کد خبر 1400680
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
عراق

منابع رسانه‌ای عراقی از حمله راکتی امروز به یک مقر اطلاعاتی ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای عراق از حمله راکتی به یک مقر متعلق به سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه در شمال عراق خبر دادند.

وبگاه «صابرین نیوز» با انتشار خبری فوری نوشت که، امروز یک حمله راکتی علیه یک مقر سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه در کوه «بیخیر» در «زاخو» واقع در شمال عراق صورت گرفت.

هنوز جزئیاتی در خصوص این حمله راکتی منتشر نشده است و هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است. منابع رسمی عراق نیز این خبر را تایید را رد نکرده‌اند.

 منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند.

مقامات و گروه‌های عراقی هر یک در واکنش به این حمله بیانیه شدیداللحنی صادر کردند و با نسبت دادن این حمله به ترکیه آن را به شدت محکوم کردند.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق ضمن نسبت دادن این حمله به ترکیه، تأکید کرد: «عراق حق کامل خود در پاسخ به این تجاوزها را محفوظ می‌داند و تمام اقدامات لازم برای حفظ مردم این کشور و تحمیل کردن تبعات تنش مستمر به طرف متجاوز را اتخاذ خواهد کرد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عبدالله IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَ الْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدا عَلَيْكُمْ فَاعْتَدو عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدا عَلَيْكُمْ وَ اتَّقُو اللَّهَ وَ اعْلَمو أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقينَ ﴿ البقرة ۱۹٤﴾ ماه حرام در برابر ماه حرام و حرمتها قصاص دارد. پس هرکه بر شما تعدّی نمود همان گونه بر او تعدّی روا داشته و از خدا پروا نمائید. و بدانید که خدا با پرهیزگاران است. این درست نیست که دولتهای منطقه به بهانۀ واهی تعقیب متجاوز، حاکمیت عراق را پامال نمایند همانها که در برابر تعدّی دول قویتر، کاری جز گلایه/ مانور نمي‌کنند! لذا دولت عراق بایستی بجای اعلام عزای عمومی لولۀ توپخانه را به همان سمتی که از آن شلیک شده، بگیرد؛ و با توکلّ بر قادر متعال از چیزی نترسد. و السلام علیٰ من اتبع الهدیٰ
  • حسام IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    6 35
    لعنت بر پ ک ک پانکرد
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      5 1
      اراجیف نگو ،هر کسی با هر تفکری تو دنیا اجازه نداره افراد بی گناه رو بکشه،لعنت به تموم سیاست مدارایی که به خاطر قدرت به بندگان بی گناه خدا رحم نمی کنن
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 2
      حسام فقط پ کک سود میبره از شلیک به سمت تریکه و عراق و امریکا به نظرم نه به سود عراق نه ترکیه
    • DE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      1 1
      هم پانکردها و هم پان ترکها آدم می‌کشند و جنایت می‌کنند.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    فرماندار نالایق آنکارا و استانبول باید طبق دستورت پاتخت یعنی تهران عمل کند. پس از اتمام حجت سرور مسلمین عالم در تهران با اردوغان حقیر حالا نوبت جمع آوری تفاله عثمانی فرا رسیده است
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    فرماندار نالایق آنکارا و استانبول باید طبق دستورت پاتخت عمل کند.
    • محمود IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
      0 0
      ببند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس