واکنش روسیه به بیانیه واشنگتن درباره سفر «پوتین» به تهران

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به بیانیه واشنگتن درباره سفر «ولادیمیر پوتین» به تهران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه بیانیه واشنگتن درباره انزوای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل سفر به ایران را پوچ و بیهوده خواند.

به گزارش اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره انزوای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دلیل سفر به ایران را پوچ خواند.

زاخارووا در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: واشنگتن دیگر نمی داند چگونه تز شکست خورده درباره انزوای روسیه را ترویج کند. در این راستا از همه چیز استفاده می شود، از جمله پوچی.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: شاید می شد پاسخ داد که کاخ سفید با چنین اظهاراتی منطق فزاینده ای را نشان می دهد. اما ممکن نیست، زیرا انزوا مانند منطق است: یا آن را دارید یا ندارید. امروز هر دو گم شده اند: انزوای مسکو و منطق واشنگتن.

این در حالیست که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به اینکه ارزیابی آمریکا از سفر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به ایران چیست و چرا در چنین موقعیتی خواسته است با رهبر ایران دیدار کند، ادعا کرده بود: این سفر نشان‌دهنده درجه انزوای پوتین و روسیه است!

این در حالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات ایرانی قرار گرفت.

«ولادیمیر پوتین» بلافاصله پس از ورود به فرودگاه، عازم نهاد ریاست جمهوری شد و با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

در این دیدار روسای جمهور ایران و روسیه درباره گسترش بیش از پیش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و مبادلات تجاری و نیز تحولات منطقه گفتگو کردند.

پس از گفتگوهای رئیسی و پوتین، رؤسای جمهور دو کشور عازم دفتر مقام معظم رهبری برای دیدار با معظم له شدند.

همچنین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته در سفر به ایران با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است که هفتمین نشست کشورهای ضامن آتش بس در سوریه موسوم به روند آستانه به میزبانی تهران در سالن اجلاس سران با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه نیز برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    3 0
    بله ایران و روسیه آنقدر منزوی شده اند که تصمیم گرفته اند آمریکا را به صورت کامل از سوریه اخراج کنند و به زودی کار آمریکا در سوریه و به دنبال آن در عراق تمام خواهد شد. ارتش آمریکا به فکر تصرف تگزاس و آریزونا باشد.
  • FR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    خود کشورهای غربی اروپایی در حال فاصله گرفتن از اوکراین و ناتو هستند در واقع این امریکاست که در نتیجه زیاده خواهی های خود منزوی شده است
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    پس با این حساب سفر بایدن را ب عربستان باید از همین دیدگاه بش پرداخت از انزوایی آمریکا....هههخخخ
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    2 0
    ماحاصل سفر پرزيدنت پوتین ب ایران باز حداقل ی ثمری و نتیجه ای و ارزشی داشت ولی سفر بایدن ب عربستان چی ؟؟ دست خالی اومد با دست خالی هم برگشت...خخخخخ
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 0
    آمریکایی ها و بلندگوهای آمریکا در سطح منطقه و جهان همه نگران این نشست در تهران بودن خصوصا سغر پوتین ریس جمهور روسیه نگرانی غربی ها رو زیادتر کرد طبیعی است آمریکایی ها اینگونه حرف بزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس