کد خبر 1400547
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
طواف کعبه به نیابت از سردار دل‌ها

شماری از حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام در نخستین حج خود پس از شهادت سردار حاج قاسم یاد و خاطره او را با قرائت قرآن، طواف بر گرد خانه کعبه و انجام عمره مفرده به نیابت از سردار دل‌ها زنده نگه داشتند.

به گزارش مشرق از  پایگاه اطلاع‌رسانی حج، یکی از وقایع جالب حج تمتع امسال یاد و خاطره سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مدینه منوره و مکه مکرمه بود. مردمی که گویا هیچ گاه جانفشانی‌های حاج قاسم سلیمانی در داخل و بیرون از مرزها را فراموش نمی‌کنند، به شکل خودجوش به یاد این قهرمان ملی و سردار محبوب دل‌ها به قرائت قرآن و ذکر و دعا در حرم نبوی و جوار بیت الله الحرام پرداختند.

زائران مسجدالنبی(ص) در مدینه منوره انجام نماز و ختم قرآن‌ را به یاد حاج قاسم انجام دادند. همچنین در اکثر دعاهای خود به یاد امام راحل و شهدا و به پاس مجاهدتهای سردار دل‌ها نام سردار سلیمانی همواره بر زبان‌ها جاری بود.

طواف کعبه به نیابت از سردار دل‌ها

در مکه مکرمه در گرامیداشت خاطره سردار دل ها کاروان‌هایی مشاهده می‌شد که به یاد این شهید سرافراز طواف جمعی بر گرد خانه خدا به جای می‌آوردند. برخی نیز عمره مفرده خود را به نیابت از سردار سلیمانی انجام می دهند و زائران زیادی هم به نیابت از ایشان نماز خوانده و دعا کردند.

اگرچه شهید سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی «هم قهرمان ملّت ایران و هم قهرمان امّت اسلامی» است و دین بزرگی بر مردم ایران و جبهه مقاومت دارد، اما مردم شهیدپرور و قدرشناس ایران اسلامی نیز نشان دادند هیچ گاه نام و یاد و محبت این شهید بزرگوار را از دل و خاطر خویش بیرون نخواهند کرد.

طواف کعبه به نیابت از سردار دل‌ها

به گزارش ایرنا، ۳۹ هزار و ۶۳۰ نفر از حجاج کشورمان در قالب ۳۰۱ کاروان به تدریج سرزمین وحی را ترک و راهی نقاط مختلف ایران می شوند. ۱۴۱ کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و ۱۶۰ کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می گردند.

انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی های انجام شده به صورت روان و طبق برنامه ادامه دارد.از شامگاه ۲۶ تیرماه نیز پروازها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز شده و نخستین پروازها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران انجام گرفته است.

همچنین پروازهای فرودگاه جده به مقصد ایران از ۲۳ تیر ماه آغاز شده است، طبق برنامه ریزی انجام شده زائران حج امسال با ۹۳ پرواز از فرودگاه جده و ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور در حال بازگشت هستند. پروازهای دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ۶ و ۷ مرداد ماه به اتمام می رسد و همه زائران به کشور منتقل خواهند شد.

براساس اعلام مسئولان حج و زیارت، دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان ها ابلاغ شده است. حدود ۱۷۲۰۰ زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد. تعداد حجاج اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران از سوی عربستان سعودی در حج امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر بود که شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می یافت.

طواف کعبه به نیابت از سردار دل‌ها

اعزام ۳۹ هزار و ۶۲۰ زائر خانه خدا از حدود ۱۷ فرودگاه کشور به سرزمین وحی از ۲۲ خرداد ماه با حدود ۱۵۸ پرواز برای اعزام زائران در ایام حج در نظر گرفته شد که از طریق فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد و یزد زائران خانه خدا به عربستان اعزام شدند و از همین خطوط هوایی و فرودگاهها نیز به کشور باز خواهند گشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 1
    به خداشاید باورتون نشه عصر خوابم برد تو خواب یه لحظه انگار کسی بهم گفت خدا امسال فرشتگانی رو مامور کرده تا از طرف ایشون حج بگذارن ودعا کنن .خدا این خبر رو که دیدم شوکه شدم
  • NL ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 0
    بنده خودم به تازگی از حج برگشتم و چند دور اضافه هم برای سردار دلها زدم. باشد که صوابش به روح پر فتوح ایشان برسد.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 1
    عجیبه عکس ها دیده نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس