کد خبر 1400995
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
درگیری شبه نظامیان در طرابلس ۱۳ کشته و ۳۰ مجروح بر جا گذاشت

درگیری‌ها بین شبه‌نظامیان لیبی در طرابلس که از دیروز (پنج‌شنبه) آغاز و تا ظهر امروز ادامه داشت، ۱۳ کشته از جمله یک کودک و ۳۰ مجروح بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه لو فیگارو روز جمعه به نقل از رسانه‌های لیبی و خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، اعلام کرد که درگیری‌های روز گذشته پس از یک وقفه کوتاه، از امروز با تبادل شدید آتش در شرق شهر و نزدیکی محوطه دانشگاه و مرکز پزشکی طرابلس از سر گرفته شد؛ جایی که بسیاری از مردم برای فرار از خشونت شبانه به آنجا پناه بردند.

بر اساس این گزارش، درگیری اندکی پس از نیمه شب پنجشنبه با ایجاد وحشت در خیابان‌ها و باغ‌های شلوغ بین ۲ گروه مسلح بانفوذ در غرب لیبی (نیروی الردعا و تیپ انقلابیون طرابلس) آغاز شد.

به گزارش سرویس امداد و نجات طرابلس، درگیری‌های شبانه روز گذشته ۱۳ کشته از جمله سه غیرنظامی شامل یک کودک ۱۱ ساله و ۳۰ زخمی بر جای گذاشت.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه خاطرنشان کرد: تیپ دیگری به نام "۴۴۴" صبح امروز برای آغاز میانجیگری وارد عمل شد و خودروهای مسلح خود را در یک منطقه حائل در شرق طرابلس مستقر کرد.

به گفته "اسامه علی" سخنگوی آمبولانس و خدمات نجات، حدود ۶۰ دانشجو که به دلیل درگیری در خوابگاه‌های دانشگاه طرابلس سرگردان شده بودند، توسط آمبولانس‌ها منتقل شدند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی ده‌ها خودرو را نشان می‌دهد که رانندگانشان برای نجات جان خود آنها را رها کرده‌اند.

بر اساس این گزارش،  پروازهای خطوط هوایی لیبی از قاهره و العالمیه (گلوبال ایر) از بنغازی که قرار بود در فرودگاه میتیگا، فرود بیایند، به مصراته در ۲۰۰ کیلومتری شرق و شرق طرابلس تغییر مسیر دادند.

در همین پیوند مدیریت فرودگاه میتیگا تنها فرودگاهی که به پایتخت لیبی خدمات می‌دهد نیز تردد هوایی را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    0 0
    نوش جونشون!! کسایی که گول یانکی‌های گاوچرون رو بخورن و هم تمام تکنولوژی هسته ایشون رو بدن بره و هم با تشویق و حمایت غربی‌ها تو کشورشون انقلاب کنن حقشون همینه!!
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    بیچاره مردم لیبی که خوشی زد زیر دلشون و قذافی را سرنگون کردن حالا قدرشو میفهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس