کد خبر 1400592
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
العامری بستن مرز عراق و ترکیه را خواستار شد

رئیس ائتلاف الفتح عراق بستن فوری مرز این کشور با ترکیه را خواستار شد.

به گزارش مشرق، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق بمباران شمال این کشور از سوی ترکیه را محکوم کرد و خواستار بستن فوری مرز عراق و ترکیه شد.

در بیانیه «هادی العامری» آمده است: بمباران یکی از مراکز گردشگری در شهر زاخو را که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر گردید و در میان قربانیان اجساد پاره پاره کودکان هم وجود دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح عراق این اقدام را ادامه تجاوزات مستمر ترکیه علیه عراق برشمرد و افزود: ترکیه در تجاوز خود از طریق حملات هوایی و بمباران توپخانه ای و عملیات زمینی نیروهایش در عمق خاک عراق که همواره به برجاماندن ده‌ها قربانی غیرنظامی به شکل روزانه منجر می‌گردد، از حد گذشته است. ما در مقابل این اقدام تجاوزکارانه و توسعه طلبانه به محکومیت این جنایات اکتفا نمی کنیم بلکه باید موضع گیری ملی برای حمایت از کشور و حاکمیت آن و جان مردم در مقابل حملات ترکیه اتخاذ شود.

این بیانیه می افزاید: ما از دولت می خواهیم که مرز با ترکیه را فوراً بسته و فعالیت شرکت های ترکیه در عراق را متوقف نماید. هرگونه سستی از سوی دولت عراق برای اتخاذ اقدامات بازدارنده مقابل تجاوز و حفاظت از مردم را کوتاهی و شراکت در این تجاوز می دانیم.

العامری ادامه داد: ما تاکید می کنیم هر کس که سکوت پیشه کند و این جنایت ننگین را نادیده بگیرد یا سعی بر توجیه آن داشته باشد شریک تجاوزکاران قاتل است و در حق میهن و مردمش مرتکب خیانت نابخشودنی می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    وقتی ترکیه دم از مبارزه با تروریست میزنه منظورش همون مردم بیگناه عراق وسوریه هست وقتی در تهران روسیه وایران به ترکیه اجازه حمله به سوریه روندادن مردک روانی اردوغان زهرش رو رو مردم گردشگر عراق ریخت
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    چقدر شدید! یه چهار تا موشک و پهپاد سرگردان بی عهده بره توی قلب کشورشان و مراکز تفریحشون بد نیست کل اقتصاد ترکیه رو گردشگریه که دیگه هوس زدن زنان و کودکان بی گناه نکن خود دانید اینا تا آخرین نفر میکشنتون بعد میان سراغ ارمنستان و ایران البته غلط میکنند
  • علی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    آب را ببندید ،کارشون تموم هست آخراشون هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس