درخواست کی‌یف از غرب: تسلیحات نوین خود را در اوکراین آزمایش کنید

وزیر دفاع اوکراین از کشورهای غربی درخواست کرد تا این کشورها تسلیحات نوین و پیشرفته خود را در اوکراین آزمایش کنند.

به گزارش مشرق، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین از کشورهای غربی خواست تا تسلیحات نوین و پیشرفته خود را در اوکراین آزمایش کنند.

امروز نیز «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان از ناتوانی این کشور برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین خبر داد.

وی طی سخنانی گفت: «به اوکراین درباره محدودیت توانایی‌های نظامی‌مان برای ارسال تسلیحات بیشتر به این کشور اطلاع رسانی کردیم».

در حالی که جنگ در اوکراین پنجمین ماه خود را سپری می‌کند آمریکا و کشورهای اروپایی با کمبود تسلیحات مواجه شده‌اند و این موضوع بر توانایی غرب برای تامین نیازهای تسلیحاتی اوکراین در جنگ با روسیه تاثیر گذاشته است.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا در گزارشی نوشت که جنگ در اوکراین، کمبود شدید ذخیره تسلیحات و مهمات در کشورهای غربی را نشان داد. این کمبودها به خصوص در تسلیحات اساسی همانند مهمات توپ‌ها که محوری اساسی در جنگ اوکراین به شمار می‌آید، بروز کرده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، با توجه به کمبودهایی که این کشورها در ظرفیت تولید، اشتغال و زنجیره تامین و کمبود تراشه‌های رایانه‌ای دارند، جبران کسری تسلیحات دفاعی در این کشورها، زمان زیادی را نیاز خواهد داشت.

مقام‌ها و کارشناسان در عرصه نظامی معتقدند که این کمبود تسلیحات نشان دهنده سستی کشورهای غربی در زمینه آمادگی در برابر تهدیدهای نظامی احتمالی پس از پایان جنگ سرد بوده و نتایج این سستی نیز در زمان کنونی و تلاش غرب برای حمایت نظامی از اوکراین جلوه پیدا کرده است.

همچنین  این کارشناسان تاکید کرده‌اند که وسواس غرب در مورد سلاح‌های پیشرفته، باعث منحرف شدن از اهمیت ذخیره سازی تسلیحات و مهمات اولیه شده است.

فایننشال تایمز در ادامه گزارش خود نوشت که غرب در طول ۲۰ سال گذشته بخش عمده‌ای از بودجه و تسلیحات نظامی خود را برای جنگ در خاورمیانه اختصاص داده و از آمادگی برای جنگ‌هایی که به تانک‌ها و توپخانه‌های سنگین احتیاج دارند همانند نبردی که هم اکنون در اوکراین در جریان بوده، غافل مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    چرامیجنگند بخاطرفرهنگ فاسدکاخ سفیدیافروش سلاح برای قول به یغمابردن دارایی اوکراینیها توسط جنگ افروزان عالم بایدصلح کنند بااشتراکات دینی تاریخی روسیه هماهنگ شوند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    غرب فکر نمیکرد آتشی که همیشه در خاورمیانه دارد روزی گریبانش را میگیرد!
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    خخخخخخخخخخخ خدایا غرب با خودش چی فک کرده بود!؟ چی شد...! خدایا حقیقتا جای حق نشستی...
  • سید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    پس با اذعان این مقام نظامی اوکراین، این کشور تبدیل به موش آزمایشگاهی یانکی ها و انگلیسی ها و فرانسویان شده است!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    نگو که عمو پوتین اگ بشنوه با تسلیحات نوین روسیه وارد نبرد میشه آنوقت ک هم پدرتون و هم پدر ناتو را در میاره ، این تسلیحاتی ک روسیه الان باشون می جنگه سلاح های بجا مانده مال دهه ای نود شوروی سابق است....
  • ش. AE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    یعنی احمق تر این دولت اوکراین هم پیدا میشه ؟؟؟؟ یکی نیست به این احمق بگه چرا از خودت مایه نمیگذاری ؟؟؟؟ مردم بدبخت جلوی توپ می‌فرسته این تقاضای توی احمق مثل بنزین ریختن روی آتیش تا الان که باختید حالا کاری میکنید که نصف اوکراین بگیره
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ
  • DE ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    یه چندتا بمب اتمی بندازین روی اوکراین تا این بابا خوشش بیاد تازه مثل اون یارو بگه بیشتر میخوام بمب‌های دموکراسی هم نایسه حتی اگر بمب هیدروژنی باشه میسوزونه ولی شیک هست.
  • سید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    پس با اذعان این مقام نظامی اوکراین، این کشور تبدیل به موش آزمایشگاهی یانکی ها و انگلیسی ها و فرانسویان شده است!
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس