کد خبر 1401223
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
بلاتکلیفی و سرگردانی ۴ ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی

بعد از گذشت ۴ ماه هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی مشخص نشده و این افرد همچنان در بلاکلیفی و سرگردانی به سر می برند.

به گزارش مشرق، علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح گفت: پس از غیر قانونی دانستن مصوبه دولت از سوی کمیسیون تطبیق قوانین مجلس و رئیس مجلس، همچنان منتظر هستیم تا دولت نسبت به اجرای افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح به علاوه ۵۱۵ هزار تومان اقدام کند.

دهقان کیا گفت: از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم برای اینکه بازنشستگان در آینده نیز کنار آنها باشند آنها نیز همراهی‌های لازم را با این قشر زحمتکش داشته باشند. اگر امروز آنها پشت بازنشستگان را خالی کنند به طور حتم فردا دچار مشکل خواهند شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه چهار ماه است که بازنشستگان بلاتکلیف هستند گفت: طی این مدت نگرانی و اضطراب در آنها زیاد شده و بهتر است هر چه سریع‌تر تکلیف افزایش حقوق سایر سطوح مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی کار به طور دقیق باید اجرا شود گفت: ماده ۹۶ قانون کار نیز مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم و دستمزد نیز باید برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اجرایی شود و تاکنون این روند برقرار بوده است.

دهقان کیا گفت: در حال حاضر ۶۲۰ هزار بازنشسته فقط در تهران منتظر اجرایی شدن این مصوبه هستند و هر روز تماس‌ها و مراجعات زیادی از سوی این افراد به کانون بازنشستگان انجام می‌شود و ما باید پاسخگوی آنها باشیم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی اعلام آمادگی کرده اگر مصوبه افزایش حقوق سایر سطوح همانطور که شورای عالی کار تصویب کرده اجرایی شود مشکلی در تأمین اعتبار افزایش حقوق‌ها ندارد و آمادگی کامل برای اجرای آن وجود دارد.

وی گفت: ۴ میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی که با خانواده‌هایشان حدود ۱۰ میلیون نفر می‌شوند به شدت دلخور و نگران از تأخیر در اجرای مصوبه شورای عالی کار هستند و عنوان می‌کنند که چرا دولت چهار ماه آنها را سرگردان نگه داشته است و این روند خوبی برای دولت نخواهد بود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت باید بتوانند رضایت بازنشستگان را جلب کنند و امیدواریم هر چه سریع‌تر نسبت به اجرایی شدن این مصوبه اقدام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    سازمان تامین اجتماعی به اشکال مختلف و مازاد بر لیست ارسالی از کارفرما پول میگیره ولی باز هم نمیتونه حقوق بازنشسته هارو بده... دلیل ساده است بنیان اخذ بیمه از کارفرما در بسیاری از موارد ظالمانه است همچنین پرداخت حقوق بازنشستگان هم ظالمانه است و چنین بنیادی هیچ گاه به سامان نمیرسد
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      میدونی دولت چند هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار هست و نمیده؟!
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      1 0
      ۴۰۰هزار میلیارد که اگه ۵ سال پیش داده بود با سرمایه گذاری درست بدون اختلاس زدو بند الان تلیلیاردر بود سازمان در حال حاضر ارزش همین ۴۰۰ هزار کم شده ولی همون هم تعلل میشه نوربخش خدا بیامرزه و سالاری رو این جریان کوتاهی کردن حالا موسوی ببینیم چکاره هست
  • سیف IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    1 0
    دیوونمون کردید! پس این خبر که فارس دیروز سی‌و‌یکم ساعت 19:02 منتشر کرده چیه؟!👇 افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان از مرداد ماه نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح امضاء شد. علی‌اکبر بسطامی رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مکرر مجلس یازدهم و کمیسیون اجتماعی در خصوص غیرقانونی بودن مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح را امضاء کرد... ایشون چجور رئیس کانون بازنشستگانی هستند که خبر ندارند؟؟!!!!! یا آقای بسطامی از خودش گفته؟!!
  • بازنشستگان تامین اجتماعی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    2 0
    مخالفان حقوق حقه بازنشستگان بدانند که هر (ساعت و دقیقه ) آه و نفرین و لعنت میلیونها بازنشسته مظلوم تامین اجتماعی و خانواده هایشان پشت سر آنها است . بالاخره نفرین این عده دامان این افراد شکم سیر و زن و بچه شان را خواهد گرفت . چون خدا جای حق نشسته است .
    • ۵۴ IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      من هیچ وقت گله برا حقوق نکردم ولی انداختن تو دهن همه و با تورم موجود صاحبخانه را ماندم چی جواب بدهم تازه خودش هم بازنشست تامین هست میدونه ۱۰ ۱۵ درصد بیشتر اضاف نشده ولی توقع ۱۵۰ درصد اضافه کرایه داره
  • حسین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    اسفند سال 1400 به زور ما رو بازنشست کردند، در حالیکه ما بارها درخواست ادامه کار دادیم ولی مخالفت کردند و حال که بازنشست شدیم افزایش 10 درصدی اعمال کردند و شرکت برای شاغلین افزایش 60 درصدی رو برای همه سطوح اعمال کرده ، این چه قانونیه، چرا دولت یا هر مرجع دیگر این اجحاف رو درحق ما میکنه ما باندازه دریافتیمون حق بیمه پرداخت کردیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس