اعزام ۸۵ هزار زائر در سال ۱۴۰۲ به سرزمین وحی

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: ۸۵ هزار زائر در سال ۱۴۰۲ از کشور به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب عصر سه شنبه در همایش آموزشی توجیهی حج تمتع در اصفهان اظهار داشت: هزار و ۵۵۰ خادم امسال در مناسک حج به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: پیش پروازها تا پایان اردیبهشت و پروازها از کشور از سوم خرداد آغاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور عربستان و گرمی هوا و تعداد زیاد سالمندان در حج امسال باید همه تمهیدات لازم برای این موضوع برنامه‌ریزی شود و همه قسمت‌ها و بخش‌ها پیش بینی‌های لازم را انجام داده باشند.

وی با اشاره به آماری از زائران کشور خاطر نشان کرد: ۸۵ هزار زائر در سال ۱۴۰۲ از کشور به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

همچنین در این همایش مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان اظهار داشت: امسال هفت هزار و ۳۹۰ زائر از اصفهان در قالب ۵۱ کاروان راهی سرزمین وحی می‌شوند.

حجت الاسلام حسین اژدری ادامه داد: اعزامی‌های ۸ خرداد تا ۱۷ خرداد مدینه قبل و مابقی اعزام مدینه بعد هستند.

وی با اشاره به بزرگترین و کوچک‌ترین زائر امسال گفت: کوچک‌ترین زائر ۷ سال و بزرگ‌ترین زائر ۹۶ سال سن دارد. لازم به ذکر است که امسال کاروانی ویژه زوج‌های جوان با خدمات ویژه زوجین تدارک دیده شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: برگشت زائران بیت الله الحرام را نیز با ۱۴ پرواز بیان کرد و گفت: پروازهای برگشت نیز از ۱۷ تا ۲۴ تیر خواهد بود.

گفتنی است که در این همایش سید عباس حسینی معاون وزیر و رئیس جدید سازمان حج و زیارت، استاندار اصفهان و آیت الله مهدوی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 1
    دوباره وهابی ها برادر دینی ما شدند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس