کد خبر 1401039
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
هواشناسی نمایه پیش بینی وضع هوا نمایه

در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذریایجان غربی، اردیبل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، طبق پیش بینی سازمان هواشناسی امروز در بخش‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس به ویژه در ساعت بعد از ظهر ابرناکی و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

از اواخر وقت امروز و طی روز یکشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذریایجان غربی، اردیبل، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

دوشنبه بارش در مناطق ید شده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت. طی این مدت در استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز شامل زنجان، قزوین و البرز نیز رگبار پراکنده و رعد و برق ووزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

یکشنبه و دوشنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه اتفاق می‌افتد. سه شنبه بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد، اما بارش در جنوب شرق کشور تشدید شده و گسترهی بارش به استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس، نیمه جنوبی کرمان همچینن دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نیز کشیده خواهد شد.

چهارشنبه رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد و همچنین به شکل پراکنده در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، البرز قزوین و تهران ادامه خواهد داشت.

 طی سه روز آینده در منتاطقی ا ز نوار غربی کشور به ویژه استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه وزش باد شدید به نسبت شدید گاهی همراه گرد و خاک پیش بینی می‌شود که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

در این مدت وزش باد در مناطقی از شرق و مرکز کشور پدیده حاکم است. شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر در سه روز آینده مواج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس