کد خبر 140068
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

سردیس 20 تن از سرداران شهید دوران دفاع مقدس، با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری و حمایت حوزه هنری در بوستان ولایت تهران نصب می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نادر قشقایی، مسئول بخش مجسمه‌سازی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به تولید این سردیس‌ها گفت: این مجسمه های نیم تنه مربوط به چهره سرداران و شهدای شاخص دوران دفاع مقدس است و تلاش شده تا با ساخت این مجسمه یاد این شهیدان بزرگوار حفظ شود تا نسل های آینده نیز میراث دار حماسه و رشادت های این عزیزان باشند.

قشقایی با اشاره به همکاران هنرمند خود در اجرای این پروژه ماندگار گفت: به لحاظ توانمندی که حاصل سال‌ها همکاری در زمینه مجسمه‌سازی بود و به لحاظ حساسیت و دقت بالا در ساخت این آثار با این هنرمندان فعال در حوزه هنری، آقایان ملک دادیار گروسیان، قدرت الله معماریان، محمد تقی صداقتی و آقای فرهاد ابراهیمی تماس گرفتیم و توانستیم نظر مساعد این استادان را برای ساخت این مجسمه ها به دست آوریم که نتیجه آن ساخت این آثار در کارگاه مجسمه سازی حوزه هنری بود.

وی درباره تعداد مجسمه ها گفت: در مرحله اول 20 مجسمه نیم تنه ساخته شد،  البته با صحبت هایی که صورت گرفته است قرار بر آن شد که 80 مجسمه دیگر به این مجموعه افزوده شود و در مراحل مختلف با حضور آقای قالیباف – شهردار تهران و مسئولان دیگر افتتاح و در بوستان ولایت تهران نصب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس