لباس‌های این شرکت بر می‌گشت.

برای حل این مشکل مقرر شده بود بازیکنان در بازی با الجزایر به صورت موقت این لباس را بر تن کنند اما ظاهراً شرایط تعریق این لباس‌ها و خیس شدن بیش از اندازه آن در مسابقه‌ای که در کشور قطر برگزار شد، عدم رضایت بازیکنان تیم ملی را در پی داشت.

با این تفاسیر باید دید در نهایت دلایل فدراسیون فوتبال به صورت مشخص و شفاف برای انتخاب شرکت مجید چه بوده است؟ همچنین شرایط همکاری و جزئیات این قرارداد که مربوط به تامین رایگان لباس‌ها یا پرداخت پول بابت خرید آنها می‌شود به چه شکل است. آن‌هم در شرایطی که شرکت آل اشپورت مدعی است حاضر بوده به صورت رایگان البسه تیم ملی را تامین کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس